Fortelle på jobb

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Har jo akkurat funnet det ut og har ikke noen planer om å fortelle det enda.... står i en stor omstilling på jobb og neste året er det mye som skal gjøres, så spent på hva sjefen sier [emoji12] men sånn sett er han veldig forståelsesfull og selv om det ikke passer jobben best jeg hvertfall forsvinner i permisjon midt i omstillingen så tror jeg det skal gå greit å si det... kommer nok til å fortelle mellomleder først - ca like gamle og god kontakt så greit å ha ho i ryggen [emoji6]

Når tid tenker dere fortelle det?

Her kommer det heilt an på hvordan formen utvikler seg men ønsker egentlig drøye... med jentungen hadde jeg en annen jobb og når jeg skulle fortelle det til sjefen rundt uke 12 blei jeg bare møtt med kom inn men vet hva du vil snakke om [emoji12]

Har jo akkurat funnet det ut og har ikke noen planer om å fortelle det enda.... står i en stor omstilling på jobb og neste året er det mye som skal gjøres, så spent på hva sjefen sier [emoji12] men sånn sett er han veldig forståelsesfull og selv om det ikke passer jobben best jeg hvertfall forsvinner i permisjon midt i omstillingen så tror jeg det skal gå greit å si det... kommer nok til å fortelle mellomleder først - ca like gamle og god kontakt så greit å ha ho i ryggen [emoji6]

Når tid tenker dere fortelle det?

Her kommer det heilt an på hvordan formen utvikler seg men ønsker egentlig drøye... med jentungen hadde jeg en annen jobb og når jeg skulle fortelle det til sjefen rundt uke 12 blei jeg bare møtt med kom inn men vet hva du vil snakke om [emoji12]

Jeg venter nok til nyåret hvis dette går bra. Da er jeg ca. 18 uker. Kommer hjem fra ferie i USA 6. januar så blir vel å fortelle det da. Forhåpentligvis har jeg en liten kul på magen innen den tid [emoji5]

Jeg er 5+1 i dag, og sjefen er informert allerede. Men det er fordi vi har vært gjennom to prøverørsforsøk, og jeg har hatt sykemeldinger fra jobben ifbm det. Så sjefen har vært informert gjennom hele prosessen egentlig [emoji4]

Kjenner litt på at jeg har lyst å fortelle det nå, selv om det er tidlig. Fikk nettopp vite at en av mine kolleger ikke får fortsette til våren pga ikke ledig vikariat... Så tenker litt at om jeg forteller at jeg er gravid, så lages det kanskje klart et vikariat...

Tenkte jeg skulle vente til etter ouldenne gangen, men klarer ikke å komme med hvite løgner hele tida. Endte derfor opp med å fortelle tre gode kollegaer og sjefen i dag. Er vel greit at de vet dersom det skulle gå galt også.

Jeg har også informert sjefen. Men kun på grunn av jobben min, en del tunge løft og brukere som røyker som jeg ikke har lyst å gå til. Hun ble heldigvis veldig glad [emoji4]

Sist ventet vi med å fortelle til etter 12 uker, sjefen tok det godt og ønsket oss alt vel. Eneste hun reagerte litt på at jeg fortalte det så «sent».

Akkurat nå har jeg opparbeidet et arbeidsskjema som går hånd i hanske på hjemmebane. Funderer litt på når vi skal fortelle og at jeg IKKE vil ha endringer når jeg kommer tilbake fra en evt permisjon. Det skjedde nemlig sist.

Jobber i bhg(liten) så har fortalt det til alle der, og sagt at de har taushetsplikt:p Veldig greit at de vet om det tenker jeg:)

Jeg har fortalt til min kollega som jeg deler kontor med (som også er min beste venninne) men tror ikke jeg sier noe til min sjef før etter uke 12. Han sitter sørpå.

jeg har ikke sagt noe, er bare 3+2 i dag, men hele arbeidsplassen min vet hva jeg går gjennom så de spør jo. tenker at jeg sier ja neste gang jeg får spørsmål, enkelt og greit. bare det at jeg ruget var jo hæla i taket for flere av dem jeg jobber med, de var helt utrolig glade bare for at jeg hadde fått innsett, de begynner vel å gråte hele gjengen når jeg sier jeg fikk positiv test. spørs jo om det holder, men jeg prøver være positiv :joyful:

Har fundert mye på dette... Vil prøve å vente en stund til. Får se hvordan formen blir. Kollegane får vente til etter tul☺️

Fortalte det til sjefen denne uken pga veldig dårlig form. Jeg gruet meg veldig ettersom jeg er relativt ny i jobben( Vikar i 1,5 år og fast siden April). Men sjefen ble heldigvis glad på våre vegne og glad for at jeg fortalte det :) Puuh, for en lettelse det var!

Har fortalt sjefen og beste kollegaen min forrige uke fredag:-) Hun sa gratulerer og lykke til...plus plus råd om forskjellige ting. Godt at noen vet hvorfor jeg eventuelt ikke dukker opp på jobb/blir syk på forhånd!

Lyst å fortelle nå. Men siden jeg har vært sykemeldt for noe annet et år og nesten akkurat kommet tilbake. Syntes jeg det er vanskelig. Så venter nok til noe kommenterer magen min eller noe annet.

Kom plutselig på at jeg har noen dager ferie igjen, så når tida er inne kan jeg jo søke om overføring til neste år og kanskje begrunne med bruk til å forlenge permisjonen [emoji5] eller, lurer på om det er innen 1. Juni overført ferie må være brukt [emoji12] så da røyk den ideen[emoji28]

Jeg jobber i bhg, så har fortalt det til de to jeg jobber på avdeling med. Har også en del venninner på jobb, så er et par andre kolleger som og vet det

Kom plutselig på at jeg har noen dager ferie igjen, så når tida er inne kan jeg jo søke om overføring til neste år og kanskje begrunne med bruk til å forlenge permisjonen [emoji5] eller, lurer på om det er innen 1. Juni overført ferie må være brukt [emoji12] så da røyk den ideen[emoji28]

Det går ju an å legge in de dagerne med ferien i permisjonen och på så hvis forlengt? Du MÅ ikke legge dem sist :)

Det går ju an å legge in de dagerne med ferien i permisjonen och på så hvis forlengt? Du MÅ ikke legge dem sist :)

Det vet jeg, men må de brukes før 1 juni går set dårlig med termin 19 [emoji6]

Er nok ikke frist på ferie innen 1.juni tror jeg. Der jeg jobber pleier man vanligvis ta 1 uke typ vinterferie, 3uker sommer og 1uke høst.

Normalt får ingen ta ferie nov/des fordi det er de to mnd vi omsetter mest (butikk) med nr2 plottet jeg inn siste ferieuka i jula og fikk dermed forlenget permisjon, også ferie tidlig på året lagt inn mell permisjon. Skulle være borte uansett så de sa jo ikke noe på valg av tidspunkt.

Her forteller jeg nok ikke noe før nærmere jul. Håper å holde på det til etter jul også. Sist var jeg rundt 16uker før jeg sa noe, tror jeg.

Back
Topp