Fortelle det på jobben...

Demeter

Glad i forumet
Junibarna 2015
Det er noe jeg gruer meg til. Jeg har vært i jobben i under 5 måneder nå, så vil vente lengst mulig ned å si noe. Særlig siden det er et veldig ungt miljø i min avdeling, der jeg er den eneste med barn (har en 4-åring). De vil nok bli litt irriterte siden jeg har en del ansvar som bare jeg tar meg av.. Problemet er bare st jeg fikk GIGANTISK mage forrige svangerskap, med en ellers liten kropp. Så spørs hvor lenge det går...

Hvordan skal dere si det på jobben?

Snakke med personalansvarlig først?

Eller sende en epost og si det?

Ellers så vurderer jeg å be om et møte med de to over meg som det er vesentlig å si det til. Uff, hater sånt... ;)
 
Jeg har jobbet i ny jobb i to mnd og har en gutt på 17 mnd fra før. Jobber i staten. Gruer meg litt jeg og, men sier det ikke før jeg er nærmere 12 uker og tar da en samtale med nærmeste leder. Håper håper håper på ok respons :-) og at jeg får et ok svangerskap slik at jeg får jobbet en del mnd til sammen før jeg går ut i perm.
 
På min jobb er det vanskelig å holde der hemmelig.. Jobber med endel kreftpasienter som får cellegift og utagerende pasienter. Dersom jeg må fortelle d så blir der fort at mange vet d.. Skal prøve lengst mulig å ikke si noe
 
Jeg gruer meg også til å si det.. Jobben min er litt todelt, i den ene delen av jobben min er det ganske lett å erstatte meg, og jeg tror sjefen min nesten venter på at jeg skal bli gravid, så der er det greit å si det:)

i den andre delen av jobben min er jeg ganske ny, med mye ansvar og det er vanskelig å erstatte meg.. Der gruer jeg meg veldig til å si det, har en annen leder der som hele tiden snakker om hvor viktig rolle jeg har osv... Uff, angrer litt på at jeg sa ja til de arbeidsoppgavene:(
men jeg kunne jo ikke vite hvor fort jeg skulle bli gravid, det kunne jo tatt flere år.
Men jeg kommer til å vente til uke 12 med å si det:)
 
Gruer meg til å si det jeg også. Venter til ca.12 uker. Sjefen har vært positiv når andre har vært gravide. Så går nok bra. Men litt kjedelig når jeg vet at det et vanskelig å finne folk.
 
Jag har berättat de för mitt närmaste team på jobbet. Dom vet också att ja har försökt ett tag så dom frågar ju hela tiden och då är de svårt att stå i mot när man plussade:):). Har också varit otroligt trött och de har dom märkt på mig, annars brukar ja gå i ett. Jobbar också tidigt skift, börjar 05:30 på morgonen och jobbar som frukostansvarig så kvalmen har ju hälsat på endel p.g.a ägg och bacon lukt, tonfisk etc....:/:/ inte så kul. Hoppas de blir bättre. Förra graviditeten spydde ja bara 1 gång :)
 
Jeg har tenkt til å si det i uke 12, har ikke jobbet her så lenge heller. Jeg har tenkt at det blir utfordrende å finne noen til å ta over mine ansvarsområder, litt den følelsen av å skape "mye trøbbel" for ledelsen etter så kort tid. Men, tenker nå at ingen ansatte er uerstattelige (ihvertfall statlig ansatte), de vil alltids klare å finne vikarer. Det viktigste for meg er at jeg har en jobb å komme tilbake til. Dessuten så finnes det mange jobber der ute, og bare 1-3 babyspirer i løpet av mitt liv som kommer til å feste seg og blir båret frem. Jobb er faktisk bare en jobb.

Men bekymringstankene ift jobb melder seg i ny og ne likevel.
 
Jeg jobber også i staten, så alt er veldig greit og regulert sånn sett. Er bare akkurat den samtalen som er kjip. Og når sier man det til andre kolleger? Sist jeg var gravid ventet jeg til uke 14 med å si noe til sjefen, og andre kolleger sa jeg ikke noe til før de spurte;) Håper jeg kan vente minst like lenge nå.
 
Har fortalt det i uke 6-7 begge gangene, fordi jeg har slitt veldig med kvalme og bekkenløsning fra tidlig. Var enten å fortelle, eller ljuge. Første gang ble jeg gravid en måned etter jeg hadde begynt. Alltid fått hyggelige tilbakemeldinger og regner med det nå også. Selv om jeg vet at de jeg jobber nærmest med helst vil ha meg der.
 
Denne gangen er jeg oppegående enda, så mulig jeg kan vente litt lenger med å fortelle noe.
 
Har god kontakt m de på avdelingen (barnehage) , så eg sa d me en gang :-) skalsnart ra d m sjefen og tenker eg, sånn hu har forståelse hvis eg virker trøtterer eller fraværet stiger
 
Heldigvis slipper jeg å forholde meg til det der. Jeg er selvstendig og jobber for meg selv, og leder mitt eget team. Eneste som kan bli en utfordring er jo hvis jeg blir mega dårlig i dette svangerskapet med tanke på teamoppfølging :confused: Var vanvittig mye dårlig i forrige svangerskap.. Men satser på det beste :p
 
Heldigvis slipper jeg å forholde meg til det der. Jeg er selvstendig og jobber for meg selv, og leder mitt eget team. Eneste som kan bli en utfordring er jo hvis jeg blir mega dårlig i dette svangerskapet med tanke på teamoppfølging :confused: Var vanvittig mye dårlig i forrige svangerskap.. Men satser på det beste :p

Du må vel si det til teamet ditt på et eller annet tidspunkt uansett? :) Er liksom aldri helt greit å vite hvordan man skal si sånt på jobben synes jeg :)
 
Har allerede sagt det. Er sykepleier. Så mtp å slippe nattevakter, så må man si fra tidlig ;) Dessuten har jeg mistet to ganger på et halvt år, så de på jobben vet at vi prøver å bli gravide.
 
Jeg tenkte jeg skulle fortelle på jobb i morgen. Jeg er fulltidsstudent, og jobber 60% ved siden sv som Gatekjøkkenmedarbeider. Hvor det da er mye stress og tunge løft. Gruer meg :/
 
Har allerede fortalt det til de jeg jobber nærmest med, pluss sjefen. Har en hektisk jobb, med en del tunge løft, så jeg fant ut det var bedre å være åpen, enn å forsøke å snike meg unna enkelte oppgaver uten noen forklaring...
 
Har en fysisk og psykisk krevende jobb, så må nok si ifra snart. Gruer meg litt jeg også... ønsker egentlig ikke at folk skal vite om det enda, da jeg er så redd for at det skal gå galt! Men siden bekkenløsning allerede har begynt å snike seg innpå så bør jeg vel nevne det for sjefen. Sist jeg var gravid så hadde vi møte med jordmor. Syntes det var veldig greit. Fint å ha med noen som har erfaring når det kommer til tilrettelegging og evt. Søknader til nav.
 
Du må vel si det til teamet ditt på et eller annet tidspunkt uansett? :) Er liksom aldri helt greit å vite hvordan man skal si sånt på jobben synes jeg :)

Ja det er klart jeg må :) Men fordelen er at jeg er "sjefen" :p Jeg slipper å forholde meg til en sjef som kanskje blir sur (slik som mange er redd for) :confused:
 
Eg venter til eg må! Og må nok når eg blir sykemeldt! Sist var det uke 9 så håper det er litt seinere denne gangen! Men kjenner det i bekkenet allerede
 
Back
Topp