Fortelle om graviditet til de nærmeste

Yaudagauda

Blir kjent med forumet
Hadde besøk av pappa idag og klarte ikke å holde det hemmelig lengre. Da han skulle dra løp jeg bort til bilen, men jeg klarte ikke å få frem et ord fordi jeg begynte å gråte. Pappa gav meg den klemmen og sa bare " jeg vet det, jeg har skjønt at du er gravid". :Heartred

Så da må jeg vel fortelle mamma imorgen:Heartred

Hadde egentlig tenkt å vente til etter tul i uke 8 men da ble det idag da 5+3. Når har dere planer om å fortelle til de nærmeste?

Kommer til å fortelle det til søstrene mine, for skal dit til helga. Og tilbyr de meg en øl for eksempel, så klarer ikke jeg å si nei uten å smile rart :wacky: Men resten av familien får vente til rundt uke 12.

Her er det kun mamma og svigermor som vi har fortalt det til! Resten av familieflokken på begge sider skal få vite når jeg har passert uke 12 :)

Vi hadde tenkt å fortelle det rundt 12 uker, men i går snakket vi med svigers på videosamtale (de er på ferie) hvor hun da sier : vet du hva, jeg drømte at du var gravid i natt!

Jeg er ikke noe flink til å holde maska, sa de skjønte det ganske fort når de så reaksjonen min. :rolleyes: De ble ihvertfall kjempe glade, hoppet bokstavelig talt opp og ned av glede :)

Litt usikker når vi skal si det til mine foreldre derimot haha..

Har fortalt det til noen venninner, men venter med å fortelle familie til minst én TUL er gjennomført. Blir vel rundt uke 8 eller senere :) sist sa vi det i uke 6, og jeg synes egentlig de reagerte litt "stusselig" :hilarious: Tror ikke de turte å bli skikkelig glade siden vi sa det så tidlig. Så nå skal de få vente :rolleyes:

Hadde besøk av pappa idag og klarte ikke å holde det hemmelig lengre. Da han skulle dra løp jeg bort til bilen, men jeg klarte ikke å få frem et ord fordi jeg begynte å gråte. Pappa gav meg den klemmen og sa bare " jeg vet det, jeg har skjønt at du er gravid". :Heartred

Så koselig! Jeg er bare 4+2 uker gravid, men har allerede sagt det til søster, svoger, svigerforeldre og mine egne foreldre. De er jo også klar over at det er risiko å si det så tidlig, men alle ble så glade og det ble mye gledestårer. De sa at det var bra de fikk vite og at de da kan være en støtte for oss om noe skulle skje senere. Er så vanskelig å finne på unnskyldinger for ikke å ta et glass vin eller en øl, eller spise de tingene jeg vanligivs spiser når jeg er innom uansett. ☺️

Jeg har sagt det til tvillingsøster og 3 venninner. Vil vente med resten siden jeg er redd for å miste det. Når jeg skal annonsere til foreldre osv så ønsker jeg at det sjal være utelukkende gode nyheter. Hittil har det vært « jeg er gravid, meen det er tidlig og alt kan skje!»

Tenker jeg må skaffe meg en alliert på jobben. Det var til svært god nytte forrige gang. Gruer meg litt til kvalme i åpent landskap kontra eget cellekontor sist.

Her er det mamma og svigermor som vet det :happy:
Vi venter med å fortelle det til resten av familie og venner til uke 12 :happy:

Vi delte med foreldrene våre veeeldig tidlig, så og si med en gang testen var positiv :nailbiting: Resten av familien fikk vite det etter uke 12 :joyful: Fornøyd med valget, men foreldrene våre «maste» litt med om vi skulle dele nyheten snart med søsken.. Jeg synes jo vi har delt det tidlig, men de følte nok det tok evigheter. Mamma sin kommentar i uke 13: Nå må du fortelle det snart, hvis ikke blir det rart… :wacky: (Det synes jeg var veldig unødvendig av henne. Er fortsatt tidlig). Ville vente til jeg så dem først, vi bor to timer unna dem. Men men, nå er «katta ute av sekken» :Heartred Synes det bør være opptil hver enkelt å bestemme selv!

Min stemor og pappa vet det her, da dei lurte fælt på hvorfor jeg ikke tok vaksine men min samboer fikk min time. Å jeg er dårlig på å finne på hvorfor å såg bare klein ut:rolleyes: var 4+0 da
Er nå 5+2:p

Jeg er 5+3 nå og det er kun meg og samboer som vet det foreløpig:rolleyes: ei veninne har spurt meg om å bli med på en fest neste helg, svarte bare at jeg skulle se om jeg kunne .. men er redd jeg ikke kommer på noen gode unnskyldninger sånn at jeg må si det:eek:
Jeg tenker å si det til familie/venner etter uke 12:happy:

Sønnen min hadde bursdagsselskap i går, så hele familien min var samlet. Jeg sa det til ene søsteren min og mannen hennes, jeg er bare 4+2, men hun har opplevd å miste tre ganger så jeg føler hun er noen som vil være god å ha om det her ikke går veien for oss. Men det var ikke lett å sitte i et rom med folk jeg ville dele det med og holde munn:p

Samboer har veldig lyst til å fortelle til nærmeste familie og venner, men er bare 4+6 så syns det er litt tidlig ennå. Vil at det skal være vår lille hemmelighet en stund til :) Så så lenge han klarer å holde munn tror jeg vi venter til tidligst uke 8/9 :p

Jeg har så veldig veldig lyst til og fortelle til noen at jeg er på tjokken.. Mannen vil vente til etter TUL, bare i tilfelle. Han har et hjerte av gull stakkars :Heartred Hjalp fint lite at han dro på jobb idag og blir borte i 2-3 uker... og så må jeg holde kjeft og ikke kunne snakke om det :laughing002

Måtte si det til mine foreldre da de lurte på hvorfor jeg ikke ville ha vin i ferien (veldig ulikt meg) :hilarious:

idag sa jeg det til sjefen min på jobb, fordi jeg slet med hyperemesis i forrige svangerskap og frykter det kan skje igjen. Ville være åpen om hvorfor jeg er «rar» på jobb og kanskje trenger en pause i ny og ne. Er 6+1 idag.

Ettersom vi selv fant ut dette i dag, så blir det vår lille hemmelighet en liten stund. Hadde en ma i fjor, så ønsker å vite at alt er greit før vi sier det videre

Vi fortalte det til mamma i går. Fikk datteren min på to år til å gi mamma testen. Hun har tydeligvis fått med seg mer enn vi var klar over, for hun løp og ropte «Mimmi, her er bursdagsgaven din! Jeg skal få lillesøster» :happy093 . Tenker å ta på henne en genser hvor det står «storesøster» når vi skal fortelle det til svigers.

Det er viktig for meg å si det tidlig, dette er min 7. graviditet og jeg har kun et barn. Mister jeg igjen er jeg nødt til å ha noen rundt meg. I grunn nå også, har jo nærmest panikkangst konstant:nailbiting::angelic:

Last edited:
Har kun fortalt det til bestevenninna mi og broren min. Kommer til å vente med resten til etter tul eller uke 12. Kommer litt an på hva jeg tenker når den tid nærmer seg❤️

Back
Topp