Fortelle søsken

☆Starlight☆

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Juligull2021
Er det noen som har fortalt noe til kommende storesøsken enda?

Vi valgte å fortelle kommende storebror på 11år i går, fordi han har lurt så på hvorfor vi har vært mye borte(ivf). Lagde en liten oppgave der løsningen ble at han skulle bli storebror. Han ble veldig sjokkert, litt flau, men kjempe glad❤️
Vi vet han kan holde det hemmelig, derfor valgte vi også å si det så tidlig:love017

Vedlegg

• IMG_20201114_132415.jpg
    IMG_20201114_132415.jpg
    33,6 KB · Visninger: 74
Så koselig :Heartred Gutten vår er ganske nylig fylt 2 år så vi sier nok ikke noe før det begynner å nærmere seg og han kan se magen og vi kan forberede han litt :) Vet ikke hvor mye han kommer til å forstå, men blir koselig å fortelle når den tid kommer :)

Ååå, så utrolig fint å gjøre det på den måten ❤️

Her er kommende storesøster bare 20 mnd enda så hvordan og når det skal bli formidlet er enda ikke noe vi har tenkt så mye på. Blir mer aktuelt når mamma får stor mage tenker jeg.

Venter til etter oul :)

For en stilig og kreativ måte å si det på. Vi venter første, så ingen storesøsken å si til her. Men det gav meg en ide til hvordan fortelle besteforeldre og mine/hans søsken.:happy093

For en koselig måte å fortelle det på:Heartred

Her vil vi vente lengst mulig med å fortelle, vil helst være godt over uke 12. Siden dette blir mitt tredje barn, er jeg usikker på hvor lenge jeg klarer å skjule det, men synes liksom at de kommende storesøskene skal få vite det før resten av familien og nabolaget.

Så koselig :happy:
Jeg venter til 12 uker, men da forteller vi det når jeg har tatt tul.

sist fikk han vite det gjennom en lappe vi hadde skrevet i julestrømpen hans (han hadde nettopp lært å lese)

Siden jeg er veldig kvalm og helt tom for energi om dagene, så ville vi ikke skremme barna med at jeg var «syk»:yuck: så vi fortalte det for 2 uker siden til bonusgullet på 9 og for 1,5 uke siden til mine barn på 9 og 14 :shy:
Gutta i huset var ikke så veldig fornøyde, men har varmet litt opp til tanken:angelic: mens mi lille på 9 er strålende fornøyd og gråt av glede da vi fortalte :hilarious::oops:

Siden jeg er veldig kvalm og helt tom for energi om dagene, så ville vi ikke skremme barna med at jeg var «syk»:yuck: så vi fortalte det for 2 uker siden til bonusgullet på 9 og for 1,5 uke siden til mine barn på 9 og 14 :shy:
Gutta i huset var ikke så veldig fornøyde, men har varmet litt opp til tanken:angelic: mens mi lille på 9 er strålende fornøyd og gråt av glede da vi fortalte :hilarious::oops:
Åh, så herlig❤️ Han her har jo ønsket seg søsken i mange år, men tror han hadde gitt litt opp da det har tatt så lang tid. Derav sjokket:laughing002❤️

Vi valgte å fortelle kommende storebror på 11år i går, fordi han har lurt så på hvorfor vi har vært mye borte(ivf). Lagde en liten oppgave der løsningen ble at han skulle bli storebror. Han ble veldig sjokkert, litt flau, men kjempe glad❤️
Vi vet han kan holde det hemmelig, derfor valgte vi også å si det så tidlig:love017

Så flott og kreativ måte å gjøre det på! :Heartred Her er ungane 5 1/2, 3 og 1 1/2.. så tror ikke de klarer å holde det hemmelig! Venter nok til en ultralyd litt lenger frem. Men tenkte å fortelle jenta mi på 5 først, for å prøve å gjøre det stas for ho.. hvis noen har forslag til en måte å si det på som er kreativ og fin, så sier jeg takk! :happy: Ho elsker kreative ting, men er jo tross alt bare 5. :)

Vi sa det til han eldste på 3.5 år etter han begynte å lure på hvorfor jeg var kvalm og syk så lenge. Vil ikke at han skal bekymre seg. Han ble kjempegira og sprang bort til pappaen for å fortelle det videre :hilarious: Tror ikke han har sagt det til noen andre ennå. Minsten, som blir 2 år i januar skjønner nok heller lite av det :)

Så koselig.. Ja vi sa det utrolig kjapt til alle vi.. Like greit. Er nr 3 for vår del så kolleger fikk vite det fort, søsken og familie :smiley-bounce016

Vi venter nok til over nyåret en gang - helst bare fra magen blir synlig - minste er da litt over 2,5 år ❤️

Vi sa det til han eldste på 3.5 år etter han begynte å lure på hvorfor jeg var kvalm og syk så lenge. Vil ikke at han skal bekymre seg. Han ble kjempegira og sprang bort til pappaen for å fortelle det videre :hilarious: Tror ikke han har sagt det til noen andre ennå. Minsten, som blir 2 år i januar skjønner nok heller lite av det :)
Åå, så søte! ❤ Jenta vår på 3,5år var helt lik - skulle fortelle til pappan (hun visste det før pappan også vel og merke, da jeg tok test mens jeg var alene med henne - forventa blenda) :hilarious: Men her har hun også fortalt det til hele barnehagen :hilarious: #stoltstoresøster

Tenker å fortelle eldste det etter tul i uke 11/12 også familien og sånn. Han gleder seg snakker om alle søskene han drømmer om. Yngste på to forstår det ikke enda...

Noen gode tips til hvordan fortelle en 3åring det?
Hu ønsker seg storesøster og lillebror i bursdagsgave..
men hu forstår jo ikke hva det betyr, har jo ikke tidsperspektiv heller.. så vil ikke fortelle for tidlig.
Jeg er ikke dårlig eller noe som går utover hu akuratt nå heller :)

Lurer også på når og hvordan fortelle 3-åring. Vil ikke fortelle det for tidlig (helst ikke før 12 uker, men det er ikke før i januar). Har lyst til å fortelle før noen andre snakker om det. Samtidig som 3-åringen helt sikkert forteller det til alle :hilarious:
Blir vanskelig hvis jeg ikke skal fortelle familien i julen

Fortalte sønnen min på 8 år her om dagen, mest fordi han spør hver dag om det er baby i magen min enda:hilarious: guttene til sambo på 9 og 10 drøyer vi det litt med, siden de kun er her annenhver helg, men går nok ikke så lenge som til uke 12:)

Back
Topp