Fortelle om graviditeten

Lille_My_

Flørter med forumet
Når tenker dere å fortelle om graviditeten til familie og venner? Og hvordan har dere tenkt til å overbringe budskapet?:Heartpink

Usikker:happy: håper noen har noen gøye tips.. spesielt guttene våres som er 5 og 10 vil vi fortelle det til på en gøy måte..

lurte på om yngstemann skulle få en storebror t-shorte, og gå med den i bursdagen sin 8.juli.. om vi kan ha feiring da også avhenger det av at det ikke er for for synlig på meg:p

Kommer ann på når jeg får mage, andre gangs - så kan godt være magen kommer fort.
Mannen, bestevenninnen og mor og far vet det allerede.
Sist ga vi ul bilde i gave, kanskje noe slikt igjen :)

Tenker at jentene våre skal fortelle det på en eller annen måte. Vet ikke helt hvordan da... Sist (da jeg var gravid med nr2) kjøpte vi genser som det sto storesøster på. Vi skal prøve å holde det skjult litt lengre denne gangen, men det kan bli vanskelig med tanke på eventuell hg. Noen tips til hvordan vi kan skjule det? Vi er mye med min familie nå i disse koronatider. Så er helst de vi må skjule det for :hilarious: hvertfall til uke 12, helst til OUL. :happy:

Vi skal være sammen med foreldre og svigerforeldre de kommende helgene. Som skikkelig vinelsker blir det veldig vanskelig for meg å holde det skjult, for jeg takker som regel aldri nei til et glass vin:p Så må finne på noe lurt. Litt kronglete når man skal være sammen over flere dager, da kan man liksom ikke skylle på at man kjører eller har vondt i hodet.

Tenkte kanskje fortelle det til mine foreldre et par dager etter tidlig ultralyd 7+6. Hvis alt ser fint ut. Men dette er første barnebarnet så jeg vil ikke skape glede og forventning hos dem hvis det kan gå galt heller. Vanskelig valg det der. Noen som har noen tanker og innspill der?

Svigermor nå vente til i hvert fall uke 12, stoler ikke på at hun holder på hemmeligheten;)

Vi skal være sammen med foreldre og svigerforeldre de kommende helgene. Som skikkelig vinelsker blir det veldig vanskelig for meg å holde det skjult, for jeg takker som regel aldri nei til et glass vin:p Så må finne på noe lurt. Litt kronglete når man skal være sammen over flere dager, da kan man liksom ikke skylle på at man kjører eller har vondt i hodet.

Tenkte kanskje fortelle det til mine foreldre et par dager etter tidlig ultralyd 7+6. Hvis alt ser fint ut. Men dette er første barnebarnet så jeg vil ikke skape glede og forventning hos dem hvis det kan gå galt heller. Vanskelig valg det der. Noen som har noen tanker og innspill der?

Svigermor nå vente til i hvert fall uke 12, stoler ikke på at hun holder på hemmeligheten;)

Jeg ville bare fortalt det hvis jeg var i den situasjonen. Noe annet ville vært rart for meg, og jeg syns det er skikkelig ubehagelig å «lyve» for å dekke over. Godt også å ha noen å støtte seg på hvis man skulle være uheldig å miste. Men det er slik jeg er da :)

Sniker

Jeg har tatt alkoholfri vin oppi ei vinflaske (har selvfølgelig vaska den veldig godt). Det har funka veldig bra! Ingen har mistanke, og familien ble veldig sjokkert og glad da vi fortalte det nylig at jeg er gravid :) De hadde ikke hatt noe mistanke, og de trodde jeg drakk vin for noen uker siden!

Vi holder det skjult så lenge det går, men finner ikke på ting for å dekke over. Så hvis svigers kommer på helgebesøk og hører meg kaste opp, så forteller vi bare. Da forteller vi i såfall mine foreldre.
Forteller det vel hvis jeg blir sykemeldt og, liker ikke å lyve når folk spør hvordan det går på jobb heller :hilarious:

Har ultralyd i uke 8, 12 og 18 :) Så håper vi klarer å holde det hemmelig til nærmere uke 18, redd for å «skuffe» igjen :facepalm: Men etter hver ultralyd vil jeg nok føle meg tryggere med å si det :) Ønsker også å vite kjønn før jeg avslører det :p

Vi vil holde det for oss selv en stund. Lyver ikke, dersom spørsmålet skulle komme, men har lyst til å holde det skjult en stund til. Vurderer å si det til familien når mamma har bursdag men mannen er ikke helt enig så vi tar det litt som det kommer :) føles veldig uvirkelig enda, så spørs om vi må på tul først.

Har fortalt min søster og min nærmeste venninne. Forteller det til de jeg orker å snakke med dersom jeg mister. Sist fikk vi litt overtenning og fortalte til litt flere enn vi hadde tenkt, så det var tungt å måtte fortelle «alle» at vi ikke så liv på ultralyd. Denne gangen skal vi vente med å fortelle før vi har sett et bankende hjerte på TUL i uke 8 :)

Jeg fikk vite igår at jeg er gravid (hurra) og "sliter" med det samme- ALLE vet at jeg elsker vin... Håper å klare å holde det hemmelig en stund- skal til mine foreldre i helga, og har lagt en plan med å smugle med meg alkoholfri vin og drikke den. Var på lunsj hos svigers igår, og da tilbød hun meg vin til lunsj, liksom! (Tror det var mest på autopilot, for vi hadde lasagne til lunsj) Jeg pleier ikke å drikke vin til lunsj altså!!

Vi har tenkt 12 uker før, men denne runden tar vi det litt som dett passer tror vi! Spørs om formen blir god eller dårlig, hvor fort det synes og lignende

Vi har fortalt besteforeldre og et par venninner:Heartred mest for at de vet hva vi har gått gjennom og jeg gjerne vil at de skal vite det uannsett hvordan det går denne gang.

Usikker:happy: håper noen har noen gøye tips.. spesielt guttene våres som er 5 og 10 vil vi fortelle det til på en gøy måte..

lurte på om yngstemann skulle få en storebror t-shorte, og gå med den i bursdagen sin 8.juli.. om vi kan ha feiring da også avhenger det av at det ikke er for for synlig på meg:p

Ja tskjorte er artig, vi bestilte fra ei venninne som har noen søte i nettbutikken sin. https://www.pastelltrykkeriet.no/gaver
E2751E4E-CEFD-44F3-B1FD-3F329152A03F.png 04117E4B-C833-494B-82EE-A0F2FF651192.png

Jeg skal hjem i helgen, og har lagt en plan! Vi har bikkje, og sekken hans står alltid på kjøkkenet (med mat og sånt i). Tenkte å helle over alkoholfri rødvin på noen små flasker og gjemme i bunn av sekken. Mamma har gjerne vinkartong stående på kjøkkenet. Hvis jeg blir tilbudt vin, så sier jeg at jeg venter litt, men at jeg kan ordne meg selv- for sånn pleier vi å gjøre der. Så sniker jeg meg ut på kjøkkenet etterpå, og heller oppi glasset (får heller ta litt ut av kartongen og helle ut, for autentisk lyd, haha). Tenkte dessuten å si at jeg slanker meg (for det gjør jeg til stadighet) og at jeg derfor bare skal ha vin på lørdag, ikke fredag. Heldigvis startet jeg å slanke meg litt forrige gang de var her for 2 uker siden, så den historien holder vann. Har slutta med det nå da, men spiser sunt, så tror vekta går litt ned uansett.

Vi tenker å si det etter fastlegebesøk og tidlig ul i uke 8, hvis alt ser bra ut da. Både til mine foreldre (søstra mi har 2 på 14 og 17) og til svigers, som det er første gang for. Moren min er superstrikker, så har tenkt til å spørre henne om å strikke for meg, og gi henne mønster til dåpskjole- og se om hun skjønner det. Svigermor elsker bilder, så hun får nok et bilde fra ultralyden. Enten det, eller så skal vi servere henne kaffe i ""farmor"-kopp, og vente på reaksjonen... Venter til etter 12 uker (bortsett fra ei venninne som jeg nok kommer til å si det til for støtte) med å si det til noen flere.

Du kan jo alltids også bruke "antibiotika-unnskyldningen"...

Vi holdt første hemmelig som endte i MA, holdt nr 2 nesten hemmelig som endte i MA....så nå gir jeg faen mildt sagt :p familie og venner vet vi har mistet og at vi prøver. Fant ut at jeg var gravid mandag og allerede sagt det til familie og bestevenninna mi. De har fulgt meg gjennom MAene så var fint å dele det og de får uansett vite om vi mister igjen:)

Vi holdt første hemmelig som endte i MA, holdt nr 2 nesten hemmelig som endte i MA....så nå gir jeg faen mildt sagt :p familie og venner vet vi har mistet og at vi prøver. Fant ut at jeg var gravid mandag og allerede sagt det til familie og bestevenninna mi. De har fulgt meg gjennom MAene så var fint å dele det og de får uansett vite om vi mister igjen:)

Tror det er ett lurt valg, og håper det går bra denne gangen ❤️

Vi skal vente med å fortelle til vi vet kjønnet:DHvis vi klarer:pI forrige svangerskap fikk vi vite det i uke 14, det er jo ikke sååå lenge:angelic:

Back
Topp