Fortelle om graviditeten

Kristin :)

Forumet er livet
Aprillykke 2017
Sommerfuglene
Når tenker dere å gå ut med nyheten? Og hvordan tenker dere å fortelle det?Her er det kun min mann, jeg og min beste venninne som vet noe. Vit enker at vi forteller det til venner i uke 12, familie litt før.

Så har vi gått til innkjøp av en body hvor det står "jeg skal bli storebror i april 2017" som vi tar på lille på 10 måneder. Så formidler han det for oss når vi er på besøk :p når vi er sikre på at alle nære vet det, så legger vi ut bilde på facebook av alle søskene hvor lille har på seg body og sitter i midten :)

Har fortalt d til fire kollegaer pga at jeg plutselig skulle til legen å ikke kom på noe å lyve med:p
Men jobber i barnehage å er greit at de vet at jeg kanskje tar det litt roligere.
Å min beste venninne vet det, ellers så venter vi til uke 12 med å fortelle resten;)
Jeg vil ha bilde fra tul før vi forteller kommende besteforeldre:)

Vi skal fortelle de første besteforeldrene i kveld :-) de kommer langveisfra og jeg er kvalm, så noe annet går ikke. Er veldig spent! Tror ikke jubelen står i taket, men skal bli veldig godt å slippe katta ut av sekken :D

Når tenker dere å gå ut med nyheten? Og hvordan tenker dere å fortelle det?Her er det kun min mann, jeg og min beste venninne som vet noe. Vit enker at vi forteller det til venner i uke 12, familie litt før.

Så har vi gått til innkjøp av en body hvor det står "jeg skal bli storebror i april 2017" som vi tar på lille på 10 måneder. Så formidler han det for oss når vi er på besøk :p når vi er sikre på at alle nære vet det, så legger vi ut bilde på facebook av alle søskene hvor lille har på seg body og sitter i midten :)
Hvor har du kjøpt sånn body? :)

Sist jeg var gravid, så fortalte vi det til familie i uke 10, og mistet i uke 11 nå er jeg endelig gravid igjen, og har ihvertfall bestemt meg til å vente til jeg er 12 uker på vei.. Det blir noen lange 2mnd lyst til å rope det til verden jo!

Er fortsatt i tvil når vi skal si det. Den ene dagen har jeg bare lyst til å si det til alle med en gang og dagen etter vil jeg helst vente til etter første kontroll hos jordmor i uke 13.

Venter litt til ihvertfall, så vi får vent oss til tanken litt selv først ☺️

Første gang jeg var gravid holdt vi det hemmelig til jeg mistet, det var leit og kjipt at ikke de rundt meg visste. Så når vi ble gravide igjen fortalte vi ganske tidlig! Til bestevenner, våre søsken og foreldre.
Nå vil jeg egentlig holde det hemmelig lenge men spørs hvor lenge jeg klarer om jeg blir så dårlig at jeg ikke kommer meg på jobb feks! Så langt går det fint, men sist ble jeg kvalm i uke 7...

Er 5+3 og hos meg har bare ei på jobb fått vite det. Greit å ha hun som jeg stoler på som kan sette meg til ikke fult så tunge ting.. ellers venter vi til etter uke 12
. Er 12 uker på bursdagen til veninna mi.. så skal sende hun en meld om at bursdags presanger hennes kommer i form av tante ***** tittelen i april.. vet det blit mange tårer fra henne da..

Har sagt det til søsteren og bestevenninnen min. Øvrig familie får vite det ca i uke 11 (noen skal vi reise æ fortelle det til, derfor nøye planlagt tidspunkt), og så venner og resten av verden etter uke 12 :)

Vi sier det sånn litt etter hvert..

Alt etter når det passer.. Hvis vi ser hjerteslag på mandag så får kanskje besteforeldre og våre søsken vite det.. De vet jo hvor mye vi har jobbet for dette før, pluss at det er godt å ha noen å støtte seg til om det går galt

Venter lengst mulig. Søskene skal få vite det først. Blir jeg like dårlig som sist så skal det godt gjøres at de ikke skjønner det selv :p spør de så svarer jeg ærlig! :)
Var godt å ha folk rundt når det gikk dårlig men er redd for å bli dømt negativt over at vi er gravide igjen :p

Jeg tror kanskje det verste her i gården er å ikke si noe til guttungen.. Jeg er ikke helt tipptopp og sover mye g nå i helga er det sofaen som gjelder..

Han har ikke spur, men jeg ser jo at han blir litt bekymret.

Jeg skulle egentlig begynt å jobbe etter mammaperm og ferie nå 1. august og blitt sykemeldt pga jobb med utfordrende atferd. Alle lurer jo på hvordan det går med jobbstart og vi vil ikke lyve til folk, og har valgt å si det tidlig! Fortalte det til familie når vi har vært samlet og venner litt sånn etterhvert. Tanta hans har vært på ferie så hu fikk bilde av lillegutt som holdt på en lapp med teksten: "Jeg skal bli storebror i april" :D FB og liknende får aldri vite slikt før babyen er ute :P

Jeg tror kanskje det verste her i gården er å ikke si noe til guttungen.. Jeg er ikke helt tipptopp og sover mye g nå i helga er det sofaen som gjelder..

Han har ikke spur, men jeg ser jo at han blir litt bekymret.
Slik var det her sist, barna ble bekymret siden jeg spydde hver morgen. Det gjorde at vi valgte å fortelle et allerede før det hadde gått 5 uker. Min datter mistenker meg nok allerede, jeg ser det på blikkene hennes, men foreløpig har vi ikke sagt noe og hun har ikke spurt. Om de blir redde og bekymret syns jeg det er bedre at de får vite det, selv om det r tidlig.

Vi kommer ikke til å si noe til familie før etter ultralyden i uke 12, venner og andre håper vi at vi kan vente med til etter ultralyden rundt uke 18 :) Pr nå er det bare vi som vet..

tror vi venter lenge denne gangen. Sist fortalte vi i uke 8 til nærmeste familie..

er så redd de ikke skal bli like glade denne gangen. Har en på ett år og min mor har allerede sagt flere ganger "nå må dere ikke få flere før du er ferdig med studiene", "nå må dere være, forsiktige så dere ikke får en til" osv.

Hele familien skal på tur og feire 60 årsdagen til pappa. Da er jeg 7 nærmere 8 uker. Så da tenker jeg at veslemor skal få ta med bamsen sin som det står storesøster på. Blir en hyggelig bursdagsgave, samtidig som jeg vil bli avslørt så fort jeg velger brus fremfor vin! Så her er det like greit å dele det med familien. Går mer offentlig etter 12 uker.

Jeg har fortalt det til to venninner. Er tatt ut av jobb og søkt om svangerskapspenger, så spørs hvor lenge vi kan holde det hemmelig!

Back
Topp