Fortelle på jobben

Sa det til leder i uke 7 og sa det var tidlig og viste det var tidlig men vi holder på med omstrukturering og jeg frykta jeg skulle flyttes på igjen. Ble flytta midten av mars og orket ikke ny flytting i Jan også er jeg godt gravid. Andre kollegaer har jeg ikke sagt noe til.
 
Jeg har snakket med min sjef, men jeg er også sykemeldt pga konstant kvalme og mye hodepine. Hun er veldig forståelsesfull heldigvis ❤️
 
Her har nærmeste leder og sjefen vært orientert om ivf-prosessen, så de har allerede fått beskjed om positiv test. Jeg har heldigvis hjemmekontor, så tror resten av teamet får beskjed etter uke 12, såfremt jeg ikke blir sykmeldt før den tid. Vi skal (forhåpentligvis) ha kontorsamling i juni, så det hadde vært innmari gøy å ikke si noe i det hele tatt, men bare troppe opp høygravid :hilarious:
 
Jeg måtte fortelle en kollega om graviditeten i dag, pga noe matbestilling. Aalt for tidlig i forhold til hva jeg ønsker, men følte meg litt tvunget til å gjøre det. Heldigvis kan jeg stole på at hun det gjelder ikke forteller det videre :)
 
Kommer til å vente så lenge som mulig. Sist sa jeg det ikke før etter OUL, var på jobb hver dag fram til da og klarte fint å skjule det. Har hjemmekontor nå, så det gjør det jo også mye enklere å skjule :)
 
Jeg hadde ikke egentlig tenkt å si noe tidlig, men så jobber jeg med en annen kiropraktor som skulle sjekke meg. Og etter 2 min, så sier ho bare: er du gravid eller? Denne kroppen kjennes gravid ut.. og jeg bare: eh, ja....! Da var jeg 4+2.. :joyful::happy:
 
Jobber delvis på lab, så for å unngå eksponering for fosterskadelige kjemikalier og gasser, sa jeg det til nærmeste leder og til HMS-ansvarlig samme dag som jeg fikk positiv test.
 
Jeg planlegger å si det rett etter uke 12, i starten av januar. Men er usikker på om jeg kommer til å klare å holde det skjult så lenge. Er snart i uke 7 og formen begynner å bli dårligere nå.. Har hjemmekontor, men har en jobb som krever mye av meg :silent Har ikke lyst til å sykmelde meg, men vurderer å ta ut ferie fra midten av desember.. :scratch
 
Sa det til ledelsen og mine nærmeste kollegaer den dagen jeg fikk positiv test ❤️
 
Jeg har fortalt det til mine 3 nærmeste kolleger for å ha noen å støtte meg til på arbeid.
Tror veldig mange aner det siden jeg har vært mye bortreist i forbindelse med prøverør :)
I tillegg så arbeider både mamma og søster på samme bygget, de vet det også :hilarious:
 
Så jeg endte med å fortelle både sjefen og kollegaene mine sist uke. Det gikk greit, og lettere å plutselig måtte løpe på do pga brekninger når jeg ikke må holde på hemmeligheter samtidig.
 
Jeg var helt elendig og forsto ikke hvordan jeg skulle klare å komme meg igjennom arbeidsdagen de dagene jeg var på kontoret (kombinert hjemmekontor og kontor), så jeg endte opp med å fortelle det til sjefen i uke 9. Han har aldri hatt en gravid ansatt, så tror han ble litt satt ut og ikke helt visste hvordan han skulle reagere, så var litt merkelig stemning han sa det til sin sjef (etter lov fra meg), som sendte meg en veldig hyggelig melding etterpå :) men de er de eneste som får vite noe. Nå er jeg straks 11 uker og siden vi heller ikke skal ha julebord så klarer jeg kanskje å holde det over nyttår :) men ville at nærmeste ledere skulle få vite det om jeg rett og slett ikke fungerte. Så slapp jeg å presse meg selv for mye :)
 
Back
Topp