Fortelle arbeidsgiver

LilletrilleMor

Blir kjent med forumet
Jeg startet i ny jobb i august da jeg er nylig ferdigutdannet. Jeg ble gravid (ikke planlagt) hvordan og når skal jeg fortelle dette til arbeidsgiver? Jeg klarer ikke å glede meg enda da jeg er så usikker hvordan jeg skal gå frem. Jeg har selv pedagogisk leder stilling i en liten barnehage. Å føler jeg har lurt arbeidsgiver da jeg blir gravid etter så kort tid. Har en datter fra før på 2år. Ønsker sårt gode ord og råd i denne situasjonen
 
Arbeidsgiver bør være klar over at slikt kan skje når de ansetter unge damer:) men skjønner deg godt var veldig stresset sist når jeg skulle fortelle det. Men de fleste arbeidsgivere tar det veldig fint:happy:

vent med å si det til du trenger å si det kanskje? Hvis du trenger tilrettelegging. Magen kommer jo til å synes etterhvert, da er det påtide ihvertfall:)

Jeg sa det sist i uke 5, men det var fordi jeg måtte ha tilrettelegging. Mistet 3 uker etterpå. Men da trengte jeg sykemelding så da var det godt å hadde vært ærlig fra starten
 
Jeg begynte også i ny jobb i august, og er i samme situasjon. Sånt skjer, naturens gang og alt det der. Det er ikke noe en arbeidsgiver kan straffe en for, rett og slett. Så du forteller det når du føler deg klar for det ❤️
 
Jeg er i litt lik situasjon. Jobber selv som pedagogisk leder i en barnehage. Begynte i våres.. Jeg gruer meg også til å fortelle det, men føler ikke jeg har lurt arbeidsgiver. Det bør heller ikke du gjøre, for dette er helt naturlig:Heartred
Jeg ble ganske dårlig sist jeg var gravid, og ble tidlig sykemeldt.. så jeg kjenner på litt småpanikk over at jeg må si det ganske snarlig. Er jo slitsomt å jobbe i barnehage også, når formen ikke er bra! Men det er liksom bare sånn det er! Det går seg nok til :)
 
Jeg tenker som så at arbeidslivet er langt og at permisjonstiden er en brøkdel av din tid hos arbeidsgiver (antakelig). Du blir ikke borte for evig :) Fortell det når du er klar :Heartred
 
Jeg har akkurat fått fornyet et engasjement, og føler meg som verdens dårligste person som nå må fortelle at jeg er gravid og ikke kan jobbe (mest sannsynlig, pga diverse omstendigheter i min jobb) :sorry: Syns ikke det er noe særlig - men kan heller ikke vente med å fortelle det om alt for lenge, tar ikke sjansen på at noe skjer med den lille spiren :Heartred
 
Back
Topp