Fortelle arbeidsplassen

Bofi

if1993
Hvor tidlig kan man sei at man venter barn til arbeidsplassen? Lure på å fortelle sjefen/avdelingssykepleieren i første omgang, men det er vel tidlig og si noe no. Men også der jeg jobber er veldig tungt fyskisk å vær med tungt løft, der jeg tenker må få til rette lagt. Hva mener dere?

Ingen regel på det.
Dersom man trenger tilrettelegging tidlig, eller må ut på svangerskapspenger er det ofte lurt å si fra så tidlig som mulig

Jeg sa fra etter positiv test pga. vi har noen cellegift pasienter jeg ikke kan ha da! [emoji4]

jeg tenkte å prøve å vente lengst mulig :) men jeg har kontorjobb med mye frihet så kan selv ta meg tilrettelegging ved å for eksempel ta meg en liten gåtur i løpet av dagen, sette meg i massasjestolen (haha ja vi har det på kontoret xsmile9) eller bare ta meg en 5 minutter når det passer meg egentlig! utrolig heldig sånn sett! så prøver å vente til 12 uker :)

Har sagt ifra pga tilrettelegging allerede :)

jeg tenkte å prøve å vente lengst mulig :) men jeg har kontorjobb med mye frihet så kan selv ta meg tilrettelegging ved å for eksempel ta meg en liten gåtur i løpet av dagen, sette meg i massasjestolen (haha ja vi har det på kontoret xsmile9) eller bare ta meg en 5 minutter når det passer meg egentlig! utrolig heldig sånn sett! så prøver å vente til 12 uker :)

Høres ut som min jobb[emoji16] veldig deilig![emoji1360]

Jeg avventer en stund. Jeg fikk nettopp et vikariat, i tillegg til min faste stilling (på samme arbeidsplass altså), og er litt redd for at de skal føle seg "lurt", i og med at vikariatet utløser mye høyere utbetaling i permisjon også. Dessuten døde min nærmeste leder brått og brutalt, og totalt uventet den 24. september, så arbeidsplassen står liksom litt på hodet fra før. Men så må de jo søke inn en vikar i min faste stilling, og det vil de vel ha noen måneder på, så jeg kan ikke vente så altfor lenge heller.

Aner ikke. Startet i ny jobb som stedfortreder for leder nå i september, og føler hun har nok på sine skuldre nå med tilrettelegging av alle de andre syke. Vil fortelle, men samtidig ikke enda.

En kan vel fortelle det så tidlig som en vil. :) Jeg er litt usikker på når det blir avslørt her, kommer litt an på om jeg føler jeg klarer å stå i jobb eller ikke etter det jeg var igjennom sist svangerskap. Har rett på svangerskapspenger så vidt jeg forstår, men skal forsøke å stå i jobb siden jeg kan tilrettelegge litt på egenhånd (jobber deltid og styrer arbeidsdagen selv).

Om jeg er frisk og det går greit å være på jobb tenker jeg å vente til vi har vært på TUL 11.nov [emoji4]

Back
Topp