Fortelle andre

Augustspire

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Maiskolbene 2023 :-)
Junibollene 2023
Noen som har tenkt på hvordan de skal fortelle om graviditeten? :D
Jeg har alltid sagt at jeg aldri skal fortelle om slikt på sosiale medier, men er veldig i tvil nå :hilarious:

Tenkte å ordne med en tskjorte til 5-åringen, om at han forfremmes til storebror i august 2020, som han skal få ha på seg under julegrøten på julaften. Han skal få vite det når han får på seg tskjorten, så han ikke sladrer. :rolleyes:
Venter til uke 12 med sosiale medier, vil være så sikker som jeg kan bli før alle blir involvert.

Usikker på om jeg kommer til å legge det ut på sosiale medier. Men har litt lyst å fortelle familie det i julen da vi har flere i familien som har flytta vekk og som kommer hjem til jul. Det er jo enda tidlig da, men gjør det egentlig noe? :confused005
Eneste jeg har tenkt på er at det kunne vært greit å sjekka at det faktisk var liv, men samtidig så vet jeg at om det ikke er det så kommer vi til å fortelle om det uansett.
Men jeg vet at forteller vi det da, så kommer det nok ut til andre også. Så vi får se hva vi gjør. :happy:

Jeg har tul 18. Desember, og om alt er fint da vil vi fortelle det til de aller nærmeste ved å gjøre noe likt dette jeg legger ved :) er jo fortsatt ufattelig tidlig, men vil glede meg over det isteden for å være så bekymret hele tiden :/

Vedlegg

• 30C19E14-0A09-46EF-ADCA-024E5CFA8AB4.png
    30C19E14-0A09-46EF-ADCA-024E5CFA8AB4.png
    147 KB · Visninger: 63
Forteller det til familien i jula. Vil legge det ut på sosiale medier når jeg har funnet ut kjønnet :)

Har fortalt det til min nærmeste venninne, måtte ha noen å snakke med i tillegg til mannen.
De nærmeste får vite det i uke 12 så lenge formen tilsier det. Og så legger vi nok ut på sosiale medier etter oul

Dere som sier det på julaften, hvor lang er dere på vei da?

Jeg er da ca. 6 uker på vei, men har mye forklarings problem fremover. Skal i flere selskap hvor det serveres rødvin til maten, spekemat og jeg har sluttet å snuse. o_O skal å i to stk julebord:banghead:

Ja, jula byr på en del problemer sånn sett :facepalm:

Jeg har sagt det til alle på jobb. Min mor og far og min søster. Har sagt at jeg ønsker at mannen venter til etter TUL før han sier det til sine foreldre. Vi mistet i sommer og jeg fikk mye støtte fra jobb og min familie og ikke fra svigers. Så sa til mannen at vi godt kunne vente med å fortelle det til etter at ungen var født. Litt overdrivelse men de gjorde og sa ting som gjorde en fæl situasjon verre.

Har sagt det til kollegaene på avdelingen min. Det fordi jeg vil unngå å løfte (jobber i barnehage), og for forståelse for at jeg kanskje ikke jobber fullt i løpet av graviditeten pga historikken min, og hvis det skulle gå galt igjen så slipper jeg forklare så mye. Også vet min beste venninne det, og tenkte å si det til foreldrene mine da vi feirer med de på julaften :happy: Svigers får vente en stund til, da svigermor ikke klarer holde kjeft :rolleyes:

Dere som skal fortelle det til jul, hvordan forteller dere det uten at nevøer og nieser får det med seg? Om vi forteller det så blir det til svigerfamilien på julafta og resten i romjula. Men barna snakker jo fort med andre igjen (skilte foreldre), og siden vi bor på en liten plass er jeg redd for at om barna får vite det går ryktet før resten får vite det, og det har jeg ikke lyst til. :confused005

Her har jeg måtte sagt det til de jeg jobber med, da jeg har en jobb hvor en må ta hensyn fra 1.dag. Er kun 4+5. Har fortalt en del venner det alt å, da jeg tenker at det er noe som er naturlig om det skjer noe Ellers skal vi fortelle foreldrene mine det når vi reiser hjem til jul, og svigers når vi kommer hjem fra juleferie

Jeg har sagt det til alle på jobb. Min mor og far og min søster. Har sagt at jeg ønsker at mannen venter til etter TUL før han sier det til sine foreldre. Vi mistet i sommer og jeg fikk mye støtte fra jobb og min familie og ikke fra svigers. Så sa til mannen at vi godt kunne vente med å fortelle det til etter at ungen var født. Litt overdrivelse men de gjorde og sa ting som gjorde en fæl situasjon verre.
Huff så leit å høre! :(

Jeg har kjempelyst til å si det på julaften, men er da bare 6+3..synes det er tidlig.. Derfor vurderer jeg nesten 12 uker, men det er jo en evighet til! I'm torn..
Kommer til å holde korta tett til brystet lenge ift venner, og enda lengre med kolleger. Fb er uaktuelt.. for mye random folk!

Back
Topp