Fortelle om graviditet

Solsikkespiren

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Hei
Jeg og samboer har hatt det litt turbulent i d siste, vi har ett barn hver, men han er som pappa til mitt barn. Vi har forsøk å bli gravid det siste året, og idag kom det altså en positiv test på morgenen!
Jeg er både glad og redd for hvordan reaksjonen hannes blir når jeg forteller dette. Dette pga at han de siste 2 mnd har sagt at han er redd for å få barn, redd for at det skal bli ett nytt kranglemoment, og at vi kanskje burde ha roet ned litt og prioritere oss selv først før vi ble foreldre igjen. Men nå har det seg jo sånn at man kan jo likavell bli gravid uten prevensjon, å det har jo begge vært klar over.
Jeg har jo ønsket en positiv test lenge!
Men jeg kjenner jeg er veldig nervøs for å fortelle han om denne, noen som har tips eller har vært i samme situasjon der de er redd for at bf ikke blir glad når man fortelle om positiv test?
 
Jeg var veldig redd for hvordan samboeren min ville ta det, og som forventet ble han ganske så stum. For oss ble det dessverre ganske trist det hele, fordi han ville at jeg skulle ta abort - han mente alt ble ødelagt hvis vi beholdt barnet. Vi er bonusfamilie som endelig har funnet våre plasser i den nye flokken, og han mente dette ville ødelegge dynamikken. Uansett... nå - noen måneder senere er vi overlykkelige over at vi ikke tok abort. Jeg kjente at jeg ikke kom til å klare å leve med et slikt valg (har tatt abort selv, er litt oppi alderen - og visste at dette var min siste sjanse). Og sakte, men sikkert ble han mer komfortabel med valget. Nå gleder han seg vanvittig mye, er superengasjert og jeg er så utrolig glad for at ting endte slik for oss. Men det var tøft rett etterpå. Man vet aldri hvordan mannen reagerer når det ikke er planlagt, og man må alle finne ut hva som er best for en, men tanken bak det jeg skriver er at det trenger ikke å bli tragedie selv om man ikke får den reaksjonen man ønsker med en gang :Heartred
 
Jeg overtalte mannen min til å gå over til "sikre perioder" prevensjon.. Første gang uten kondom ble eg gravid, selv om det skulle være langt fra en eggløsning(hadde kontroll via app) det var litt ekkelt å skulle si at jeg var gravid igjen da. det tok 1 dag og 2 før han ikke var lei seg å stressa og egentlig ville ha meg til å ta abort. Men vi snakka mye om det å prøvde å ordne det som skulle ordnes, for det som bekymra han var økonomien. Vi har 2 barn fra før sammen og han har en fra før som han betaler mye i bidrag på i tillegg til at vi må kjøpe klær til han fordi han kommer i hullete stygge arveklær som er rett å slett flaut å vise seg offentlig med. Så det å vente hans nr. 4 var rent økonomisk ikke bra. Kan legge til at jeg er student, det hjelper jo lite på også.å vi hadde bare noen uker før positiv test, kjøpt ny 5seter bil, som nå må oppgraderes til 7seter.+ huset vårt er aaaaalt for lite. Nei off, men vi skal få det til! Er 3mnd på vei nå og gleder meg egentlig,å det gjør han også :happy:
 
Back
Topp