Fortelle på jobb

Sist kom kvalmen som et skudd da jeg bikket 6 uker, og jeg ble sykmeldt/delvis sykmeldt ut svangerskapet (kvalmen gav seg aldri, men var litt lettere i perioder). :dead: Blir det sånn igjen så har jeg ikke så mye valg føler jeg, særlig fordi jeg står i en litt spesiell situasjon nå med at jeg egentlig skal tilbake fra mammaperm om 3 uker for å jobbe 3 måneders oppsigelsestid…

Jeg har sagt det til sjefen og nestleder allerede. Mest fordi jeg er dårlig og de ønsker å tilrettelegge alt de kan, OM jeg orker. Som sjefen min sa det idag: Jobben er der uansett, min viktigaste oppgave nå er å faktisk ha det bra!
Utrolig takknemmlig for å bli møtt slik. Jeg stoler på de ikke sier noe, og om det ikke går hadde jeg nok sagt noe da også

Jeg har fortalt til nærmeste leder. Ubehagelig å si det så tidlig (4+4), men hun visste at vi var i ny ivf-runde uansett… måtte fordi jeg har nattevaktshelg kommende helg, og det ønsket jeg ikke å jobbe nå

Måtte si det tidlig til sjefen siden jeg blir sykemeldt/ skal søke om svangerskapspenger men en gang jeg blir gravid..
Også skjønner de andre det når jeg er sykemeldt, siden jeg ellers aldri er borte fra jobb

Jeg blir nok å fortelle det til sjefen i uke 10, altså så fort jeg er mer sikker på at dette «holder». Skal på ultralyd i uke 7 også, men husker fra sist at uke 10 regnes som «den nye uke 12». Mener å huske at alle organer som regel er ferdig i uke 10 og at sjansen for å miste etter å ha sett at alt ser bra ut da, er svært liten.
Forteller da kun sjefen, fordi jeg synes det er greit at de vet det pga erstatning/vikar. Resten vil jeg drøye så lenge som mulig med å fortell det til. Sist fortalte jeg det i uke 21.

Jeg krøyp til korset og fortalte det til teamleder og personalansvarlig på fredag, da fikk jeg avklart med dem at jeg kan ta hjemmekontor så lenge jeg har behov for det. Veldig glad for det. Mye bedre å sitte alene på hjemmekontor og føle seg elendig, småspise hele dagen og ta så mange pauser jeg trenger uten at noen setter spørsmålstegn ved det :playful:

Back
Topp