Fortelle sjefen?!

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Vi har bestemt oss for å prøve å holde graviditeten skjult til uke 12. Men jeg vurderer å fortelle det til sjefen.
Grunnen er at sist graviditet ble jeg sykemeldt i uke 6 grunnet hyperremisses. Og da gikk jeg lenge "rundt grøten", men alle skjønte jo.
Tenker det er bedre å fortelle han det nå. Blir da lettere om jeg må være hjemme plutselig grunnet kvalme, eller om det er legetimer og sånn i arbeidstiden.

Hva ville dere gjort?

Tror jeg ville fortalt det. Uansett hvilket utfall svangerskapet får (regner med det er for å være sikker at du har tenkt å vente til uke 12), så er du jo gravid og kan trenge tilrettelegging nå. Det kan jo uansett være greit at noen vet om situasjonen på jobben, og sjefen din har jo taushetsplikt når det gjelder slike ting.

Ja, tenker å fortelle etter jeg har fått 3+ på testen ;) da øker hvertfall hcg'en ;)

Noen?

Jeg hadde fortalt det om jeg ble dårlig, hvis ikke hadde jeg ventet til det ble åpenlyst at jeg er gravid. Eller uke 12 hvis du vil fortelle det allerede da.

Har fortalt idag. Deilig følelse. Sjefen er kjempesnill. :) må ha tilrettelegging siden jeg jobber på laboratoriet :)

Jeg skal ha utviklingssamtale med sjefen på torsdag og kommer nok da til å fortelle det til henne.. Jeg er da 6uker.. Og føler jeg må forklare til henne hvorfor jeg ikke fungerer som jeg pleier..jobber i bhg og tenker også å si det til de 2 andre på avd min så de også får en forklaring på ting....
Men tenker enhver bare må kjenne på det selv! ;-)

Jeg skal ha utviklingssamtale med sjefen på torsdag og kommer nok da til å fortelle det til henne.. Jeg er da 6uker.. Og føler jeg må forklare til henne hvorfor jeg ikke fungerer som jeg pleier..jobber i bhg og tenker også å si det til de 2 andre på avd min så de også får en forklaring på ting....
Men tenker enhver bare må kjenne på det selv! ;-)

Om du har en sjef du synes er ålreit er det ikke noe å nøle om engang :) Du kommer til å føle det så mye bedre dersom du har en dårlig dag og må *snike litt unna*. Av en eller annen grunn får man dårlig samvittighet ubegrunnet. Jeg fortalte min mannlige sjef etter en SA. Det var en skikkelig lettelse å få ut hvorfor jeg hadde vært "på halv tolv" (bokstavelig talt, kom mye sent) siden uke fire, selv om jeg fortalte det under kjipe omstendigheter. Jeg tror dessuten at de tar det som en tillitserklæring :)

Jeg fortalte det til sjefen (+avdelingsleder og personellsjefen) i dag. Jeg har nemlig en jobb som jeg ikke kan ha når jeg er gravid. Men så er jo problemet at hvis jeg settes til å gjøre en annen jobb så kommer alle til å skjønne det, og det vil jeg jo helst ikke før uke 12. Har derfor fått en måneds sykemelding fra bedriftslegen. I desember var planen uansett å avspasere/ha ferie, og når nyåret kommer har jeg passert de 12 ukene og kan fint plasseres i en litt annen jobb enn min normale.

Sjefene tok det kjempebra. var utrolig deilig. Føltes som en veldig tung ble lettet fra skuldrene mine. Nå slipper jeg både å gjøre en jobb som kan være farlig for frøet, og jeg slipper at "alle" får vite det altfor tidlig.

Jeg fortalte det til sjefen (+avdelingsleder og personellsjefen) i dag. Jeg har nemlig en jobb som jeg ikke kan ha når jeg er gravid. Men så er jo problemet at hvis jeg settes til å gjøre en annen jobb så kommer alle til å skjønne det, og det vil jeg jo helst ikke før uke 12. Har derfor fått en måneds sykemelding fra bedriftslegen. I desember var planen uansett å avspasere/ha ferie, og når nyåret kommer har jeg passert de 12 ukene og kan fint plasseres i en litt annen jobb enn min normale.

Sjefene tok det kjempebra. var utrolig deilig. Føltes som en veldig tung ble lettet fra skuldrene mine. Nå slipper jeg både å gjøre en jobb som kan være farlig for frøet, og jeg slipper at "alle" får vite det altfor tidlig.

Så fint for deg :) på min jobb sier folk at de mest stabile ansatte er småbarnsmødre, så det burde være god stemning!

Gruer meg rett og slett til å fortelle det på jobb jeg :(
Sjefen vet at jeg hadde en SA i sommer, og da responderte han med å dra på ferie i 1.5 uke uten å si fra :o
Så aner ikke hvordan han vil ta det:confused:

Har vært syke meldt en stund nå pga andre ting, og han ble rett og slett grinete :(

Back
Topp