FORTELLE SJEFEN PÅ JOBB!!

cici

Andre møte med forumet
Må si jeg gruer meg til å fortelle sjefen min på jobb at jeg er gravid igjen siden hun ble så sur sist gang...
Aner ikke hvordan jeg skal fortelle det, noen her som har noen brae forslag??
 
kan desverre ikke gi deg råd om det siden jeg har en snill sjef, men jeg lurer på når man bør fortelle det til sjefen?

Lykke til :)
 
Sist gang ga jeg beskjed etter 1 trimester :)
får man tidlige plager så kansje man bør si fra før??
heter jo at man bør gi beskjed i god tid så sjefen får tid til og ordne med vikar :)
Jeg driver å psyker meg opp til og fortelle sjefen det ;)
 
En MÅ vel gi beskjed etter 6 måneder, men de fleste skjuler det vel ikke å lenge. Jeg hadde en fantastisk arbeidsgiver forrige gang da han fikk vite det i uke 7/8. og tror jeg har en forståelsesfull en nå også (ikke noe problem med vikar heller).
 
Da jeg fortalte sjefen min om nr.1 (var litt nervøs), så fikk jeg en klem og hjertlige gratulasjoner, så jeg gruer ikke denne gangen. Sist fortalte jeg i uke 4 og han sa det ikke til noen. Denne gangen skal jeg vente lenger, men forteller det nok rundt uke 8-10 om jeg ikke får noen grunn til å fortelle det før.
 
har samme problem som deg altså.. IKKE trivelig sjef.. saken blir ikke bedre av at jeg er vikar for ei som har gått ut i fødselspermisjon.. MEN hun/han har ingen grunn til å bli sur.. kan ikke tilrettelegge live vårt i forhold til dem.. å er man sjef må man regne med å havne i sånne situasjoner ! planlegger å si det på en sånn mega happy måte, at jeg liksom er såååå gla å bare.. jeg er graviiiiid :D å bare råå smile, for da kan jo ikke hu vær spydig eller sur tilbake.. tror jeg ikke, isåfall så sier jeg ifra, for dritt lei av at hu ska vær så frekk hele tiden.. skal ikke jobbe der etter jeg er ferdig med permisjonen uansett så ! :p tenk på deg selv :)
 
Hvordan er det med en stressende jobb egentlig? Jeg jobber i restaurant og det ee generelt ganske stressende... Burde jeg si ifra til sjefen med en gang da? Så jeg kan få de minst stressende vaktene for eksempel? Eller har det ikke noe å si så tidlg i svangerskapet? Har ikke kommet forbi IKM en gang liksom :p
 
tusen takk :) kansje jeg skal prøve på det jeg også å se hvordan hun tar det da ;)
du skal få høre hvordan d går :D
 
ville vell kansje tatt meg en prat med sjefen og funnet ut hva som villæ være til det beste! skal jo helst ikke stresse i svangerskapet da :)
 


cici skrev:
ville vell kansje tatt meg en prat med sjefen og funnet ut hva som villæ være til det beste! skal jo helst ikke stresse i svangerskapet da :)


Nei det var det jeg og tenkte... det kan da ikke være noe god ting for meg eller spiren min<3
For det er veldig enkelt og sette meg opp på dagvakter og ikke kveld, så er det jo mye mindre stress med en gang... Har bare ikke lyst til å si det for tidlig hvis dette bare ikke skulle gå..
 


kariness skrev:


cici skrev:
ville vell kansje tatt meg en prat med sjefen og funnet ut hva som villæ være til det beste! skal jo helst ikke stresse i svangerskapet da :)


Nei det var det jeg og tenkte... det kan da ikke være noe god ting for meg eller spiren min<3
For det er veldig enkelt og sette meg opp på dagvakter og ikke kveld, så er det jo mye mindre stress med en gang... Har bare ikke lyst til å si det for tidlig hvis dette bare ikke skulle gå..


hadde jeg hadd en stressende jobb så hadde jeg uansett sagt det tidlig hjelper kansje på sjansen for at d SKAL gå bra når sjansen for stress blir mindre ? :)
 
Jeg har fortalt det etter uke 12 med begge. Jobber med gamle, så blir en del tunge løft, men tar det med ro, så går det nok bra. Syns det er tidlig å si noe ennå... 
 
Jeg jobber egentlgi skiftjobb, og senvaktene er ikke ferdige før 23.30. Det er litt fleksibelt på jobben nå, og det er ikke helt låst det her med annenhver uke sent og tidlig. Det er kun noen få av oss som trenger å jobbe sent, for det er kapasitet nok til at flere er der på dagtid. I og med at jeg er STUPTRØTT fra ca midt på dagen og utover hver eneste dag, la jeg kortene på bordet og sa at jeg kommer ærlig talt til å slite mye med konsentrasjonen om jeg skal jobbe sent. Selvfølgelig skal jeg ta senvaktene om jeg må, men jeg er ganske så utslitt på etetrmiddagene. Da fikk jeg et stort gratulerer, og at de skal prøve sitt beste med å gi meg tidligvakter. Det var kjempekoselig! Men jeg er frilans da, så jeg er ikke der mer enn noen uker til, så jeg jeg ferdig der, og videre til neste jobb. Så de har kanskje ikke SÅ stressende forhold til at folk blir gravide da... Må være utrolig kjipt å skulle grue seg til å fortelle noe sånt. Det er jo verdens mest GLEDELIGE nyhet! Stå på og følg magefølelsen jenter! Til syvende og sist så er det dere som skal trives og kunne leve med situasjonen. En sur sjef kommer man seg alltids over selv om det suger balle der og da. 
 
Ja det er tross alt vi som skal leve med det.
Jeg skal jobbe kveld i dag, og er ikke ferdig før tidligst 12. Vi får se hvordan det går i dag så skal jeg vurdere når jeg skal fortelle sjefen. Sist jeg var på jobb (lørdag dag!) var jeg ikke noe særlig bra.. jeg gjorde bare rett og slett ikke en god jobb.. surra, gjorde feil, var treig, mistet ting, drakk mye vann og måtte mye på do.. det er litt tungvindt..

Men jeg skal dømme dagen på jobb i dag og så skal vi se :)
 
jaa, si ifra hvordan det går :-D
funnet ut når du skal si det da ? :-) jeg må holde meg lengst mulig jeg , til jeg har fått det nye kontraken min :p hehe..
 
Har du stressende jobb og er redd d skal gå negativt ut over graviditeten så ville jeg ha snakket med legen jeg:) Men har du en grei arbeidsgiver, så er d ikke sikkert du trenger å snakke med legen da, men om de setter seg på bakbena så har du alltids muligheten til å høre med legen:)

Utrolig kjipt å grue seg til å fortelle en sånn nyhet til arbeidsgiver:/ Har ikke så mange råd her, gikk ganske bra sist og tror d kommer til å gå fint nå også selv om jeg har ny arbeidsgiver:) Er noen fordeler med å jobbe i staten/kommunen, hehe;)
 
enig med å vente. jobber i eldreomsorgen selv, men så lenge en slapper av når en kommer hjem så går det meste bra. Jeg tar en uke av gangen og håper alt går bra.  Kroppen er skapt for å bære frem barn, vi må stole på den.
 
Hmmm.. Forrige gang ble jeg sengeliggende fra og med uke 6 (lå bare å spydde og skalv og fikk ikke i meg mat) så hvis dette svangerskapet blir likens så går det nok ikke an å holde det skjult så veldig lenge:p
 
Løvelykke, det høres veldig slitsomt ut altså :( Jeg skal til legen på tirsdag, tror jeg spør han ut om jobben da.. Heldigvis har jeg to jobber, en i barnehage i kommunen. Så det burde gå kjempe fint. Men har bare kontrakt der frem til jul... Tror dere de kan si nei til at jeg får ny kontrakt fordi jeg blir gravid? Altså.. Jeg er fast vikar to dager i uken for en ansatt som har begynt på skole, og han fortsetter på skole etter jul, men dagene og sånn er ikke fastsatt så vi vet jo ikke om det passer med min timeplan... Tror du de rett og slett kan nekte meg ny kontrakt fordi jeg er gravid? :S
 
Back
Topp