Fortelle foreldre.

Sunny87

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Jeg er 6 uker på vei morgen. Trodde jeg skulle klare å holde meg lengre men nå tror jeg bare må fortelle det til noen. Kanskje det går mer opp for meg også da. Virker så uvirkelig enda. :) så i dag forteller jeg det til de. Skulle det skje noe galt så er det de jeg ville søkt trøst hos. Hvor lenge klarer dere å holde dere? :)

vi fortalte det ved 6 uker til foreldre med nr 1, med beskjed om at det ennå var en hemmelighet. Det synes manma var tull så hun fortalte det gledesstrålende til alle og enhver. Hun er vel den siste til å få vite det nå...
Mor til mannen sier hele tiden at vi ikke bør få fler så venter med å fortelle henne også.

Last edited:
Mine får vite det når de kommer fra ferie nå i helgen :) hadde de vært hjemme, hadde de fått vite det for lenge siden ;)
Svigermor vet, men svigerfar derimot får vente! Han legger alt ut på facebook med en gang, med tagging av oss og det hele..

Mine får vite det når de kommer fra ferie nå i helgen :) hadde de vært hjemme, hadde de fått vite det for lenge siden ;)
Svigermor vet, men svigerfar derimot får vente! Han legger alt ut på facebook med en gang, med tagging av oss og det hele..
Huff da. Ja da hadde jeg drøyet det med å fortelle han. He he. :)

Jeg kan jo tilføye at det er første barnebarn så vet de kommer til å hoppe i taket:)

Vi har fortalt det til våre foreldre og søsken, også har jeg i tillegg fortalt det til 2 venninner. Er 6 uker nå..

Jeg hadde litt blødninger så var redd for at det hadde godt galt. Men fikk svar på prøvene i dag å alt var bra:) så da føler jeg det er på tide:)

Her fikk våre foreldre vite det 2 dager etter positiv test:p

Fortalte det til mamma første gang når jeg fikk positiv test. Denne gangen skal jeg vente til uke 10, da skal vi på reise sammen og jeg kommer ikke til å kunne skjule det ;-)

Fortalte det med en gang med v begge to. Går det galt hadde vi sagt det uansett. :)

Her skal vi prøve så godt vi kan å vente til uke 12 ! Bare 7 uker igjen idag :p Er 12+2 på bursdagen til søstra mi, så lurer på å finnepå noe lurt til henne ;)

Vi fortalte det til mine foreldre da vi var 5 uker på vei og min samboers foreldre da vi var nesten 7. Siden de bor så langt unna og vi var på obligatorisk besøksrunde sa vi det også til besteforeldrene hans. Men det skulle vi ikke gjort. De reagerte som om vi hadde gjort noe fryktelig dumt og vi måtte skynte oss med å få giftet oss. Så ba de oss ikke snakke mer om det. Jeg ble veldig lei meg og endret mitt syn på de.

Vi fortalte det til mine foreldre da vi var 5 uker på vei og min samboers foreldre da vi var nesten 7. Siden de bor så langt unna og vi var på obligatorisk besøksrunde sa vi det også til besteforeldrene hans. Men det skulle vi ikke gjort. De reagerte som om vi hadde gjort noe fryktelig dumt og vi måtte skynte oss med å få giftet oss. Så ba de oss ikke snakke mer om det. Jeg ble veldig lei meg og endret mitt syn på de.
I all verden, det hørtes da svært gammeldags ut.. er jo uansett deres valg og ikke noe noen har no med..

Vi har allerede fortalt det til våre foreldre:-) de vet vi har mistet 3 ganger så godt å ha de der om det evt skulle gå galt denne gangen også :-)

I all verden, det hørtes da svært gammeldags ut.. er jo uansett deres valg og ikke noe noen har no med..

De er veldig konservative og svigermor regna med en slik reaksjon fra de. Det er bare litt sårt når man ikke har fortalt det til så mange enda og vi er så lykkelige for den lille i magen.

Jeg mistet mamma i kreft i mars, og lurer veldig på hvordan pappa vil reagere når vi forteller det.. Så gruer meg litt til det. På grunn av MA i februar venter vi nok litt ennå. Svigers får også vente, da de bor på en annen plass i landet.

Back
Topp