Fortelle arbeidsgiver

Skal vente til jeg har passert 12 uker og det er trygt :) så lenge det ikke syntes daa :)

Gratulerer med nummer 2
Jeg tenker nok at jeg forteller det litt før evt. Da jeg jobber som sykepleier på sykehus. Er ikke alt jeg kan drive med da heller.

Skjønner deg godt. Er helsefagarbeider og jobber med psykisk utviklingshemmede...
For meg blir det farlig rundt midten av svangerskapet da beboerne er ganske voldelige...
Så jeg kommer til å gi beskjed ganske tidlig jeg også.
Blir nok svangerskaps penger denne gangen tenker jeg.
Ble omplassert til en roligere plass rundt 7 måneder men trivdes ikke..

Det vil jeg tro da. Hvordan fungerer det med svangerskapspenger egentlig? Vet det har noe med hvis ikke arbeidsgiver kan tilrette legge godt nok for meg slik at jeg evt blir sykemeldt i steden. Men håper ikke det blir noe problem evt før på slutten hvis alt går bra

Etter ordinær UL om jeg ikke må ha sykemelding eller tilpasning tidligere. Har vært mye kvalm og hatt bekkenløsning ved tidligere graviditeter og syntes da det er best å fortelle grunnen.

Fortalte det til sjefen i dag, siden jeg fra i dag går 50%. Jeg er 5+2, men tenkte det var greit hun visste hvorfor. Hun gjetta det før jeg åpna kjeften, så kom ikke som noe sjokk ;)

Etter å nettopp ha vært gjennom en MA der alle på jobben visste at jeg var gravid venter jeg til uke 12 denne gangen.

Klarte å vente til uke 12 ved første svangerskap.

Var vel rundt 8 uker da jeg fortalte sjefen det, greit å forklare hvorfor jeg gikk på halv maskin og tilbrakte mye tid på do når det var ekstremt hektisk. Veldig forståelsesfull sjef som syntes det var trivelig og forsto godt at jeg var sjaber. Hadde grua meg til å fortelle det til sjefen, for de sjefene jeg hadde i tidligere svangerskap fantes ikke forståelsesfulle for at man kunne bli ganske dårlig under svangerskap. Fikk da klar beskjed om at jeg måtte huske på at svangerskap ikke er en sykdom..