Fortelle om graviditeten

En del har fått vite det, men forteller resten av verden fortløpende nå når jeg har bikket 12 uker :) :p

Noen som fikk med seg den artikkelen hvor de anbefalte å si det med en gang man var gravid? Sånn at om det går galt så kan man bli trøstet og ikke minst å ha noen å snakke med Om det ikke går som man håper

Noen som fikk med seg den artikkelen hvor de anbefalte å si det med en gang man var gravid? Sånn at om det går galt så kan man bli trøstet og ikke minst å ha noen å snakke med Om det ikke går som man håper
Ja jeg leste den :) Vi fortalte det til de nærmeste (de vi ville ha støtte av) med en gang. Glad for det. Må forteller vi det bare fortløpende der det faller seg naturlig siden jeg har bikket 12 uker .

Vi hadde nok fortalt om vi mistet igjen. Venter mest for at de skal slippe å bekymre seg på våre vegne, og så ventetiden blr kortere for kommende storesøster samt at hun også slipper å bli skuffet om det skulle gå galt. :) men er enig i at det er fint å være åpen om, for folk sier så mye teit når de ikke vet, og det er greit å føle at det ikke er tabu.

Jeg fortalte til de nærmeste venninnene nesten med en gang, men det var bl.a fordi vi skulle på fest. Orket ikke dille med å prøve å skjule det, og de har jo venta en stund på at det skulle skje. Svigers fortalte vi samme dag som TUL (8+1), fordi vi visste at flere venner ville skjønne det raskt etterpå, og vi ville at familien skulle være først. Mine foreldre og søsken fortalte vi kort etterpå, og min ene bror (som også har barn) synes det var rart vi ville fortelle så tidlig. Nå er jeg 9+2, og har fortalt sjefene mine, men ingen flere på jobb enda.

Vi fortalte sjuåringen i dag. Hun har snakket så mye om den hypotetiske babyen hun har ønsket oss i flere år, at hun ikke helt skjønte det først og vi måtte forklare rett ut at jeg har en baby i magen NÅ og hvor stor den var osv. :p ikke helt den store greia likevel, tenker det kommer etterhvert når magen kommer. Nå har hun fått på seg storesøstergenseren sin, så skal vi fortelle resten av familien i løpet av de neste par dagene. :)

Stort sett alt av familie vet det nå og nærmeste venner. Resten av verden (typ facebook o.l.) får vente til etter oul tenker jeg. Jeg er 11+3.

Tror vi kommer til å si noe på fredag, da er jeg akkurat 10 uker og har vært på TUL og første time hos jordmor! Så fremt at alt ser bra ut på kontrollen da! :-) Er elendig på å holde på hemmeligheten, og tror de fleste har en vag mistanke om at jeg kanskje er gravid.. :-p

Her vet kun sjefen det. Har ikke fortalt noen i familien om det enda.. Merker det begynner å slite litt, men vi ville at kommende storebror skal få vite det
først, og han vil vi ikke fortelle noe før vi "vet" at det ikke får galt igjen :( er 11 uker i dag, venter på svar om henvisning til tidlig ul på sykehuset før vi bestemmer oss for å si noe..

Fortalte det til familien for flere uker siden :p venner fikk vite det i går og de på jobb får vite det etter ferien, da er jeg 16 uker.

Er 11+6 i dag :)

Ungene skal få vite det nå i ettermiddag - og da spres det nok til alle på kort tid :D
Er 11+3 i dag og finner hjertelyden hver dag :)

Så langt er det kun min mamma, søster, svigerinne og noen nære venninner som vet :)

Back
Topp