Fortelle på jobb..?

Hverdagsmamma

Forelsket i forumet
Jeg har skrevet en post om dette under "jobb og utdanning" også, men det er tydeligvis mer aktivitet her. :)

Altså: Jeg jobber som lærer og skal etter planen være kontaktlærer for en ny klasse til høsten. Nå har jeg jo akkurat funnet ut at jeg er gravid. Jeg har derfor følgende dilemma: Skal jeg si ifra på jobb og la det være opp til ledelsen å sette inn en annen lærer som kontaktlærer eller skal jeg vente med å si noe til august? Jeg er bare 4+3, så det er jo slett ikke sikkert at alt går bra. Har noen noen kloke tanker? Når sier dere ifra på jobb?

Jeg synes jo også det er leit å opplyse om graviditeten på jobb før de nærmeste får vite det :(
 
Her blir jeg å holde det hemmelig til jeg er 12uker som er planen håper ikke kvalmen blir verre da. Men jeg jobber i helsevesenet da
 
Jeg sa ifra på jobb før jeg ble gravid (prøverør). Jobber i BHG. Vi skulle inn i en ansettelsesprosess, hvor vi skulle ansette en person, som kunne ta over mine arb. Oppgaver (pedleder) når jeg går ut i permisjon.. Lederen min satte veldig pris på å kunne planlegge i god tid i forveien :) du må gjøre det du føler deg komfortabel med! :)
 
Hvis du har et greit forhold til leder ville jeg sagt det. Lettere for de å planlegge hvis du syns det er greit. Jeg sa fra til noen på jobben før de nærmeste sist, fordi jeg måtte endre på arbeidsoppgavene. Men ellers kan du ha en fin høst som kontaktlærer :)
 
vent til høsten... ;-)

Jeg starter i ny jobb i august, og kommer nok ikke til å si noe der før etter ordinær ul.... om det ikke er svært synlig at jeg er gravid på dåværende tidspunkt...
men sånn sett så trenger en ikke å si noe før 3 mnd før en skal ut i permisjon. ;-)
 
Hm, ja, jeg får tenke på det en liten stund til. Skummelt (og kanskje de vil tenke det er rart?) å fortelle så tidlig, men jeg har jo et ansvar overfor elevene mine også... :confused:
 
joda, du har et ansvar. men det ansvaret vil du ikke miste selv om du er gravid, og skal ut i perm etter 1/2 inn i det nye skoleåret...
 
Så fremt du er komfortabel med det synes jeg det er greit å si det med tanke på planleggingen.
Når får elevene beskjed om hvem som skal være kontaktlærer?

Her får jobben vite det før familie.
 
For det første, ingen avgjørelser er feil i en slik sak!

Jeg tror kanskje jeg selv hadde gitt beskjed hvis jeg hadde et greit forhold til min leder. Da er beslutningen litt ute av dine hender. :)
 
Så fremt du er komfortabel med det synes jeg det er greit å si det med tanke på planleggingen.
Når får elevene beskjed om hvem som skal være kontaktlærer?

Her får jobben vite det før familie.
Jeg har allerede avholdt foreldremøte, så de vet at det blir meg.
 
Hei! Lærer selv, termin nå om få dager. Jeg fortalte det tidlig til rektor, så jeg kunne få god tilrettelegging. Har aldri angret! Nå vet jeg ikke hvilket trinn du er tiltenkt til, men tilrettelegging er nok nødvendig uansett. Ledelsen setter nok pris på å få vite også :)

Men til syvende og sist, så må dette være opp til deg :)
 
Back
Topp