Fortelle om graviditeten

Har fortalt det til søstra mi og dattra til mannen.. Hadde ikke så lyst å fortelle hu det så tidelig, men fordi jeg er mye dårlig så tenkte vi det var best hu fikk vite hvorfor.. Er uke 6+4 i dag.. Tørr ikke fortelle til resten av familien eller venner før uke 12.. Er så redd for å miste og nesten fått litt angst for å fortelle folk, redd det skal gå galt da :sorry: Bare en dum tanke jeg har fått men sånn er det nå bare...

tror vi venter lenge denne gangen. Sist fortalte vi i uke 8 til nærmeste familie..

er så redd de ikke skal bli like glade denne gangen. Har en på ett år og min mor har allerede sagt flere ganger "nå må dere ikke få flere før du er ferdig med studiene", "nå må dere være, forsiktige så dere ikke får en til" osv.

For en ting å si... Jeg kan jo forstå at hun tenker dette er det beste/enkleste for dere, men å gni det inn sånn... det kan kanskje være greit å være forberedt på å bestemt uttrykke at dere selv er veldig glade for dette, og ikke bekymringen for hvordan hun kommer til å reagere, så blir det ikke så lett for henne å si noen evt bemerkninger
:)Håper det går veldig fint! Og hun blir nok helt sikkert glad for et barnebarn til :)

For en ting å si... Jeg kan jo forstå at hun tenker dette er det beste/enkleste for dere, men å gni det inn sånn... det kan kanskje være greit å være forberedt på å bestemt uttrykke at dere selv er veldig glade for dette, og ikke bekymringen for hvordan hun kommer til å reagere, så blir det ikke så lett for henne å si noen evt bemerkninger
:)Håper det går veldig fint! Og hun blir nok helt sikkert glad for et barnebarn til :)

Ja dette var jo ikke helt etter planen, men veldig velkomment:) mamma forguder jo lillegutt, så regner det bare blir noen kommentarer i starten, så blir hun nok å glede seg like mye som oss etterhvert. Hun sier ofte ting, uten å egentlig ha tenkt igjennom det :p

Mamma og pappa og noen nære venninner og venner vet om det allerede. Og de på min jobb pga tilrettelegging. Hvis alt ser bra ut på UL i morgen, kommer jeg nok til å fortelle det til brødrene mine hvis det passer seg sånn. Men sånn ordentlig offisielt blir det ikke før tidligst uke 12. Jeg liker tanken om å ikke poste noe på Facebook før etter at ungen er ute, men jeg vet vel egentlig at det aldri kommer til å skje... Jeg er altfor glad i å dele ting :P

Jeg har fortalt det til to venninner. Er tatt ut av jobb og søkt om svangerskapspenger, så spørs hvor lenge vi kan holde det hemmelig!
Kan jeg spørre hva slags jobb du har? Blir mest sannsynlig 100% svangerskapspenger på meg også denne gang! Hadde 80% og jobbet resten administrativt sist :)

Kan jeg spørre hva slags jobb du har? Blir mest sannsynlig 100% svangerskapspenger på meg også denne gang! Hadde 80% og jobbet resten administrativt sist :)

Jeg er flyvertinne :) Vi må slutte å fly i uke 16 og kan velge selv før det.
Jeg valgte å gå av ganske fort pga av elendig form, lavt blodtrykk som ikke akkurat ble bedre i lufta :o

Jeg er flyvertinne :) Vi må slutte å fly i uke 16 og kan velge selv før det.
Jeg valgte å gå av ganske fort pga av elendig form, lavt blodtrykk som ikke akkurat ble bedre i lufta :o
Aha! Da skjønner jeg! Godt det er faste og gode rutiner på bruk av svangerskapspenger da :) Er dessverre ikke alle plasser som i det hele tatt kjenner til muligheten.

Nå er det vel mange som har fortalt?

Jeg fortalte mamma og lillesøster det igår. Begge ble kjempeglade! Var spesielt spent på min mor, hun er veldig glad i min tantes barnebarn, men ikke uttrykt noe behov for egne.. men hun ble såååå glad! Utrolig artig og stort øyeblikk <3

Vi fortalte absolutt alle igår :) Vi sendte 3D bildet av nurket til hele familien på SMS og skrev "Hei besteforelder/tante/onkel, gleder meg til å møte dere i april 2017". Nyhetene spredde seg som ild i tørt gress, og vi ble ringt opp av både nære og fjerne venner (mange som vi ikke hadde delt nyheten med også). Det ble mye gledestårer, spesielt fra de kommende besteforeldrene :Heartred

Har kun fortalt min nærmeste venninne. søstra mi som bor i samme by får vite d etter ultralyd i uke 13;) og foreldrene mine når de kommer på besøk i slutten av oktober. Sist fortalte vi det allerede i uke 8. Gøy å holde så lenge på hemmeligheten selv denne gangen

Vi har sagt det til de fleste av de nærmeste nå :) Har stort sett bare sendt sms eller melding på Facebook. Og så tok svigermor for to uker siden seg av et par som vi hadde gledet oss til å fortelle det til selv.. Ganske frekt og overraskende at hun gjorde det med tanke på den veien vi har hatt. Ikke sikkert vi hadde vært komfortable med at alle skulle få vite det enda liksom. Men men, hun tenkte seg vel bare ikke om. Så nå gjenstår det bare å offentliggjøre på Facebook egentlig. Har vært veldig fram og tilbake på om vi skulle det eller ei, men nå har jeg venta på dette i tre år og gleda meg så til at jeg endelig kan annonsere noe sånt, så da er det da ikke min feil at det er blitt "ut" å annonsere på Facebook i mellomtiden :)) :P Vi gjør det nok på en sånn halvveis diskré måte uansett ;)

Vi har sagt det til de fleste av de nærmeste nå :) Har stort sett bare sendt sms eller melding på Facebook. Og så tok svigermor for to uker siden seg av et par som vi hadde gledet oss til å fortelle det til selv.. Ganske frekt og overraskende at hun gjorde det med tanke på den veien vi har hatt. Ikke sikkert vi hadde vært komfortable med at alle skulle få vite det enda liksom. Men men, hun tenkte seg vel bare ikke om. Så nå gjenstår det bare å offentliggjøre på Facebook egentlig. Har vært veldig fram og tilbake på om vi skulle det eller ei, men nå har jeg venta på dette i tre år og gleda meg så til at jeg endelig kan annonsere noe sånt, så da er det da ikke min feil at det er blitt "ut" å annonsere på Facebook i mellomtiden :)) :P Vi gjør det nok på en sånn halvveis diskré måte uansett ;)
Er det blitt ut å annonsere på Facebook? Henger visst ikke helt med i den digitale verden :p

Ikke at jeg henger 100% med altså, men det har da ikke blitt "ut" å dele på Facebook :p jeg synes det var superstas sist gang, men denne gangen er det ikke så veldig om å gjøre. Så kjør på! Det å få barn er jo noe av det fineste man kan oppleve så såklart man vil dele! Må si det er forskjell på folk sine "facebooker" også da, jeg har jevnlig rydding og sletter alle jeg ikke ville hilst på på gata - har vel max 200 venner. Svigermor får ikke dele til tross for at hun har veldig lyst, men så har hun 1500 venner og ser null problem med å legge til hun som er postmannvikar her nå :s

Er det blitt ut å annonsere på Facebook? Henger visst ikke helt med i den digitale verden :p
Ikke at jeg henger 100% med altså, men det har da ikke blitt "ut" å dele på Facebook :p jeg synes det var superstas sist gang, men denne gangen er det ikke så veldig om å gjøre. Så kjør på! Det å få barn er jo noe av det fineste man kan oppleve så såklart man vil dele! Må si det er forskjell på folk sine "facebooker" også da, jeg har jevnlig rydding og sletter alle jeg ikke ville hilst på på gata - har vel max 200 venner. Svigermor får ikke dele til tross for at hun har veldig lyst, men så har hun 1500 venner og ser null problem med å legge til hun som er postmannvikar her nå :s
Hehe, det var litt flåsete ment altså :P Men på min venneliste er det faktisk veldig få som poster noe særlig om graviditet for tida. De poster selv ikke når babyen er født. Men det er godt å høre at jeg ikke er helt på jordet selv om jeg vil annonsere det der :D Har hatt en klar plan for det hele veien, så det er deilig å endelig kunne få den ut i live :)) Jeg deler jo en del på Facebook allerede, så for meg er det helt naturlig :)

Og jeg må le av moren din, ma15&17, som legger til postmannvikaren!! Hahaha :D Det er uten tvil forskjell på folk på Facebook :))

Hehe, det var litt flåsete ment altså :P Men på min venneliste er det faktisk veldig få som poster noe særlig om graviditet for tida. De poster selv ikke når babyen er født. Men det er godt å høre at jeg ikke er helt på jordet selv om jeg vil annonsere det der :D Har hatt en klar plan for det hele veien, så det er deilig å endelig kunne få den ut i live :)) Jeg deler jo en del på Facebook allerede, så for meg er det helt naturlig :)

Og jeg må le av moren din, ma15&17, som legger til postmannvikaren!! Hahaha :D Det er uten tvil forskjell på folk på Facebook :))
Ja klart! Jeg er en muldvarp på Facebook, sånn kjempe kjedelig som bare er der og liker statuser ogsånt, men tilogmed jeg ville jo dele. Lykke til når den tid kommer! Så kan du jo dele hvordan du gjør det på skjult om du vil, synes det er så gøy å lese om :D
Haha ja, det er helt ekstremt! Også forstår hun ikke selv hvor utrolig teit det er!! Det er litt skummelt med den generasjonen som aldri har fått noen særlig innføring i nettvett :p og hvem skulle tro det!

Ja klart! Jeg er en muldvarp på Facebook, sånn kjempe kjedelig som bare er der og liker statuser ogsånt, men tilogmed jeg ville jo dele. Lykke til når den tid kommer! Så kan du jo dele hvordan du gjør det på skjult om du vil, synes det er så gøy å lese om :D
Haha ja, det er helt ekstremt! Også forstår hun ikke selv hvor utrolig teit det er!! Det er litt skummelt med den generasjonen som aldri har fått noen særlig innføring i nettvett :p og hvem skulle tro det!
Takk for det :D Skal poste på skjult når jeg har fått sydd det sammen. Håper det blir så bra som jeg håper :P

Ja, den generasjonen der er ganske slitsom å ha på Facebook faktisk :rolleyes: De tar jo helt av :P Nesten så de unge har kuttet litt ned på delingen i takt med at de eldre har inntatt sosiale medier. Nå er de jo jaggu meg på Snap også :eek: Haha!

Takk for det :D Skal poste på skjult når jeg har fått sydd det sammen. Håper det blir så bra som jeg håper :P

Ja, den generasjonen der er ganske slitsom å ha på Facebook faktisk :rolleyes: De tar jo helt av :P Nesten så de unge har kuttet litt ned på delingen i takt med at de eldre har inntatt sosiale medier. Nå er de jo jaggu meg på Snap også :eek: Haha!
Bra, gleder meg til å se :D
Ja jeg vet, de har virkelig ingen grenser og sosiale medier er utelukkende for å skryte. Det kan nok stemme det ja, jeg deler kanskje litt mindre nå enn før fordi jeg vet hvor provosert jeg blir når svigermor deler. Også forstår de ikke HVOrFOR barnebarna ikke kan deles ukritisk på nettet; "jeg er jo bare stolt".

Sosiale medier skulle hatt en øvre aldersgrense! Haha!

Bra, gleder meg til å se :D
Ja jeg vet, de har virkelig ingen grenser og sosiale medier er utelukkende for å skryte. Det kan nok stemme det ja, jeg deler kanskje litt mindre nå enn før fordi jeg vet hvor provosert jeg blir når svigermor deler. Også forstår de ikke HVOrFOR barnebarna ikke kan deles ukritisk på nettet; "jeg er jo bare stolt".

Sosiale medier skulle hatt en øvre aldersgrense! Haha!

Enig i siste kommentar!! Haha :) jeg har konsekvent takket nei til venneforespørsel fra tanter og onkler og skrevet pent at jeg syns sosiale medier er for de litt yngre og at det er koselig om vi heller treffes i det virkelige liv ;) følte derimot jeg måtte si ja til svigermor!!

Enig i siste kommentar!! Haha :) jeg har konsekvent takket nei til venneforespørsel fra tanter og onkler og skrevet pent at jeg syns sosiale medier er for de litt yngre og at det er koselig om vi heller treffes i det virkelige liv ;) følte derimot jeg måtte si ja til svigermor!!
Haha den var fin - kanskje det er sånn man må gå frem for å få de til å skjønne at de ikke har noe der å gjøre, "boikotte" de øøøørlittegrann :D

Vi har sagt det til de fleste av de nærmeste nå :) Har stort sett bare sendt sms eller melding på Facebook. Og så tok svigermor for to uker siden seg av et par som vi hadde gledet oss til å fortelle det til selv.. Ganske frekt og overraskende at hun gjorde det med tanke på den veien vi har hatt. Ikke sikkert vi hadde vært komfortable med at alle skulle få vite det enda liksom. Men men, hun tenkte seg vel bare ikke om. Så nå gjenstår det bare å offentliggjøre på Facebook egentlig. Har vært veldig fram og tilbake på om vi skulle det eller ei, men nå har jeg venta på dette i tre år og gleda meg så til at jeg endelig kan annonsere noe sånt, så da er det da ikke min feil at det er blitt "ut" å annonsere på Facebook i mellomtiden :)) :p Vi gjør det nok på en sånn halvveis diskré måte uansett ;)

Er det ut? :hungry: Vi har også tenkte å dele der etterhvert som de nærmeste er informert :) vi har vært sammen i to år, men har aldri stått sammen i forhold på face, så hos noen kommer det til å slå ned som en bombe :cool14 De vi kjenner godt vet jo at vi er sammen, men ikke alle på face har fått det med seg. Ingen av oss er sånn "hjæærte hjæærte kliss" på face :cat:

Back
Topp