Fortelle arbeidsgiver

Liinn

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Når er det greit å fortelle arbeidsgiver om graviditeten?

Jeg har en jobb hvor jeg slutter kl 23 og er redd for å sovne på motorveien på vei hjem. jobber sykt mye kveld og ønsker det skal være forståelse for at jeg er gravid.
 
Synes det der er veldig vanskelig. Men man har vel en plikt å si i fra 4 mnd før permisjon eller noe. Men trenger du tilrettelegging må du jo si i fra før tenker jeg :)
 
Trenger man tilrettelegging så må man jo si ifra når behovet melder seg, god dialog er viktig!

Her visste faktisk sjefen hvilken dag vi laget barn på. Fikk permisjon med lønn til og med :D (IVF altså)
 
Når er det greit å fortelle arbeidsgiver om graviditeten?

Jeg har en jobb hvor jeg slutter kl 23 og er redd for å sovne på motorveien på vei hjem. jobber sykt mye kveld og ønsker det skal være forståelse for at jeg er gravid.
Her må du kjenne på hva du ønsker selv. Er nok veldig individuelt, og kommer nok litt ann på forholdet til sjefen. Hvis du trenger tilrettelegging må du jo si det.
 
Ja, jeg tror nok jeg bør si det. De vet st det ligger i korta at jeg snart vil ha nr 2. Så det blir ikke et sjokk for dem uansett.

Så kan de gjerne tenke litt på dette med tilrettelegging i god tid. Dumt å komme i siste liten og være helt utslitt hvis de faktisk hadde endret noe om det var mulighet.
 
Har nettopp fått ny jobb, og tror jeg venter med å si noe til jeg har kommet over til de trygge ukene :)
 
Jeg har allerede fortal det til min arbeidsgiver men de var fordi jeg begynte å få en del fravær pga undersøkelser osv. Ble tre dager fravær og følte der var enklere at hun visste hva som foregikk. Veldig forståelsesfull arbeidsgiver :)
 
Jeg sa det til min arbeidsleder igår da vi går mye oppå hverandre. Og om det er en dag som er dårlig så skjønner hun hvorfor :)
 
Back
Topp