Fortelle familie/venner?

Haha, ja, det blir litt obvious :hilarious: Etter siste fest jeg var på i august så sa jeg faktisk til de rundt meg (som ikke vet at vi prøver) at nå skulle jeg kjøre hvitt resten av året frem til julebordsesong, så tror ikke noen reagerer om jeg plutselig ikke går ut lengre (jeg er vanligvis glad i en god fest, spesielt om sommeren:angelic::playful:) Det er vel kanskje ganske nære venninner som også skal i det utdrikningslaget, så det ikke er så farlig om du forteller det til?

Håper også du får kommet deg gjennom jobbtur!
Faktisk er det bare bruden jeg kjenner :playful: Så da er det ikke sååå farlig om folk jeg ikke kjenner får vite det egentlig :p skal jo ikke se de utenom utdrikningslaget og bryllupet.

Ah, smart da :joyful: For du tror ikke folk mistenkte noe da du sa det?

Faktisk er det bare bruden jeg kjenner :playful: Så da er det ikke sååå farlig om folk jeg ikke kjenner får vite det egentlig :p skal jo ikke se de utenom utdrikningslaget og bryllupet.

Ah, smart da :joyful: For du tror ikke folk mistenkte noe da du sa det?
Åja, nei, da er det ikke så farlig da heller :laughing002

Nei, det tviler jeg egentlig på.. Jeg sa det jo før jeg visste jeg var gravid også :playful: Og det er fint noe jeg kunne gjort selvom jeg ikke var gravid:happy119

Vi har fortalt det til nærmeste familie og holder nå på å fortelle det litt etter litt til nære venner :) Til broren min sendte jeg en videosnutt av storebror på to år som holder fram clearblue testen :p

Vi er litt treige, og har ikke sagt det til familie enda. Kun noen få venner, fordi vi var ute å spiste sammen og jeg er ikke typen som heller velger brus i stede for vin :smiley-ashamed004
Vi skal si det til svigers når jeg er 12+6, om litt over en uke.
svigermor hat bursdag, så hun skal få kopp med «farmor». Farfar skal også få kopp altså, men etter hun har åpent sin.
Til mine foreldre skal vi gi en konvolutt med UL bilder i. Siden de fikk kopp av min søster når hun fikk første for 5 år siden.
Har tatt litt tid med å fortelle fordi vi ikke bor i samme by. Og vi gjerne vil si det «in person».

Gleder oss hvert fall veldig :Heartred

Lurer litt på.
Når fortelle dere til de andre barna at de skal bli store søster/bror?
Vi venter til etter ultralyd i uke 12. Så kan vi vise frem bildet samtidig Mine er 5 og 8 år, så har ikke villet si noe i tilfelle det skulle gå galt, men veldig klar for å si det snart. Spesielt kommende storesøster har gjentatt ønsket seg en baby, så det blir moro å se reaksjonen❤️

Bestilte disse fra AliExpress omtrent dagen etter jeg fikk positiv test, måtte jo rekke frem. Hehe. Veldig fine Skulle gjerne hatt at det stod big big brother, men det er nok søster sin som er den som avslørerEB3F429D-8480-4A89-BF58-9B7B9CA2DE34.png

Vedlegg

• 8CC2033C-3E6C-41D4-95F5-9976B6FCFDC3.png
    8CC2033C-3E6C-41D4-95F5-9976B6FCFDC3.png
    1,9 MB · Visninger: 6
De er kjøpt på luksusbaby.no og merket heter Thats Mine :D Likte også de veldig godt!
Var det lang leveringstid? De var liksom veldig fine. Og noe som kan brukes flere ganger etterpå også. Likte de skikkelig godt. Må sjekke det ut

Var det lang leveringstid? De var liksom veldig fine. Og noe som kan brukes flere ganger etterpå også. Likte de skikkelig godt. Må sjekke det ut
Tok ikke lang tid, ble sendt dagen etterpå og så normal leveringstid med posten :)

Vi har fortalt til nærmeste familie og en håndfull venner :) Har jo bare lyst til å rope det til hele verden:laughing002 dette forumet her hjelper på må jeg si! Å ha delt det med noen:love017

Vi har fortalt til nærmeste familie og en håndfull venner :) Har jo bare lyst til å rope det til hele verden:laughing002 dette forumet her hjelper på må jeg si! Å ha delt det med noen:love017
Hadde aldri klart meg uten dette forumet, for å få ventilert, snakket om, klaget, si noe "høyt"osv. Veldig kjekt å ha et sted

Har delt med nær familie og sjefen. Kommer til å dele med venner og kollegaer etter tul på torsdag hvis ting ser bra ut. Jeg er 12+0 på søndag, så krysser fingrene.

Vi har vurdert å gjøre noe gøy i forbindelse med julekort i år. Det blir liksom måten å fortelle familie utenfor søsken og foreldre og venner jeg ikke møter så ofte.

Vurderte nesten å legge graviditetstest igjen på do på jobben før lunch, siden de (og jeg) har trodd at jeg sikkert aldri ønsker barn. Bare vente i et par minutter etter det ble en snakkis.

Sa det heller bare til fem av de på morgenkaffen, og så var det to av de som sa at jeg måtte jo fortelle "det" når det kom nye folk forbi. Vi er vel tretti kolleger eller noe. Fikk jommen trent meg på å si det høyt. Jeg er helt overveldet over alle som datt innom på kontoret i løpet av dagen, og klemmer og lykkeønsker og latter og glede og dette har jeg venta på og alt mulig. En utrolig spesiell dag for meg siden det hele ennå er ganske abstrakt og rart.

Vi har fortalt det til nærmeste familie, noen venner, begge sine sjefer på jobb og så bare baller det på seg! :joyful: Det har vært sånne settinger der det hadde blitt veldig påfallende om jeg ikke hadde drukket alkohol, og da har jeg ikke giddet å finne på en eller annen røverhistorie, men bare sagt det som det er.

Egentlig er det synd at det er så tabu å dele tidlig, og at det liksom skal være så skambelagt hvis man mister. Det skjer jo med mange, og man trenger sikkert ofte litt tid/omsorg/forståelse i en sånn situasjon - og det blir jo ikke lettere å snakke hvis ingen gjør det!

Fortalte det til en kollega i går. HAN er 3-4 år eldre enn meg og var veldig bekymret for om han kunne komme til å få noe lignende, siden vi var kommet i den alderen hvor helsa begynner å svikte :hilarious: Så da måtte jeg jo bare berolige ham med at han ikke var i faresonen:joyful:

Svigers trudde de allerede visste jeg var gravid, men jeg hadde bare vært syk, ikke gravidkvalm

Vi flyttet så fikk sagt "Velkommen til huset til oss 4". Til en søster. Så det var fint.
Etter det så har jeg bare sagt det ved behov og lyst.

Jeg tok på mini genser det står big brother på da mamma var på besøk. Hun registrerte det ikke. Så jeg gav henne oppskrifter på noen forskjellige hentesett og spurte om hun kunne strikke det til våren (tradisjon at hun strikker det til barnebarna), hvorpå hun svarte «men det her er jo babystr». Så jeg bad henne lese på gensern til mini. Da skjønte hun det haha.

Med svigers tok det også litt tid (hadde på samme genser) men de tok det kjappere.

Til kommende tanter/onkler er tanken å ta et bilde av mini med genseren og skrive et eller annet om mai 2023 og sende på melding. Mulig med et ultralydbilde hvis jeg klarer å vente helt til oul :happy090 Hvis ikke blir det uten ultralydbilde. Usikker om å dele på some men blir kanskje noe av det samme bilde evt? Til venner har jeg bare fortalt det

Back
Topp