Fortelle sjefen på SMS?

jente 92

Elsker forumet
Har ikke fortalt sjefen om graviditeten enda, er i uke 11 nå. Vil gjerne fortelle så raskt som mulig da magen begynner å komme :P jeg har hatt 2 uker ferie, nå nær jeg kom tilbake på jobb, så har han begynt på 3 uker ferie, jeg har 1 uke ferie når han kommer tilbake igjen. Så ser han ikke før langt ut i august.

Han er svensk og jeg har problemer med å forstå hva han sier via telefon, er det teit og sende han en melding med info om at jeg er gravid? :)

Hvis ikke det er noe praktiske årsaker til at sjefen trenger informasjonen nå, Ville jeg ventet. I mitt yrke er det litt fy-fy å sende SMS. Ringing er lov.

Tenk hvis sjefen ikke svarer, da blir det mye tankevirksomhet hos deg gjerne

Ingen grunn til å stresse med å fortelle det. Du er ikke pålagt å si noe før 3 måneder før permisjonsstart (mener det var det jeg leste...). Så jeg ville ikke stresset!

Ville ikke fortalt det per melding av noe slag :) sett deg ned å snakk med sjefen, selv om det blir etter sjefens ferie.
Hvis ikke sjefen har en vikar i bedriften og du har behov for tilretteleggig?

Eventuelt hvis du har mulighet, kan du jo stikke innom å snakke med han selv om du har ferie :)

Er litt redd for at andre skal se at jeg er gravid også fortelle det videre til sjefen. Vil helst si det til han selv :/ Nå er dette tvillinger i magen så kan jo fort bli sykmeldt, er mye hardt arbeid og merker allerede at jeg sliter i jobben..

Er litt redd for at andre skal se at jeg er gravid også fortelle det videre til sjefen. Vil helst si det til han selv :/ Nå er dette tvillinger i magen så kan jo fort bli sykmeldt, er mye hardt arbeid og merker allerede at jeg sliter i jobben..
Har du ingen mulighet til å snakke med han før han tar ferie?

Da hadde jeg reist innom jobben før han går ut i ferie for å fortelle det. Så slipper du å tenke mer på det ;)

Ville ikke sendt sms. Her ringte jeg sjefen forrige mandag og fortalte. Hadde blitt feil med ei melding føler jeg.

Enten kan du jo vente til august eller ta en tur opp på jobb nå..

Får vente til vi sees igjen da :) kommer til å se ut som om jeg er 24 uker på vei, selvom jeg bare er i uke 14 neste gang jeg ser han :P vet jeg ikke er pliktet til å si det på lenge, så får bare vente :P

Jeg synes og du bør vente. Sjefen din får ikke gjort noe med det nå som han er på ferie uansett. Så du kan like godt vente. Og ta det ansikt til ansikt første dagen han er tilbake. Det er min mening.

Jeg tenker og du bør vente. Sjefen har ferie!
med mindre det er noe der som må i orden nå, men da får du prate med fungerende el :)

Jeg må nesten høre deres mening jeg også. Jeg har flere sjefer å forholde meg til, og de har ofte mye å gjøre i forhold til planlegging osv. Det er sjeldent jeg snakker med dem overhodet, og man plikter bare å ringe om man skal melde seg syk. De ønsker helst at man sender Mail om det gjelder ting som ikke haster. Synes dere da jeg kan sende en Mail og fortelle det? Eller skal jeg be meg fri for å dra på kontoret/ringe de og gi beskjeden, selv om det ikke er noe som haster i den forstand? :)

Back
Topp