fortelle til familien

Bkno1149862

Andre møte med forumet
kjenner jeg har lyst til å fortelle om graviditeten til de nærmeste nå. Er bare 6+1 og har allerede måttet komme med unnskyldninger for å ikke røyke og drikke vin. Kvalmen har kommet for fullt, har fått kul på magen også..er oppblåst..

tror ene tanta mi er mistenksom allerede..

jeg sa det til nærmeste familie rett etter positiv test, så da var jeg bare 4+3

Jeg har allerede fortalt det til min bror og hannes kone, også vet svigermor det :) Mem resten venter jeg litt lengre med :)

Jeg og har veldig lyst til å fortelle. Snakket bla om boligkjøp i stad og da sa mamma at dere kan jo kjøpe en treroms med et lite soverom og et stort, så kan jentungen få det store. Dere trenger jo bare plass til en seng.. Veel trenger jo blant annet plass til en sprinkelseng også.. Haha..

Men kommer til å vente til uke 12 :)

Vi skal fortelle det til familien uke 11 og offentlig 12. Vil være på den sikre siden, ville vært grusomt å fortelle at vi mistet, om jeg måtte det. Mamma vet det, jeg trenger hennes støtte av og til. :)

Himmel! Ble tatt på senga av min bestevenninne da hun kom på besøk. Hun har vært et år i utlandet. Første hun sier er: "hei! Hvordan går det? Er du gravid?" - ja...

Vi skal ikke si det før uke 12 med mindre vi røper oss by accidente.

Jeg kommer kanskje til å fortelle det til min søster til helgen. Da er jeg 6+3, mest fordi hun er gravid selv (ett par tre uker mer enn meg) og ettersom det er hennes tredje svangerskap så har hun nok en del tips og gode råd.

Jeg håper jeg klarer å skjule det for mamma og pappa frem til oul for det hadde passet perfekt som bursdagsgave til mamma som fyller 60 rundt den tiden der :) Men vi får se. Første mål er å komme seg til 12 uker.

Jeg har sagt det til foreldrene mine. Hadde jo fortalt det og støttet meg til de hvis det går galt også. Var godt å si det til noen ;)

De eneste vi har fortalt det til er aller nærmeste familie. Vi var hos hans familie da testen viste positivt (feiret jul der, de bor på østlandet og vi i Bergen), og visste ikke når vi kom til å se dem neste gang. Er jo mye gøyere å fortelle sånt når man er sammen, og ikke over telefon, så vi bestemte oss for å fortelle dem det to dager etter første positive test. Familien min fikk vite det dagen etter da vi hadde reist opp på hytten til dem. Foreldrene mine nyter ofte et glass vin om kvelden når de er på hytten, og hadde mamma hørt meg takke nei til et glass vin èn gang, hadde hun skjønt det... :p Så da var det like greit å fortelle det til dem også med en gang, i stedet for at mamma skulle gå rundt og vite det uten at vi kunne snakke om det :)

Vi har også et veldig nært forhold til familiene våre, og mister vi lille nurket, så er det familien vi kommer til å søke trøst hos uansett.

Vi har fortalt det til aller nærmeste familie :) Mannen sendte svigerfar avgårde for å kjøpe digital test når jeg lå syk hjemme, så da måtte vi nesten fortelle hva resultatet ble å :p

Back
Topp