Fortelle nyheten

Hvordan og når skal dere fortelle nyheten?☺️
Venter til uke 12, mulig lengre. Har time til tul når jeg er i slutten av uke 13 så mulig vi annonserer det da.. har ikke så mye familie eller noe rundt oss så det blir ikke så mange å fortelle det til :hilarious:
Tror bare vi sier rett ut «det kommer et nytt barnebarn» eller som jeg sa til søstra mi «du skal bli tante»:hilarious:
resten som ikke vet det får en snap av ul bilde eller noe så får de ringe når de har mulighet, flere av mine venner jobber døgnet rundt og jeg har ikke kontroll på når de har fri:hilarious:
 
Alle våre nærmeste visste det allerede typ dagen vi fikk positiv test, fordi mannen er litt for glad i å dele sånne ting tidlig hahah. Og da hadde han allerede sagt til flere at jeg hadde tatt ut spiralen, og vi skulle ta graviditetstest i slutten av måneden:laughing021 Resten får vite det i sosiale medier, tror jeg vil vente til etter OUL:)
 
Vi har delt det med et nære vennepar og med familien, nå i uke 7 etter at vi så hjerteslag på ul. Har gått igjennom ivf og har også vært åpne om den reisen underveis. Jeg sendte et bilde av familien med ul bilde ved siden av til familien (hvis den setningen gir mening :hilarious:). Ringte mamma i forkant da så hun var forberedt ;)
 
Prøverør og har holdt på en stund. Med første barn sa en ikke noe før nesten oul. Men denne runden har noen få vist om det fra start, men ikke mange ca 10 dette pga også behov for tilrettelegging på jobb... har tatt en god stund og bli gravid å vært en lang prosess. Med mange opp og ned turer …er noen få utvalgte som sakt som vet om det denne gang.. de fikk også vite at det hadde gått bra nå ved ultralyd i uke 7.. men kommer ikke til og si det til flere enda.. synes det enda er veldig tidligt ..men noen har en måtte fortelle det til sånn i forhold til jobb men de har taushetsplikt så .
 
Vi har ikke sagt noe til noen enda. Får besøk av mine foreldre om to uker, men skal på privat ul om tre uker, så har egentlig lyst til å vente helt til da med å si noe.. Tenker treåringen skal få vite mot slutten av sommeren så hun kan fortelle svigermor det! Svigermor er siste som får vite før det kan gå ut offentlig for hun klarer ikke holde på noe. :hilarious: Tror treåringen er flinkere til å holde på hemmeligheter enn hun :happy090
 
Venter så lenge som mulig, men skal på ferie med mamma neste uke, og tror det blir vanskelig å skjule det da. Jeg er i dårlig form, og hun kjenner meg veldig godt. Men jeg skal på UL på onsdag først, så jeg venter i allefall til jeg kan si sikkert at det er en levende bønne i magen. Alle andre (minus søster som allerede vet) får vite det etter TUL over sommeren en gang.
 
Jeg har allerede fortalt det til de to nærmeste kollegaene og sjefen pga formen og planlegging av oppgaver, men ellers vet ingen i familien det enda. De nærmeste venninnene fikk også vite det rett etter positiv test. Kommer til å fortelle mine foreldre når vi ses i sommerferien (fordi jeg ikke kan skjule kvalmen) og så forteller vi svigers senere i sommer. Vi skal prøve å vente så lenge som mulig med å fortelle barna (på 2 og 4), sannsynligvis en gang etter OUL.
 
Har fortalt avdelingsleder pga nødvendig fravær rundt ivf prosessen. Har også et par venninner som har visst alt siden starten av behandlingen og mamma, da hun har måttet kjøre meg på timer av og til :) Pappa skal få vite det så snart jeg får anledning til å treffe ham, og deretter resten av familien etter hvert. Kommer nok ikke til å vente så lenge, da denne magen er helt umulig å skjule! :happy8:Heartred
 
Her har jeg fortalt sjefen min (sykmelding med kode for svangerskapsplager gjorde det ganske tydelig :laughing002 ) og to venninner. Resten venter vi nok med til etter TUL i uke 13.
 
De på jobb vet grunnet tilrettelegging. De skjønte det selv grunnet dette og jeg gadd ikke lyve..
fortalte barna det i går og de ble kjempeglade ❤️ Men spørs om de klarer å holde det hemmelig eller ikke…
Våre foreldrene og søsken vet, nesten utelukkende positive tilbakemeldinger,
Noen nære venner vet, kun positivt der også heldigvis.

Kommer ikke til å annonsere noe på some denne gangen tror jeg. Så de som vi ikke har så mye kontakt med får først vite det når vi annonserer fødsel eventuelt :)
 
Back
Topp