Fortelle om graviditeten

Smurfine79

Betatt av forumet
Mange som har fortalt det nå eller venter dere til de magiske 12 ukene er nådd?
Jeg har sagt det til en del personer nå, men ikke nærmeste familie eller til barna ennå. 10+6 i morgen tror jeg det er.

Jeg er 9+3 og har sakt det til min nærmeste familie og 2 av mine bestevenner. Visst det skulle gå galt så er det dem jeg kommer til å støtte meg på. De andre får vite det etter hvert som jeg føler får det :)

Vi skal fortelle i løpet av neste uke, er 12 uker på mandag :) er jo flere "stasjoner" vi skal innom :p

Forteller dere når dere går inn i 12 uke eller når 12 uker er fullført?

12+0, altså når man er 12 fullgåtte uker. Det er der den statistiske "magiske" grensa går. :) Når man er 12+1 er man i den trettende uka. :)

Har fortalt det til de på jobb denne uka og nærmeste familie fikk vite etter TUL i uke 10. Tenker å fortelle til venner og øvrig familie ettersom vi treffes nå fremover. Er 12 uker i dag:D

Skal på første legesjekk idag og forteller det til barna etter det, og da spres det nok i rekordfart!:D Fortalte det på jobb igår :) 11+2

Jeg er 11+4 i dag, og har fortalt ganske mange det allerede. Familie, skjefene til både meg og samboer, et par kollegaer, nære venner. På søndag skal jeg på TUL, og etter det er det fritt fram! ❤ Må si jeg glader meg til å ikke holde det hemmelig lenger, det er jo alt jeg tenker på for tiden!

Arbeidsgiver og de nærmeste kollegaene vet det, og har visst det en stund. I går var jeg på siste tul'en 12+4, og avslørte da hemmeligheten for sønnen vår på 6 og våre svigerforeldre :-)

Idag skal mine foreldre få vite det, samt noen av de nærmeste venninnene. Mannen skal snart ha festlig lag for sine kompiser og vil helst fortelle det da, så jeg må være litt omstendig i valg av mine før den tid ;-)

Face kommer senere!

Jeg er 12+5 i dag.
Svigerinne oppdaget hemmeligheten selv ved å være observant rundt uke 9. Og da hun spurte bekreftet vi.
Uken etter bestemte vi oss dermed for å fortelle resten av svigerfamilien.

Så rundt uke 10 sprakk samboer til noen gode venner, og etterpå noen flere venner.
Det var ikke helt meningen...

Etter det har vi ikke fortalt til noen.
Min egen familie får vente til jeg ser dem om noen uker. Da vil jeg være ca uke 15-16.
Arbeidsgiver i august, september tenker jeg.

Synes det er litt skummelt å fortelle, samtidig som jeg er veldig stolt og spent!:)

Hvordan får dere så mange tul?

Det store flertallet her inne betaler nok for det privat. Så er det noen som får pga tidligere aborter, fertilitetsbehandling eller egen helse. Jeg selv hadde tilfeldigvis en time hos gyn til kontroll etter at jeg ble operert for høygradige celleforandringer, og ultralyd av eggstokker og livmor er en vanlig del av kontrollene :)

Så jeg kan be om tidlig ul fordi jeg hat mistet to ganger før og er en del bekymret ang det å miste igjen?

Så jeg kan be om tidlig ul fordi jeg hat mistet to ganger før og er en del bekymret ang det å miste igjen?

Du kan spørre, men er ikke sikkert du får. Spørs veldig fra sted til sted. Krysser fingrene da :)

Foreldrene våre, mine besteforeldre, en kommende tante, noen venner og arb.giver vet det.

I morgen får svigerfamilien vite det da er jeg 11+2. Og når vi kommer hjem fra ferie kommer vi til å si at det er ikke hemmelig lengre☺ så da går vel ryktet temmelig fort.

Vi begynte å fortelle det til familie i slutten av forgje uke. En kollega fikk vite det nesten med en gang siden eg måtte til lege og formen er så som så, sa det til ledelsen for 2 uker siden, er sykemeldt med hg. Mamma fikk vite det når eg var 7 uker på vei, kom med mye spekepølse, haha :-) Var innom jobb i dag og da fikk de eg snakket med vite det. Er 12+4 i dag :-)

Du kan spørre, men er ikke sikkert du får. Spørs veldig fra sted til sted. Krysser fingrene da :)
Ja, men jeg kom på at jeg egentlig bruker gyn, der får jeg ul tidlig om jeg vil tror jeg. Ringer å bestiller time dit til uken jeg. Oslogynekologene , å de er sånn de er sånn spess på svangerskap å slikt synst jeg å huske.

Vi fortalte det til noen av mine venninner ganske tidlig. Noen fant det ut selv. Og så begynte vi å fortelle det til familie når jeg var 12+0 :) Nå i dag fortalte jeg det til siste rest av familien min.. Er 13+1 nå :) Jobben får nok vite det i kveld da det er sommerfest :)

Back
Topp