Fortelle om graviditeten

Har fortalt det til nærmeste venninne. Vil vente lengst mulig å fortelle til nærmeste familie. Men får se :)

Bobler over av trang til å si det til alle,men vil prøve å holde det til uke 12 er godt overstått.. Har mistet før å det var en tøff melding å gi ut til alle som visste..

Har fortalt det til min sjef fordi jeg vil gi god tid til å løse ansatt kabalen, også har min beste venninne fått vite det godt å dele gleden med noen

Vi har fortalt det til en venn hver. Vi venter til etter TUL (dersom alt er bra) med å fortelle det.
Håper å få TUL så fort som mulig, eller i uke 7-8. Da forteller vi nok det til barn og familie, nærmeste venner, samt. sjef.
Hadde vært gøy å vente lengre med resten, men vil tro det sprer seg fint selv etter vi forteller det til de første :D

Litt usikker, pleier å få mage ganske fort og har ellers ikke mage... syns det blir vanskeligere å fortelle for hver gang. Har fått barn i 2015, 2017, 2019 og skal få nå i slutten av 2020. Fortalte det med en gang til mannen min og søstera og mora mi men tror jeg venter litt til å fortelle det til svigers.

Vi pleier å ete formiddagsmat hos svigers og jeg drikke da alltid kaffe med melk, men vi drikker kun tankmelk og det sluttet jeg egentlig med hver gang jeg visste jeg var gravid, men da vet de jo med en gang hvorfor...

Litt usikker, pleier å få mage ganske fort og har ellers ikke mage... syns det blir vanskeligere å fortelle for hver gang. Har fått barn i 2015, 2017, 2019 og skal få nå i slutten av 2020. Fortalte det med en gang til mannen min og søstera og mora mi men tror jeg venter litt til å fortelle det til svigers.

Vi pleier å ete formiddagsmat hos svigers og jeg drikke da alltid kaffe med melk, men vi drikker kun tankmelk og det sluttet jeg egentlig med hver gang jeg visste jeg var gravid, men da vet de jo med en gang hvorfor...
Syntes også det blir vanskeligere for hver gang! Dette er barn nr.4-yngstemann er bare 15 mnd. Jeg er egentlig litt engstelig for hvordan folk vil reagere.. fikk høre endel kommentarer når vi fikk nr.3 som «nå holder det vel», «trenger ikke flere nå» osv.. enda vi har gode jobber, god økonomi og alto_O så vil holde det hemmelig lengst mulig! Bare mannen og min beste venninne som vet.

Syntes også det blir vanskeligere for hver gang! Dette er barn nr.4-yngstemann er bare 15 mnd. Jeg er egentlig litt engstelig for hvordan folk vil reagere.. fikk høre endel kommentarer når vi fikk nr.3 som «nå holder det vel», «trenger ikke flere nå» osv.. enda vi har gode jobber, god økonomi og alto_O så vil holde det hemmelig lengst mulig! Bare mannen og min beste venninne som vet.

Herregud- er vel ingen som har noe med hvor mange barn dere får! Blir som de (min søster inkl) som mener jeg (36) er altfor gammel til å få barn. De kan ta seg en bolle, hele hurven!

Herregud- er vel ingen som har noe med hvor mange barn dere får! Blir som de (min søster inkl) som mener jeg (36) er altfor gammel til å få barn. De kan ta seg en bolle, hele hurven!
Huff:meh: Vi må bare prøve å ikke la det gå inn over oss:happy:

Last edited:
Her skal vi holde det hemmelig lengst mulig. Orker ikke alle spørsmål om baby nr.4 på vei..

Tenker å fortelle det etter uke 12, men guud det er vanskelig. Var egentlig ferdig me barn, denne var en overraskelse. Så di blir nok veldig overrasket håper på lite symptomer så ingen skjønner noe

Fortalte det i uke 27 sist gang, jeg var så petit. Holdt det ikke skjult bevisst. Var bare ingen som så det.

Denne gangen har jeg store helseutfordringer og innleggelser på sykehusene som kommer til å røpe meg tidlig tror jeg.

Jeg lurer på en ting.
Jeg skal på tidlig ultralyd på mandag, da er jeg 7+6. Forhåpentligvis ser alt fint ut!

I følge datayze sin statistikk for spontanabort så er det på det tidspunktet ca 95 % sjanse for at det går bra. Etter 12+0, som er tidspunktet mange råder en til å vente med å dele nyheten, er det ca 98 % sannsynlighet for at det går bra.

Hvorfor skal man vente så mange ekstra uker til med å fortelle når det ikke er så veldig stor forskjell i prognosen?

Jeg tenker å fortelle mine foreldre om graviditeten etter TUL, men er samtidig så redd for at det skal gå galt etterpå og at jeg må gi kontrabeskjed. Mest av hensyn til de som sikkert kommer til å hoppe i taket av beskjeden om at de skal bli besteforeldre, og jeg vil ikke at de skal bli skuffet.

Noen som har noen tanker om det?

Jeg lurer på en ting.
Jeg skal på tidlig ultralyd på mandag, da er jeg 7+6. Forhåpentligvis ser alt fint ut!

I følge datayze sin statistikk for spontanabort så er det på det tidspunktet ca 95 % sjanse for at det går bra. Etter 12+0, som er tidspunktet mange råder en til å vente med å dele nyheten, er det ca 98 % sannsynlighet for at det går bra.

Hvorfor skal man vente så mange ekstra uker til med å fortelle når det ikke er så veldig stor forskjell i prognosen?

Jeg tenker å fortelle mine foreldre om graviditeten etter TUL, men er samtidig så redd for at det skal gå galt etterpå og at jeg må gi kontrabeskjed. Mest av hensyn til de som sikkert kommer til å hoppe i taket av beskjeden om at de skal bli besteforeldre, og jeg vil ikke at de skal bli skuffet.

Vi forteller besteforeldrene det etter ultralyd 8+5 (pinsehelga). Tenker sjansen for at det går bra etter det er såpass stor- og godt med støtte, eller hvertfall slippe hint om «blir det noen barnebarn snart» i tiden rett etterpå, om vi skulle miste.

Jeg lurer på en ting.

Jeg tenker også å ta en ultralyd i uke 8, og fortelle kommende besteforeldre og nærmeste venner etter det. Men resten av "verden" trenger ikke vite noe før etter uke 12 tenker jeg. :)

Kjøpt en storebror genser fra HM som vi tenkte ta på. Så får vi se hvor lang tid det tar før de ser det :hilarious:

Siden vi må ty til prøverør så vet både min og hans familie at vi har vært igjennom en runde nå. De er dødens nysgjerrige, men jeg orker ikke så mye spørsmål hele tiden da vi mistet to ganger ved forrige runde før vi fikk frøkna vår. Mamma vet at jeg er gravid enn så lenge, men her er det rolig stemning til det har gått noen uker. Litt snodig sånn sett. Får ikke noen overraskende og glade utbrudd på nyheten. Men, jeg håper bare at spira sitter!!

Jeg lurer på en ting.

Vi tenker akkurat det samme deg! Har man sett et bankende hjerte på tul i uke 7-8 så er sjansene såpass gode!❤
Jeg har lest at hvis man ser et bankende hjerte og ting ser bra ut på tul rundt uke 8, så er det 97 % sjanse for at det går bra..

Vi skal på tul i uke 7+5, er alt bra da så sier vi det til vår sønn også skal han få fortelle det til nærmeste familien vår. ❤

Ved forrige graviditet fortalte vi det til de nærmeste allerede i uke 5! Venter litt nå med hensyn til sønnen vår, han skal få vite det først.

Tror vi venter lengst mulig med å fortelle det.

Skal vente så nærme uke 12 som mulig, men har kollegaer som går å maser om at jeg er gravid hele tiden, så om de oppdager det tidlig så må vi jo si det til familie før de hører det på bygda. Sist fortalte vi det rundt uke 8 og 9 til de nærmeste, men da hadde vi ingen barn fra før. Føler jeg må fortelle det til storebror når andre rundt oss får vite og da er det kjedelig om det ikke skulle gå veien..

Back
Topp