Fortelle storesøsknene

tralala

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Vi vurderer å fortelle storesøstrene om graviditeten i morgen. Er da 7+2. Vet det er tidlig, men hvorfor ikke? Storesøstrene er 6,5 år :)

Det som holder meg i tøylene er at det kan bli vanskelig for henne om det faktisk går galt. Kan jo skje senere også, men tenker jeg vil skjerme henne det jeg kan :)

Da vi ventet nr 2 fikk eldste vite det med en gang. Vi hadde en veldig åpenhet med han (han var da ca 3 år) og han var ganske moden for alderen. Hun minste er på langt nær like moden, så denne gangen venter vi litt. De vet vi vil ha en baby til og de er gjerne med i babysamtalene (navn osv), men tror ikke de får vite noe før rundt uke 12. Denne gangen skal en del familie få nyheten relativt sent også, så greit å holde igjen litt.

Pga abort i uke 11 sist, velger vi å vente til vi har rundet 12 uker denne gangen.

Vi velger å vente til etter uke 12 og med en tidlig ul.
Blir vanskelig tror jeg, siden formen har blitt så dårlig.drikker cola eller farris med eplejuice, og dette synes de er urettferdig.

Min sønn er ikke mer enn 2.4år.... Men vi har snakket om at han skal få være med på oul ;)
Vi skal på tidlig ul om ei uke.

Tror ikke han vil skjønne så mye før lille er ute uansett :p

Venter så lenge som mulig! Ventet til etter OUL sist, og likevel ble tiden fryktelig lang å vente. Om det blir før eller etter OUL denne gang har vi ikke bestemt, men blir lenge til iallefall :)

Her blir det etter ul i uke 12 :) vet ikke helt hvordan de vil takke det dersom det går gale, derfor venter vi :)

Kommer til å vente til det er uungåelig å se det ;) Eldste ble 4 i vår.Vente lengst mulig. Helst skulle jeg ønsket jeg kunne vente til uke 28 eller noe, men de kommer jo både til å snakke om det i barnehagen når jeg henter og lever og hun SER ALT av forskjeller, så tror ikke jeg har no sjans ;)

Vi venter nok iallefall til uke 12. Har mistet 2 ganger tidligere, så håper på tidlig ultralyd.
Storesøster fikk vite det etter oul da lillebror kom i fjor. Da ble det ikke så lenge å vente heller

Hmm, tja si det. Tenkte å vente så lenge som mulig. Sist fikk de vite det tidlig, og så mistet jeg i uke 14. Det ble så stor sorg for dem.

Skal på tidlig ul på onsdag, og er det mulig å se hjerteslag da er jo alt mye tryggere.

Sist visste barna det fordi jeg var så dårlig og det ble vanskelig da vi mista. Alle mine er i skolealder. Nå venter vi lengst mulig, blir jeg veldig dårlig så får vi ta det da event. Tenker at det er veldig lang tid for barn å vente, lenge nok fra OUL egentlig, samt at går det galt så er det noe de ikke trenger å belastes med.

Back
Topp