Fortelle om graviditeten på jobb

Blombom

Blir kjent med forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Har folk fortalt om graviditeten på jobb ennå?
Selv fortalt jeg i forrige uke, var ganske nervøs for reaksjonene til lederne. Men til min overraskelse gikk det kjempe fint og føler jeg nå endelig kan senke skuldrene. :happy:Begynner jo også å bli vanskelig å skjule magen på jobb så blir deilig å ikke trenge å stresse med at noen aner mistanke, også har man ikke fortalt det til ledelsen ennå.

Dette svangerskapet er jeg hjemme med frøkna enda, men da jeg ble gravid med frøkna sa jeg det samme dagen som positiv test, vi har et veldig nært forhold på jobb og er få ansatte og pluss at jeg 2 mnd tidigere mistet en liten baby, som jeg også var helt åpent om på jobb :happy:

Hei, jeg fortalte det på jobb ganske tidlig (selvom jeg hadde lyst til å vente lengst mulig). Fortalte til sjefen i uke 7/8 pga en annen kollega som også er gravid. jeg er veldig glad at jeg fortalte tidlig siden jeg var en del hos legen pga ultralyder, blodprøver og oppfølging. Sjefen tok hensyn til dette så da fikk jeg ikke så «dårlig samvittighet» for at jeg var borte, og hun var veldig forståelsesfull! :)

Jeg har ikke fortalt det til alle enda, men fortalte det til sjefen i uke 11 pga jeg ble gradert sykemeldt og visste at det kom til å komme en del ultralyd/legetimer ol. Synes det var fint at han visste det, og tenkte egentlig aldri at det var noe som kunne bli tatt som noe negativt, og det ble det heller ikke :happy:

Fortalte det til leder ganske tidlig da jeg var dårlig. Mine arbeiskollegaer har nettopp fått vite det da jeg begynte litt på jobb igjen etter sykmelding og skulle ha tilrettelagt.

Sa det til min leder i uke 10 da jeg var veldig sliten og jeg visste at jeg ville bli sykemeldt innen kort tid pga bekkenet. Og de andre kollegaene mine etterhvert som det ble naturlig for meg å si det.

Har fortalt det til ledelsen på jobb, men ikke til resten av arbeidskollegaene ennå. Men blir nok før jul hvis alt er ok på OUL i morra, og det er bra, for magen vokser.

Kun fortalt min nærmeste leder, men bør si det snart, de synes jeg ser sliten ut :knegg: men bare 2,5 uke til juleferien, så sier det bår jeg er tilbake derifra tenker jeg. Eller etter ordinær, det er rett etter ferien :)

Jeg fortalte det ganske tidlig til nærmeste leder, så hun skulle forstå hvorfor jeg ikke er helt på topp om dagen. Rundt uke 11, tror jeg.

Resten fikk vite det i uke 13, eller noe sånt, jeg husker ikke helt. Det er så slitsomt å gå og skjule det, så etter tul hvor alt så bra ut syntes jeg det var lettest å fortelle det. Det er også litt greit for teamet å vite om, med tanke på oppgaveløsning uten meg etter hvert og at de bør ansette en vikar. Jeg tror teamet må presse leder litt på det punktet.

Så fint lederne tok det bra, det skulle bare mangle, men man vet jo aldri dessverre :confused:

Jeg fortalte sjefen rett etter positiv test, synes det var veldig tidlig, men pga av noen smitteverngreier som måtte tilpasses så ble det slik. Nå er jeg fortalte det tidlig da han er flink til å ta hensyn. Nå er jeg helt åpen om det, begynte vel å fortelle flere rundt uke 14, noen mistenkte det før, men ble ikke spurt rett ut. Synes det er koselig at andre vet og spør om graviditet og tar hensyn :D veldig gode erfaringer med å dele det her i hvertfall

Har fortsatt én leder jeg fortsatt må fortelle ila uka:confused: selv om jeg er glad for å være gravid i utgangspunktet, syns jeg det er rart og litt kleint å fortelle til andre at man er gravid:hilarious: har heller ikke fortalt andre kollegaer ennå, men synes det hvertfall er deilig at man da kan være ærlig hvis noen spør. Er jo allerede snart i uke 20!

Fortalte det til den ene lederen veldig tidlig, pga blødning i begynnelsen av svangerskapet, så jeg måtte reise hjem fra jobb og ble sykmeldt en uke. Den andre lederen fortalte jeg det til etter uke 12. Også har jeg gradvis fortalt det til flere og flere kollegaer, etterhvert som det har vært naturlig. Har slitt med bekkenet i mange uker, så har fått mer tilrettelegging på jobb, så har vært greit å være åpen om hvorfor jeg ikke jobber på de tyngste arbeidslistene. Føler jeg har fått mye mer forståelse og støtte etter at jeg har fortalt hvorfor jeg ikke kan reise til ulike oppdrag(har tidligere alltid tatt alle oppdrag, så ble lagt merke til når jeg begynte å måtte bytte lister).

Jeg fortalte det til ene sjefen min tidlig, siden jeg begynte å bli ganske dårlig og ikke orket å pendle til kontoret. Sa det til den andre sjefen min etter tidlig ultralyd i uke 12, og fortalte det til teamet mitt dagen etter. Skulle egentlig dele det med resten av kontoret på julebordet, men det ble nå avlyst pga koronasituasjonen, så tenker jeg venter til etter nyttår, etter vi har vært på ordinær ultralyd.

Back
Topp