Fortelle til arbeidsgiver

Jeg kommer til å si det etter tidlig ul, rundt uke 8 tror jeg. Pga bemanningssituasjonen hos oss så tror jeg han setter pris på å få vite det fortest mulig, og tenker at når det er påvist hjerteslag så er det forholdsvis trygt å fortelle :)
Litt det jeg også tenker. Godt å høre at andre også har samme tanker rundt dette [emoji4]

Jeg er tjukk, føler meg (dessverre) ganske trygg på at det ikke vil være noen tydelig babymage. Folk får bare tro jeg har blitt enda feitere [emoji14]

Beste svaret jeg har lest i dag :D Hurra for folk som kaller en spade for en spade! Tenk så deilig å kunne si at en er tjukk, uten at det trenger å være noe negativt eller skamme seg over det. Finnes mange tjukke men vakre og herlige damer der ute! Kult av deg å si det på den måten :happy:

Nå vet enda en kollega av meg også. Jeg fikk vite tirsdag at det er nedbemanninger på gang i avdelingen, mest sannsynlig to stillinger. Da blir det to igjen. Og jeg er ikke en av dem. Sjefen min håper nå å kunne sende videre til sine overordnede at jeg går i permisjon, og da sparer man en stilling der. Men så skal sjefen min snakke om dette med hun andre som blir igjen, så da må hun få vite det også.

Og tannlegen min måtte få vite det på mandag..

Håper bare den lille holder seg der nå da, det er jo så utrolig mange som vet det nå, føler jeg :(

Tenker jeg burde si det til nærmeste leder snart.. men kvier meg litt. Fordi jeg har risikosvangerskap og det er større sjangse for at det går galt.

Men det er lettere for den å planlegge mer fremover om de vet at jeg sannsynligvis blir borte en god stund.

Jag är i vecka 7 ca, och har precis börjat känna mig kvalm, (trodde jag skulle slippa men ikket
tongue.png
) Det har kommet plötsligt mitt i natten och på morgonen. Jag var hemma en dag denna vecka för jag helt enkelt inte kunde göra annet en och ligge og låta det gå över.

Det som är väldigt irriterande nu är att det kommer i vågor när jag är på jobb och känner att jag nästan måste gå och kaste opp innimellom. Har inte berättat varken för min chef eller mina kollegor att jag är gravid, så det känns väldigt konstigt när jag bli helt vit i ansiktet og går i väg, eller eventuellt kanske måste dra hem.

Skulle ni rekomendera att berätta för sjefen och närmaste kollega så de är medveten om situationen? Eller är det lite väl tidigt att berätta i vecka 7? Ser att några här berättat tidigt, så kanske det är en ide om det blir värre..

Beste svaret jeg har lest i dag :D Hurra for folk som kaller en spade for en spade! Tenk så deilig å kunne si at en er tjukk, uten at det trenger å være noe negativt eller skamme seg over det. Finnes mange tjukke men vakre og herlige damer der ute! Kult av deg å si det på den måten :happy:

Hehe, takk :) Skjønner at det kan virke litt for direkte though, og ser vel at jeg kunne formulert meg litt annerledes, men sånn er det nå bare. Det tok meg 32 år å akseptere at jeg er tjukk, så jeg synes ikke det er rart om andre trenger litt tid på å prossessere at jeg er åpen om det [emoji14]

Jeg er blåøyd, brunette, tjukk, kort og trønder, og ingen av disse tingene er mer eller mindre beskrivende av meg som person enn noen av de andre :)

Jag är i vecka 7 ca, och har precis börjat känna mig kvalm, (trodde jag skulle slippa men ikket
tongue.png
) Det har kommet plötsligt mitt i natten och på morgonen. Jag var hemma en dag denna vecka för jag helt enkelt inte kunde göra annet en och ligge og låta det gå över.

Det som är väldigt irriterande nu är att det kommer i vågor när jag är på jobb och känner att jag nästan måste gå och kaste opp innimellom. Har inte berättat varken för min chef eller mina kollegor att jag är gravid, så det känns väldigt konstigt när jag bli helt vit i ansiktet og går i väg, eller eventuellt kanske måste dra hem.

Skulle ni rekomendera att berätta för sjefen och närmaste kollega så de är medveten om situationen? Eller är det lite väl tidigt att berätta i vecka 7? Ser att några här berättat tidigt, så kanske det är en ide om det blir värre..
Selv har jeg fortalt det til den personen jeg jobber mest med. For å unngå spørsmål om dette skulle skje

Nå vet begge sjefene mine det og forrige uke fortalte jeg det også til 2 av mine kollegaer. Det som er litt artig er at jeg fikk kontrabeskjed. Min kollega er også gravid! Så vi er to stk som blir borte med noen ukers mellomrom [emoji44] ai ai! 2 av 3 ansatte i en avdeling! Veldig glad for at jeg har fortalt tidlig da jeg er sååå trøtt og sliten.

Nå vet begge sjefene mine det og forrige uke fortalte jeg det også til 2 av mine kollegaer. Det som er litt artig er at jeg fikk kontrabeskjed. Min kollega er også gravid! Så vi er to stk som blir borte med noen ukers mellomrom [emoji44] ai ai! 2 av 3 ansatte i en avdeling! Veldig glad for at jeg har fortalt tidlig da jeg er sååå trøtt og sliten.

Det er det med meg også :p hun er litt over en mnd før meg :) jeg har ikke fortalt noe enda :)

Ikke fortalt noe enda.. har en ny sjef som jeg ikke kjenner så godt, så føler ikke helt for å prate med han om det [emoji85] men har en assisterende sjef som jeg kjenner mye bedre[emoji28] kanskje jeg skal si det til han først[emoji51]

Jeg fortalte sjefen det sist uke etter et ledermøte , begynte å snakke om organisering og hvordan ting skal bli etter sommeren. Hun ble meget glad på mine vegne og satte stor pris på å få vite det nå. Det skjønner jeg godt i all organisering nå:) jeg sa det er hemmelig og at ingen skal vite enda, det respekterer hun.

Jeg må også på litt ekstra kontroller og tul så da skjønner hun hvorfor jeg må på sykehuset noen ganger nå, jeg fortalte det også til en kollega på min avdeling pga det. Da slipper jeg å "lyve" og de lure/uroe seg:nailbiting:

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å si noe før etter tul i uke 12, men altså, den magen allerede! Sukk. Heldigvis tilrettelegger jeg for megselv :P Men føler vel for å si noe til sjefen før andre får snusen i det. Han er på vinterferie nå, da, så får se om jeg får tatt en prat med han i neste uke.

Sjefen min var en av de første jeg viste den positive testen til :rolleyes:
Jeg jobber en del med forurensning og på byggeplasser og slikt, så det er viktig med tilrettelegging i første trimester. Av samme grunn har jeg fortalt det til mine nærmeste kolleger. De vet at ikke alle mine graviditeter fører til barn, så det er greit.

Man skal absolutt kunne fortelle det til sjefen uten at noen andre (kanskje bortsett fra HR) får vite det.

Jeg fortalte det på tirsdag til sjefen og onsdag til kollega (uke 10+4). Magen begynte å bli synlig og en av kollegaene min hadde sett det og ventet på nyheten men ville ikke spørre. Nyheten ble tatt veldig godt i mot, selv om jeg er ganske ny i jobben. De håpet jeg ønsket å komme tilbake etter perm. [emoji5]

Last edited:
Hehe, takk :) Skjønner at det kan virke litt for direkte though, og ser vel at jeg kunne formulert meg litt annerledes, men sånn er det nå bare. Det tok meg 32 år å akseptere at jeg er tjukk, så jeg synes ikke det er rart om andre trenger litt tid på å prossessere at jeg er åpen om det [emoji14]

Jeg er blåøyd, brunette, tjukk, kort og trønder, og ingen av disse tingene er mer eller mindre beskrivende av meg som person enn noen av de andre :)

Digger attituden din!! Thumbs up!! Deg skulle jeg likt å treffe![emoji16][emoji106]

Nå vet alle det på jobben etter årsfesten i går [emoji23] jaja! Skjule magen funka veldig dårlig altså! Pluss at de prater jo med hverandre på arbeidsplassen [emoji1]

Back
Topp