Fortelle til familie/venner

Når og hvordan har du/dere tenkt til å fortelle familie/venner den gode nyheten? :Heartred
Her blir det etter 12 uker tenker vi, og tror det blir veldig enkelt. Til ungene tipper jeg ultralydbilder, har to som har mast et år nå om at de vil ha baby :hilarious: :hilarious:
 
Vi har et mål om å vente til vi får vite kjønn rundt uke 14 :) Det er ingen som vet at vi prøver på en til, så tror det vil bli en stor overraskelse :) :Heartpink det gjenstår bare å se om det blir mulig å skjule det så lenge. Heldigvis har vi mye på agendaen i sommer, så tiden går forhåpentligvis fort :)
 
Jeg har fortalt det til 3 venninner av den enkle grunn at jeg ikke klarer å skjule det når jeg ikke kan drikke alkohol :hilarious:

Av nær familie tror jeg uke 10/11. Ville helst ventet litt til, men de kommer på besøk langveis fra rundt da, og det er så mye hyggeligere å få sagt det da :love2
 
Hvis magen forblir flat’ish til rundt uke 12 så venter vi til da! :) Jeg hadde allerede liiitt mage i uke 12 sist, så kan tro den vil bli like «stor» eller kanskje større denne gangen…
Sist ga vi en body i en gavepose. Denne gangen tror jeg det blir en t-skjorte med «storesøster» på… Eller at vi gir de en frukt i hånda og spør hva de tror den er på størrelse med. Den er litt søt…
 
Her fortalte vi foreldrene mine og hans 2 dager etter at vi fant ut av graviditeten. Grunnen til det er egentlig at de vet nå at vi prøver siden vi hadde dødfødselen i januar - og at vi ville glede de også med nyheten, siden de også har sin egen sorg over å ha mistet sitt barnebarn. De ville uansett fått greie på det om jeg mister, men mye hyggeligere å fortelle det nå mens det bare er koselig (og litt skummelt), slik at de får være med på reisen fra start❤️

Har også fortalt noen venninner siden jeg MÅ kunne prate om det med noen. For å lette på glede, sorg, engstelse osv. til noen andre enn familie som har sitt eget å tenke på.
Slik det kjennes nå, tror jeg at jeg vil holde det hemmelig lengst mulig, men fortelle det til de det blir relevant å fortelle det til etterhvert som jeg møter de:love7
 
Vi har fortalt til førstemann, foreldrene våres, noen søsken og et par venner. Vi er veldig ivrige, hehe. Venter to/tre måneder før jeg forteller det til sjefen...
 
Har allerede fortalt til di nærmeste i familie og venner. Resten forteller vi etter TUL i uke 12 :) men tror det blir vanskelig å hålde hemmelig til uke 12,da jeg allerede har begynt å få mage :hilarious:
 
Fortalt det til eldstejenta, et vennepar og ene søsteren min. Skal på tul på fredag, så forteller det kanskje til svigers da, siden de kommer på besøk og sikkert merker at jeg er mer trøtt/sliten :hilarious: resten forteller vi det sikkert til etter andre tul når jeg er 12+6.
 
Søstera mi og ett par venninner vet, da de visste vi prøvde. Skal på TUL på fredag og kommer til og si det til foreldrene etterpå. De var veldig støttende når vi delte aborten sist gang, og kommer uansett til og være åpen denne gangen også for godt og ha støttende familie synes jeg :Heartbigred
 
Pga. vår kjipe erfaring fra i fjor, er det flere i familien som vet at vi prøver, så nå vet mine foreldre det. Hvis noen i familien spør, kommer vi nok til å være ærlige på det. Vet ikke helt når vi velger å fortelle, hvis de ikke spør, men..
 
Vi håper vi klarer å vente til vi har vært på NIPT test og fått resultatet av denne.
 
Måtte fortelle til sjefen på bijobben, har tatt på meg noen nattevakter ekstra i helgen, men er så sinnsykt kvalm så har spurt om de kan få noen andre til og ta dem. Dumt og fortelle så tidlig, men føler ikke jeg får forståelse om jeg bare ringer meg inn syk og nå får de jo flere dager til og få noen andre.
 
Måtte fortelle til sjefen på bijobben, har tatt på meg noen nattevakter ekstra i helgen, men er så sinnsykt kvalm så har spurt om de kan få noen andre til og ta dem. Dumt og fortelle så tidlig, men føler ikke jeg får forståelse om jeg bare ringer meg inn syk og nå får de jo flere dager til og få noen andre.
Nattevakter bør du kanskje uansett be om å ikke få så mye av fremover? https://nhi.no/familie/graviditet/gravide-bor-unnga-vakenetter/
 
D
Nattevakter bør du kanskje uansett be om å ikke få så mye av fremover? https://nhi.no/familie/graviditet/gravide-bor-unnga-vakenetter/
ja Jeg pleier bare ta dem ekstra, men tok dem før jeg visste jeg var gravid. Tror ikke det hadde vært så farlig så tidlig og bare to, men vet jo ikke. Jeg hadde en MA i mars og hadde endel nattevakter de første ukene. Så har prøvd å roe helt ned på det meste nå de første ukene, uten og vite om det har noe for seg. Håper jo spira utvikler seg denne gangen.
 
D

ja Jeg pleier bare ta dem ekstra, men tok dem før jeg visste jeg var gravid. Tror ikke det hadde vært så farlig så tidlig og bare to, men vet jo ikke. Jeg hadde en MA i mars og hadde endel nattevakter de første ukene. Så har prøvd å roe helt ned på det meste nå de første ukene, uten og vite om det har noe for seg. Håper jo spira utvikler seg denne gangen.
Fra denne artikkelen ser det ut til at risikoen er størst etter uke 8. Du har vel rett på tilrettelegging i svangerskapet, så du burde kunne bli omplassert på andre vakter (kanskje også uten å miste tillegget du skulle hatt for natt??).
 
Fra denne artikkelen ser det ut til at risikoen er størst etter uke 8. Du har vel rett på tilrettelegging i svangerskapet, så du burde kunne bli omplassert på andre vakter (kanskje også uten å miste tillegget du skulle hatt for natt??).
Ja absolutt, det tenker jeg også. Jeg jobber der en helg i måneden 13 timers vakter så må kanskje vurdere og be om at vaktene fordeles etterhvert i svangerskapet om det skulle gå bra.
 
Vi har fortalt det til mine søsken med partner, ellers ingen. Planlegger å fortelle det til et par venninner i helgen, da vi skal ut og spise, og de kommer til å skjønne det når jeg ikke drikker alkohol.

Venter litt til med hans familie, etter hans ønske. Samme med mine foreldre. Blir nok ikke å vente helt til 12 uker, men kanskje etter tul om 3 ukers tid :) Tror ikke vi kommer til å gjøre så mye ut av det, plumper nok bare ut av oss, hehe. Kanskje ved å vise ultralydbilde.
 
siden jeg har vansker med å holde ting hemmelig så har jeg fortalt det til de nærmeste venninnene mine og mammaen min og søster ❤️ Tenker mannen kan fortelle det til sik mor og far, men han vil vente etter TUL
 
Her har vi fortalt det kun til min bestevenninne så langt. Hun fikk jo vite ca to sekunder etter min samboer :laughing002
Til uken forteller jeg det nok til min mor, siden vi skal bo hos henne i to uker og vi egentlig trenger noen positive distraksjoner (far døde tidligere i år). Og da er det fort mulig at min søster (iaf) vet om noen uker også :hilarious:
Og da begynner jeg allerede nå å føle press på at det snart må fortelles på hans side også. Men det er jo "for tidlig" enda en stund føler jeg.
Vil jo helst si det til alle i hele verden med en gang :happy7
 
Back
Topp