Fortelle familie/venner?

Toffifee

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2020
Februarbarna 2020
Maiskolbene 2023 :-)
Har dere tenkt ut noen måter å fortelle familie/venner den gode nyheten?

Selv vet jeg ikke helt hvordan vi skal gjøre det, så tar gjerne i mot tips! Tenkte kanskje på å kjøpe storesøster/storebror gensere til ungene og sende de inn på besøk til de nærmeste :hilarious:

Kommer nok til å dele nyheten på some også, men foreløpig tror jeg vi kommer til å vente til jul når jeg er rundt 20 uker og skrive et eller annet om at «den beste gaven kommer ikke før mai» eller noe sånn :laughing002

Ellers er det flere venninner som visste at vi prøvde som jeg allerede har fortalt det til :angelic:

På grunn av to tidligere spontanaborter så hadde vi egentlig bestemt oss for at vi ikke skulle fortelle noen at vi var gravid denne gangen før vi hadde vært på tidlig ultralyd, men siden mannen min reiste på reisejobb idag og jeg har grene siden og var nede hos svigermor en tur så måtte jeg bare si det, og hun sa hun hadde skjønt det og visste det egentlig :hilarious: men den egentlige planen er å smekke sammen en liten videosnutt hvor vi viser hele prosessen frem til positiv graviditetstest og på slutten vise bilde av en body jeg har kjøpt, med positiv test og ultralydbilder, sammen med hundene våre og sende til nærmeste familie

Vi blir nok ikke å annonsere det i SoMe tror jeg da det er veldig unaturlig til å være oss, vi poster aldri noe :p

Dette blir mamma og pappa sitt åttende barnebarn :shy: Vi i nærmeste familien har spøkt mye med at mamma kommer til å bli «mormor og de åtte unga» en dag. Så jeg skal gi mamma og pappa boka «mormor og de åtte ungene» samtidig som de får en nøkkelring med navnet til alle barnabarna. På lille spiren står det 2023 :smug:

Søsteren min skal først få ørepropper samtidig som jeg sier «jeg tror du trenger disse». La hun tenke litt og så vifte med testen foran henne. Hun skulle egentlig være med på forrige fødsel(sammen med mannen min), men det gikk ikke pga koronaen… Jeg har alltid vært høylytt under fødslene mine, og det vet hun. Derfor sa jeg forrige gang at jeg skulle kjøpe inn ørepropper til henne, så det var klart til hun kunne bli med. Fikk som sagt ikke gjort det, så jeg tror hun kommer til å koble dette fort. Ønsker å ha henne med denne gangen også :love017

Kommer til å annonsere graviditeten på FB etter OUL, med mindre jeg blir godt synlig gravid før den tid. Vil ikke at folk skal tenke jeg har blitt feit igjen. Da er det bedre at de vet at det er en gravidmage :hilarious: Vi har 3 barn. Med dem annonserte vi det etter OUL og så annonserte vi at dem var født noen dager etter fødsel. Kommer til å gjøre det samme nå :) Dette blir nr 4, så skal prøve å spøke litt rundt at det er en nr 4. For mange er 4 barn helt utenkelig og uaktuelt… Har tenkt å poste noe som «så gjenstår det å se om familien blir komplett når fjerdemann blir født». Tips? Ellers er to av barna født i april, hadde termin i mai. Så kunne ha skrevet noe utifra det også. Feks «nok en april/mai hvor vi venter en liten». Kan også fort bare bli noe helt enkelt som «gleder oss til april/mai 2023» :)

Vedlegg

• EDD633D8-4C5D-4A49-99FC-7E2332EB5A29.jpeg
    EDD633D8-4C5D-4A49-99FC-7E2332EB5A29.jpeg
    157,7 KB · Visninger: 24
Vi har vært veldig åpne om å bli gravide så mange spør oss om det skjer noe enda. Vi forteller det nok til nærmeste venner og familien tenker jeg :)

Har tenkt litt på å kjøpe slike gensere som du har tenkt på!
Vi har litt lyst å vente til vi får vite kjønn, kommer til å bestille privat UL i uke 14 om den offentlige UL ikke ønsker å oppgi kjønn også forteller vi at det blir en lillebror eller lillesøster.
Med mindre jeg blir veldig dårlig eller får tydelig mage, men krysser fingrene for at planen går i boks.

Lurer litt på.
Når fortelle dere til de andre barna at de skal bli store søster/bror?

Lurer litt på.
Når fortelle dere til de andre barna at de skal bli store søster/bror?
Mine er ganske små, 4 og 2 1/2 år. Det blir lenge for dem å vente på babyen, så tror ikke jeg forteller dem før magen er godt synlig, tenker kanskje rundt uke 20-25 :dummy:

Noen som vet hvor man får kjøpt genser med storebror/big brother på? Ser at de har hatt på h&m men har ikke nå

Noen som vet hvor man får kjøpt genser med storebror/big brother på? Ser at de har hatt på h&m men har ikke nå
Jeg bestilte faktisk nettopp disse her! Synes de var så søte :love017

Vedlegg

• E99BE5CE-BDD1-46F6-8270-9D70FE9FB716.png
    E99BE5CE-BDD1-46F6-8270-9D70FE9FB716.png
    1,1 MB · Visninger: 89
  • 6E2E69BF-4FCD-436B-B4E5-40A027C6EB25.png
    6E2E69BF-4FCD-436B-B4E5-40A027C6EB25.png
    1,6 MB · Visninger: 89
Jeg bestilte genser som det står storebror på. Så skal jeg bare ha det på gutten en dag vi er sammen med familien og se om noen reagerer :hilarious:

Fortalte det til mamma igår, klarte ikke holde meg :laughing002 Ho ble veldig glad :love017

Jeg fortalte det også til mamma, søstern min og 2 venninder i går :playful: Men dette er folk som vet at vi prøver, som vet vi mista sist. Og som jeg uansett vil fortelle det til om jeg mister igjen.
Ja, det er 5 venninner som allerede vet det her og :hilarious: De visste også om prøvingen, og som deg så ville jeg også fortalt dem om jeg mistet så føltes naturlig ut å dele det med dem :happy119 Men nå tror jeg at jeg har fått delt det med alle som «trenger» å vite det tidlig. Vi deler nok med resten av nære venner og familie rundt uke 11-12:)

Ja, det er 5 venninner som allerede vet det her og :hilarious: De visste også om prøvingen, og som deg så ville jeg også fortalt dem om jeg mistet så føltes naturlig ut å dele det med dem :happy119 Men nå tror jeg at jeg har fått delt det med alle som «trenger» å vite det tidlig. Vi deler nok med resten av nære venner og familie rundt uke 11-12:)
Ikke sant :happy: Mannen kommer nok til å fortelle det til moren sin. Også skal jeg i utdrikningslag om 2 uker, så jeg må nesten fortelle det til dem der, for hvem er med i utdrikningslag uten å drikke ellers :playful: Også skal jeg på jobbreise rett etter det, så håper jeg kommer meg gjennom det uten å bli avslørt der. For planen er jo egentlig ikke å offentliggjøre det før etter TUL i uke 12-13.

Ikke sant :happy: Mannen kommer nok til å fortelle det til moren sin. Også skal jeg i utdrikningslag om 2 uker, så jeg må nesten fortelle det til dem der, for hvem er med i utdrikningslag uten å drikke ellers :playful: Også skal jeg på jobbreise rett etter det, så håper jeg kommer meg gjennom det uten å bli avslørt der. For planen er jo egentlig ikke å offentliggjøre det før etter TUL i uke 12-13.
Åja! Kanskje vi skal fortelle det til svigers også før uke 12 :hilarious: Men ikke helt enda!

Åi, ja, det er ikke så lett å skjule i et utdrikningslag :hilarious: Det er jammen ikke like lett å skjule alltid!

Åja! Kanskje vi skal fortelle det til svigers også før uke 12 :hilarious: Men ikke helt enda!

Åi, ja, det er ikke så lett å skjule i et utdrikningslag :hilarious: Det er jammen ikke like lett å skjule alltid!
Nei kan liksom ikke møte opp i utdrikningslaget og si "nei i dag føler jeg ikke for å drikke" eller "nå kjører jeg hvit måned" :playful: :hilarious: Så får jo bare fortelle da.

Men håper jeg kan komme meg gjennom jobbgreiene uten å avsløre det helt enda :p

Nei kan liksom ikke møte opp i utdrikningslaget og si "nei i dag føler jeg ikke for å drikke" eller "nå kjører jeg hvit måned" :playful: :hilarious: Så får jo bare fortelle da.

Men håper jeg kan komme meg gjennom jobbgreiene uten å avsløre det helt enda :p
Haha, ja, det blir litt obvious :hilarious: Etter siste fest jeg var på i august så sa jeg faktisk til de rundt meg (som ikke vet at vi prøver) at nå skulle jeg kjøre hvitt resten av året frem til julebordsesong, så tror ikke noen reagerer om jeg plutselig ikke går ut lengre (jeg er vanligvis glad i en god fest, spesielt om sommeren:angelic::playful:) Det er vel kanskje ganske nære venninner som også skal i det utdrikningslaget, så det ikke er så farlig om du forteller det til?

Håper også du får kommet deg gjennom jobbtur!

I morgen skal søsteren min få vite det :Heartred Gleder meg!

Back
Topp