Fortelle om graviditet til de nærmeste

Vi har fortalt det til en venn hver, og min jobb. Avventer med familie til ca uke 12.
Når vi prøvde på nr 2 så prøvde vi i flere år, mistet 1 gang og måtte ha hjelp til å bli gravide, da var det mer sårt og veldig glad vi sa det tidlig til foreldrene våres.
 
Jeg fortalte det til mor, søsken og tante, fikk gratulerer, men så kom vitsene flyvende:sorry: Jeg hadde både svangerskaps og fødselsdepresjon med mine to forrige, det var en veldig vanskelig tid og jeg gikk i terapi. Min familie syntes at dette er gøy og vitse med, hver gang ordet gravid dukker opp så får jeg høre hvor fæl jeg var, at jeg var et monster, grusom, troll, stakkars mannen min etc, også ler de.. Jeg har hørt på det i fem år, og det er like vondt hver gang:sorry: Så jeg har bestemt meg for å ha god avstand fra de det nærmeste året så jeg slipper å høre på det. Gleder meg til å fortelle det til venner da, for de er gode og støttende:cat:
 
Jeg fortalte det til mor, søsken og tante, fikk gratulerer, men så kom vitsene flyvende:sorry: Jeg hadde både svangerskaps og fødselsdepresjon med mine to forrige, det var en veldig vanskelig tid og jeg gikk i terapi. Min familie syntes at dette er gøy og vitse med, hver gang ordet gravid dukker opp så får jeg høre hvor fæl jeg var, at jeg var et monster, grusom, troll, stakkars mannen min etc, også ler de.. Jeg har hørt på det i fem år, og det er like vondt hver gang:sorry: Så jeg har bestemt meg for å ha god avstand fra de det nærmeste året så jeg slipper å høre på det. Gleder meg til å fortelle det til venner da, for de er gode og støttende:cat:


Huff!! Dette fikk jeg litt vondt av å lese. Svangerskaps/fødselsdepresjon (eller depresjon generelt) er virkelig ikke noe å fjase om. Du kan ikke sette ned foten å be de om å skjerpe seg? Hyggelig at du har venner som kan støtte deg da! :)
 
Jeg fortalte det til mor, søsken og tante, fikk gratulerer, men så kom vitsene flyvende:sorry: Jeg hadde både svangerskaps og fødselsdepresjon med mine to forrige, det var en veldig vanskelig tid og jeg gikk i terapi. Min familie syntes at dette er gøy og vitse med, hver gang ordet gravid dukker opp så får jeg høre hvor fæl jeg var, at jeg var et monster, grusom, troll, stakkars mannen min etc, også ler de.. Jeg har hørt på det i fem år, og det er like vondt hver gang:sorry: Så jeg har bestemt meg for å ha god avstand fra de det nærmeste året så jeg slipper å høre på det. Gleder meg til å fortelle det til venner da, for de er gode og støttende:cat:
Så utrolig leit å høre! Godt at du har gode og støttende venner og klarer å sette gode grenser for deg selv ved å holde avstand, det synes jeg er verdt å feire! ❤️
 
Huff!! Dette fikk jeg litt vondt av å lese. Svangerskaps/fødselsdepresjon (eller depresjon generelt) er virkelig ikke noe å fjase om. Du kan ikke sette ned foten å be de om å skjerpe seg? Hyggelig at du har venner som kan støtte deg da! :)
Så utrolig leit å høre! Godt at du har gode og støttende venner og klarer å sette gode grenser for deg selv ved å holde avstand, det synes jeg er verdt å feire! ❤️

Ja jeg syntes det er veldig vondt, og veldig unødvendig:sorry: Men jeg sa klart og tydelig i fra nå for noen dager siden (igjen), og denne gangen skal jeg ha forebyggende behandling gjennom hele svangerskapet fra og med uke 10 så jeg er veldig håpefull :angel11 Tusen takk for gode ord:Heartred
 
Hadde besøk av pappa idag og klarte ikke å holde det hemmelig lengre. Da han skulle dra løp jeg bort til bilen, men jeg klarte ikke å få frem et ord fordi jeg begynte å gråte. Pappa gav meg den klemmen og sa bare " jeg vet det, jeg har skjønt at du er gravid". :Heartred

Så da må jeg vel fortelle mamma imorgen:Heartred

Hadde egentlig tenkt å vente til etter tul i uke 8 men da ble det idag da 5+3. Når har dere planer om å fortelle til de nærmeste?

Så hyggelig måte og fortelle det på ❤️
Jeg har lyst til å vente lengst mulig,
Hadde besøk av pappa idag og klarte ikke å holde det hemmelig lengre. Da han skulle dra løp jeg bort til bilen, men jeg klarte ikke å få frem et ord fordi jeg begynte å gråte. Pappa gav meg den klemmen og sa bare " jeg vet det, jeg har skjønt at du er gravid". :Heartred

Så da må jeg vel fortelle mamma imorgen:Heartred

Hadde egentlig tenkt å vente til etter tul i uke 8 men da ble det idag da 5+3. Når har dere planer om å fortelle til de nærmeste?


Så hyggelig historie. ❤️
Jeg har lyst til å vente lengst mulig, men vi er tross alt to om dette. Det et mannen min sin første, så regner med han har andre behov enn meg.
 
Vi hadde besøk av svigers i dag, under middagen spør 2-åringen om jeg ikke skal ha mere mat. Svarte at jeg var mett og derfor ikke orket mer. Da kom det tilbake «Er det fordi du har baby i magen, mamma». Så da var visst katta ute av sekken :hilarious:
 
Her er det ganske mange som vet om IVF-forsøket (siden det var ferietid og mye logistikk ble mange involvert), så de må nok få beskjed i løpet av uka. Men jeg venter til etter blodprøve i alle fall. Det er på en måte greitt at en del vet, for hvis jeg mister igjen kommer jeg til å trenge støtten. Samtidig kjenner jeg jo på at jeg ikke ønsker å skuffe folk eller gjøre dem triste, så det er litt belastning at så mange vet også. Hvis det blir en ny runde tror jeg at jeg skal prøve å begrense litt mer hvem som vet.
 
Back
Topp