Fortelle om graviditet

Solskinnbolle

Betatt av forumet
Himmelbarn
Julegavene 2019
Hvordan fortalte du om graviditeten til samboeren din?

Har du tenkt på hvem neste som får vite det og hvordan du vil fortelle det ?

Her fikk han det i «bursdagsgave» dagen før bursdagen

Hvordan fortalte du om graviditeten til samboeren din?

Har du tenkt på hvem neste som får vite det og hvordan du vil fortelle det ?

Her fikk han det i «bursdagsgave» dagen før bursdagen

Vi tok testen sammen så han visste det samtidig som meg.

Vi har tenkt å fortelle resten av familien på juleaften. Skal pakke inn noe greier som gir det bort som alle skal åpne samtidig. Moren til sambo feirer med min familie så de kommende besteforeldrene vil få vite det samtidig. Er 15+0 da og forhåpentligvis vet vi også kjønn da!

Har mistet 3 ganger i år (uke 10, uke 12 og uke 6) og da fortalte vi familie tidlig. Denne gangen holder vi tett til det er så sikkert som det kan bli [emoji4]

Samboeren visste jeg skulle ta test og når den var tatt, så sendte jeg han bilde sia han var på jobb :)

Har fortalt noen få allerede :) skjønner ikke at noen av dere klarer å vente helt til JUL?! :eek:
Jeg er aaaaalfor gira på å rope det ut :laughing002

Kommer nok snart til å fortelle det til fler :)

Samme dag som testen ble tatt, men no har vi blitt gravid ved ifv

Samboeren visste jeg skulle ta test og når den var tatt, så sendte jeg han bilde sia han var på jobb :)

Har fortalt noen få allerede :) skjønner ikke at noen av dere klarer å vente helt til JUL?! :eek:
Jeg er aaaaalfor gira på å rope det ut :laughing002

Kommer nok snart til å fortelle det til fler :)

Har du brent deg nok ganger hadde du klart det du og [emoji4]

Mannen visste at jeg testet, og sa det til ham med en gang. Søsteren min og bestevenninna vet det også. Resten venter vi med en stund om det går. Men lurer på om vi kanskje burde fortelle det i slutten av november, da begynner julebordene.. :happy090 og da er jeg 11-12 uker om alt går fint.

Eg er heilt sprekkeferdig og har lyst til å fortelle det til alle! Samtidig vågar eg ikkje fordi eg sliter med å tru at dette faktisk kan gå bra.

Det er bare kjæresten og nokre venninner som veit det til nå. Eg er gravid gjennom ivf og me har prøvd i sånn 2,5-3 år, så me vil vente så lenge me klarer likevell. Helst til jul. Då er eg forhåpentligvis 17-18 veker på veg. Ein veldig etterlengta graviditet, og det blir stor sorg dersom det ikkje går. Derfor vil me heller overraske familie når me er litt tryggere på at det vil gå bra. Min aller første positive test nokon sinne ❤

Det hørtes jo fantastisk koselig ut å fortelle det på julaften !!! Er kanskje ikke så sansynelig og bli busted i forkant heller på denne tiden når det er genser sesong , vil vel bli en bul på den tiden blir vel uke 17

Jeg føler jeg må fortelle det til foreldrene mine før venner selvom jeg ikke har sånn veldig bra bånd med dem

Ettersom vi har gått igjennom ivf, noe min mor og samboers mor og søster (som selv har gått igjennom ivf ) så er det de som vet om det fram til uke 12 ca.. mulig jeg forteller mine søsken litt før den tid da , vi får se ;)

Det hørtes jo fantastisk koselig ut å fortelle det på julaften !!! Er kanskje ikke så sansynelig og bli busted i forkant heller på denne tiden når det er genser sesong , vil vel bli en bul på den tiden blir vel uke 17

Jeg føler jeg må fortelle det til foreldrene mine før venner selvom jeg ikke har sånn veldig bra bånd med dem

Eg har bakovervendt livmor så magen min kjem nok ganske seint i svangerskapet;) Sjølv og eg gjerne skulle hatt ein slik nydelig stor mage med ein gong:)

Selvom vi har gjennomgått ICSI-forsøk (prøverør), måtte jeg jukse litt og tok test før min og mannens avtale [emoji85] Overrasket når han kom hjem fra jobbreise altfor sent en torsdag [emoji173]️

Ellers vet egentlig ganske mange om nyheten allerede, da de fleste nære har vært informert om hva vi har gått gjennom. Det er godt å endelig kunne dele den gledelige nyheten fremfor alle nederlagene [emoji173]️

Er jo veldig dumt egentlig at man «ikke skal fortelle før etter uke 12» holdningen , det er jo bra å ha mange og glede seg med men det er jo egentlig viktigere og ha noen der i sorgen .

Er jo veldig dumt egentlig at man «ikke skal fortelle før etter uke 12» holdningen , det er jo bra å ha mange og glede seg med men det er jo egentlig viktigere og ha noen der i sorgen .

Eg hadde ikkje hatt lyst til at mange skal delta i min sorg. Slik likar ikkje eg

Har ikke fortalt det til noen enda. Har et lite ønske om å vente til jul, hvis vi greier å skjule det:bored: er iflg mine beregninger 17+5 på julaften. De andre gangene har vi sagt det i uke 8-10. Hatt noen finuerlige metoder å fortelle det på de 4 foregående barna, så er i tenkeboksen på hvordan vi skal gjøre det nå:smiley-bounce022

Her i huset hadde jeg kjøpt inn baby sokker og to fine bodyer med teksten "I :Heartred Mum" og "I :Heartred Dad" (2 dager før jeg testet positiv) Hadde jo uansett fått bruk for dem :p. Testet meg tidlig på en søndag morgen, før mannen skulle på jobb. Løp ned i første etasje med en gang testen viste positiv 3+, og sa jeg hadde en liten gave til han. Han ble helt stum, og fikk tårer i øynene da han så sokkene ligge øverst i pakken :love7

Sendte så en liten snap til mine 3 søstre, og en niese :excited001 Og mannen fortalte sin klan :happy093

Her i huset hadde jeg kjøpt inn baby sokker og to fine bodyer med teksten "I :Heartred Mum" og "I :Heartred Dad" (2 dager før jeg testet positiv) Hadde jo uansett fått bruk for dem :p. Testet meg tidlig på en søndag morgen, før mannen skulle på jobb. Løp ned i første etasje med en gang testen viste positiv 3+, og sa jeg hadde en liten gave til han. Han ble helt stum, og fikk tårer i øynene da han så sokkene ligge øverst i pakken :love7

Sendte så en liten snap til mine 3 søstre, og en niese :excited001 Og mannen fortalte sin klan :happy093

Så skjønt !!!:joyful: Er det første?

Til samboer sa jeg det bare. Tror barna skal få lov til å si det, når vi skal forteller det til resten av familien.

Da nr 2 skulle kome kjøpte vi en t-shirt der det stod storebror, og hadde på den kommende storebroren. Tok litt tid før det ble oppdaget, og det ble ganske morsomt:)

Back
Topp