Fortelle på jobben

Nillo

Forelsket i forumet
Juligull2021
Jeg er i uke 5 og har vært utslått av kvalme siste uken. Det er sånn at jeg tenker at sjefen og kollegaene må jo nesten lure, så på ene siden tenker jeg at det må være like greit å informere om graviditeten; men på den andre siden har jeg tidligere opplevd spontanabort; og det er jo ganske tidlig enda, og hvis det skulle skje igjen, så tror jeg det vil føles tyngre å måtte fortelle det til flere enn bare de nærmeste.. Når fortalte dere eller planlegger å fortelle det på jobben?
 
Jeg er i uke 5 og har vært utslått av kvalme siste uken. Det er sånn at jeg tenker at sjefen og kollegaene må jo nesten lure, så på ene siden tenker jeg at det må være like greit å informere om graviditeten; men på den andre siden har jeg tidligere opplevd spontanabort; og det er jo ganske tidlig enda, og hvis det skulle skje igjen, så tror jeg det vil føles tyngre å måtte fortelle det til flere enn bare de nærmeste.. Når fortalte dere eller planlegger å fortelle det på jobben?

Vi er kun 7 stk. Fortalt halvparten det. Men kun fordi vi jobber så tett og er avhengig av å backe hverandre og jeg er litt ræva på backing nå for å si det sånn. Grein så snørr og tårer skvatt istad når jeg fortalte hu ene det. :hilarious::hilarious:
 
Nå har ikke jeg noen store plager, ennå.
så jeg håper å kunne holde det for jobben til nyåret, vil da være 14 uker på vei. Sist fikk sjefen vite det tidlig, da ble det mye sladder/rykter, kollegaene fikk vite det i uke 16.
men enn å slenge vet jo ikke familie det engang :)

håper rett og slett å holde det så lenge som overhode mulig :)
 
Jeg fortalte det til sjefen allerede før vi begynte å prøve fordi vi jobber med helseskadelige kjemikalier, så det er behov for tilrettelegging fra man begynner å prøve. Og jeg kjenner det er veldig godt, for da trenger jeg ikke å tenke på at jeg skal si noe enda. Men jeg hadde et grinesammenbrudd forrige uke, så jeg det frister litt å fortelle det til et par av mine nærmeste kollegaer etter TUL 1.des. Er da 7+5 :)
 
Vi er kun 7 stk. Fortalt halvparten det. Men kun fordi vi jobber så tett og er avhengig av å backe hverandre og jeg er litt ræva på backing nå for å si det sånn. Grein så snørr og tårer skvatt istad når jeg fortalte hu ene det. :hilarious::hilarious:

Det er litt sånn hos oss også; en gjeng på 9 damer; og tidvis såpass hektisk vi må ha hverandres backing. Samtidig blir det fort snakk, å hvis jeg nå fremstår småsyk i ukesvis er det flere som vil legge to og to sammen; så jeg tror jeg må fortelle alle samtidig når jeg forteller.
 
Sa det til kollegaer i uke 18 i begge mine forrige svangerskap. Såpass seint fordi jeg ville kunne jobbe "ubemerket" uten at folk skulle sette meg i bås. Jobber en plass hvor man er veldig avhengig av hverandre hvis noe skjer. Og begge gangene følte jeg ingen risiko eller begrensninger ved å unnlate å fortelle det til jeg hadde vært på OUL.

Men nå har jeg vært utrolig heldig og sluppet unna kvalmen, slapphet osv. Og fikk ikke så tidlig mage så da var det jo også enklere. :)

På en måte vil man si det til alle, samtidig ikke si det til noen <3

Men har opplevd at flere av mine kollegaer har vært åpne om graviditet tidlig og gått ut med svangerskapspenger. Og noen har dessverre mistet tidlig. Er takknemlig for at jeg visste dette, synes det var lettere å forholde seg til det, enn at man bare hører rykter om hva som kan ha skjedd.
 
Nå har ikke jeg noen store plager, ennå.
så jeg håper å kunne holde det for jobben til nyåret, vil da være 14 uker på vei. Sist fikk sjefen vite det tidlig, da ble det mye sladder/rykter, kollegaene fikk vite det i uke 16.
men enn å slenge vet jo ikke familie det engang :)

håper rett og slett å holde det så lenge som overhode mulig :)


Ja, sist gang ble jeg sykemeldt pga kvalme og måtte ha tilrettelegging, så jeg måtte fortelle sjefen. Da hadde jeg jobbet der i åresvis og aldri tidligere vært sykemeldt; og nok folk la to og to sammen og sladra nok til at ingen var overrasket da jeg fortalte kollegaene mine i uke 12. Jeg håper jeg slippe sykemelding denne gangen (men det er fremdeles tidlig), og tenkte jeg kanskje ikke ville si noe før jeg trenger tilrettelegging; samtidig må jeg kanskje snart det hvis det fortsetter...
 
Jeg sa det i uke 7 på forrige jobben og i uke 4 denne gangen. Jeg er en veldig åpen person, og synes det er fint at de vet hvorfor jeg er litt trøtt eller unngår for nær kundekontakt. Det samme om jeg skulle miste, så er det fint at de vet hvorfor jeg kanskje er litt trist en periode.
 
Jeg jobber hjemmefra så det er kanskje lettere for meg å holde det ‘skjult’ enn hvis jeg var på kontoret. Jeg har ikke tenkt å si noe før uke 11 (for da har jeg jobbsamtalen med sjefen likevel)
 
Jeg sa det til min nærmeste sjef i uke 4. Dette fordi jeg trenger litt tilrettelegging den første tiden. Ellers har jeg tenkt å si noe til de andre kollegaene mine når jeg er 9-10 uker. Tror ikke jeg blir å klara å holde det skjult noe lengre enn det:happy:
 
Jeg fortalte det til sjefen allerede før vi begynte å prøve fordi vi jobber med helseskadelige kjemikalier, så det er behov for tilrettelegging fra man begynner å prøve. Og jeg kjenner det er veldig godt, for da trenger jeg ikke å tenke på at jeg skal si noe enda. Men jeg hadde et grinesammenbrudd forrige uke, så jeg det frister litt å fortelle det til et par av mine nærmeste kollegaer etter TUL 1.des. Er da 7+5 :)


Ah, farlige kjemikalier skipper jeg heldigvis å tenke på. Å bare fortelle det til de aller nærmeste kollegaene er jo en mulighet, og kan kanskje gjøre det litt lettere..
 
Har sagt det til en kollega, som hjelper meg med å dekke opp vaktene mine. Ellers vil jeg vente til etter jul/etter jeg har fortalt familien, med å si det til resten. Sjefen min vet det, pga tilrettelegging/sykmelding. Han har også visst om ivf-behandlingen.
 
Jeg er i uke 5 og har vært utslått av kvalme siste uken. Det er sånn at jeg tenker at sjefen og kollegaene må jo nesten lure, så på ene siden tenker jeg at det må være like greit å informere om graviditeten; men på den andre siden har jeg tidligere opplevd spontanabort; og det er jo ganske tidlig enda, og hvis det skulle skje igjen, så tror jeg det vil føles tyngre å måtte fortelle det til flere enn bare de nærmeste.. Når fortalte dere eller planlegger å fortelle det på jobben?

Vi er en liten tannklinikk, og jeg fortalte det to dager etter positiv test. Jeg boblet av glede og ville bare få sagt det.. Vi er så nære hverandre at om det ikke går bra, sier jeg det til de uansett.

Men forstår godt det er tungt om dere har mistet før:meh: Lykke til, gjør det du føler er best for deg du :happy:
 
Ja, sist gang ble jeg sykemeldt pga kvalme og måtte ha tilrettelegging, så jeg måtte fortelle sjefen. Da hadde jeg jobbet der i åresvis og aldri tidligere vært sykemeldt; og nok folk la to og to sammen og sladra nok til at ingen var overrasket da jeg fortalte kollegaene mine i uke 12. Jeg håper jeg slippe sykemelding denne gangen (men det er fremdeles tidlig), og tenkte jeg kanskje ikke ville si noe før jeg trenger tilrettelegging; samtidig må jeg kanskje snart det hvis det fortsetter...

jeg ble sykmeldt pga bekkenløsning, men sa det til sjefen fordi jeg noen mnd tidligere var gjennom en MA :)
Som frisør er det jo ikke mye tilrettelegging man kan få, så jeg ble 100% sykmeldt 3 mnd før termin sist :)
Vi får se hvordan det går denne gangen :)
 
Jeg må fortelle det snart på jobb. Men jeg vil helst holde det hemmelig til etter TUL jobber med bakterier blant annet.
 
Jeg sa det i uke 7 på forrige jobben og i uke 4 denne gangen. Jeg er en veldig åpen person, og synes det er fint at de vet hvorfor jeg er litt trøtt eller unngår for nær kundekontakt. Det samme om jeg skulle miste, så er det fint at de vet hvorfor jeg kanskje er litt trist en periode.

Det samme tenker jeg om man skulle miste. At man trenger litt backing og forståelse på jobb.
 
Jeg kommer ikke til å fortelle det til ledelsen før jeg er godt over i 2.trimester, hvis ikke det er sånn at jeg blir sykemeldt.

Kommer mest sannsynlig til å fortelle det til en kollega eller to ganske snart, for dette er litt for spennende til å holde for meg selv:joyful:
 
Kommer ikke til å fortelle det før etter nyttår og gjerne litt ut i februar også om det lar seg gjøre
 
Jeg føler jeg må fortelle sjefen det snart så venter egentlig bare på riktig tidspunkt. Ikke pga tilrettelegging men vet hun kommer til å bli stressa av at jrg skal i permisjon igjen og bemanningskabalen. Håper å slippe å dele med andre kollegaer før etter jul.
 
Back
Topp