Fortell om egguttak!

MissSunshine

Betatt av forumet
Ja nå nærmer det seg UL (fredag), og jeg har begynt å grue meg til uttak. Har hørt at det er fryktelig vondt. Hvordan var det for dere? Jeg hører til i Haugesund, og har hørt at man ikke får beroligende der[&:]

sikker på at du vil høre det???[&:]

Fikk 2 paracet, en smertestillende sprøyte og en beroligende sprøyte før uttaket.
Da eg kom i stolen, fikk eg en sprøyte til "der nede".
Selve egguttaket kjente eg (skal ikke rosemale noe), men det var fort gjort
og eg tar et nytt uttak hvis ikke fryseforsøket mitt går i boks nå, så det sier vel sitt...[;)]

ORIGINAL: VilSåGjerne

sikker på at du vil høre det???[&:]

Jo jeg vil faktisk det. Vil heller være forberedt på det verste, og bli positivt overrasket enn å få helt sjokk der jeg sitter[8|]

Her så fikk jeg 3 paracet og en vival, tok dette 30 min før skulle inn. Der fikk jeg morfin i armen og 2 sprøyter en inn mot hver eggstokk.

Vaskingen er grei men ikke det mest behagelige. ettersom du ikke er i Porsgrunn så kan du være glad for du slipper det lille knepet de bruker der, de klyper i tappen, det er vel noe i forbindelse med å hindre infeksjon tror jeg.
Man merker jo stikkene men det går fort over, så for meg så var det ikke så ille - det som var værst for meg var at jeg hadde el på egenhånd men de greide heldigvis å redde 2 egg mens resten bare ploppet ut i egglederne[&:] Men dette er veldig sjelden så dette trenger du ikke å være redd for, har bare hørt om meg selv jeg, ingen andre har fortalt meg at det har sjedd dem iallefall. Så da håper jeg at det går bedre denne gangen, og blir noen flere stikk.

ORIGINAL: twinanne

Her så fikk jeg 3 paracet og en vival, tok dette 30 min før skulle inn. Der fikk jeg morfin i armen og 2 sprøyter en inn mot hver eggstokk.

Vaskingen er grei men ikke det mest behagelige. ettersom du ikke er i Porsgrunn så kan du være glad for du slipper det lille knepet de bruker der, de klyper i tappen, det er vel noe i forbindelse med å hindre infeksjon tror jeg.
Man merker jo stikkene men det går fort over, så for meg så var det ikke så ille - det som var værst for meg var at jeg hadde el på egenhånd men de greide heldigvis å redde 2 egg mens resten bare ploppet ut i egglederne[&:] Men dette er veldig sjelden så dette trenger du ikke å være redd for, har bare hørt om meg selv jeg, ingen andre har fortalt meg at det har sjedd dem iallefall. Så da håper jeg at det går bedre denne gangen, og blir noen flere stikk.

Klyping i tappen??AUUU[&:] Og så EL på egenhånd da, så kjipt!! Vet du hvorfor det skjedde?

kom inn og fikk en paracett,en kvalmestillende og en morfin tabelett, la meg inn i en sånn solseng lignende ting og koste meg under ett teppe der litt over en halvtime.

Kom så inn i stolen,tok ul og vi alle var fornøyde med den[:D]

så STAKK de meg[&:][&:][:(][:(][:(][:(][:(][:'(][:'(][:'(][:'(] <ÅÅÅÅÅ SVARTE det var vondt.............

så tømte de meg for urin............... kjente ingen ting av det[:D] helligvis[:D] bare hørte[:D]

så begynte han å støvsuge ut eggene. samboer måtte presse meg på magen for å flytte på noe som låg i veien for eggsugeren hihi[:)] og det var litt vondt.

på ene siden var det vondt,rett og slett vondt å ta ut eggene............

blødde litt etterpå.... fikk komme inn igjen i sengen for å slappe av,låg der i en halv time så ville eg tilbake til hotellet, så  gikk der og sovnet som en sviske.

eg hadde smerter i en uke etter uttaket[&:]

ja det hele gjorde vondt for meg,men eg vet at det kan være verdt det så eg gjør det en gang til eg[:D]

ORIGINAL: MissSunshine

Klyping i tappen??AUUU[&:] Og så EL på egenhånd da, så kjipt!! Vet du hvorfor det skjedde?

Det er vanskelig å si, men det kan nok være at jeg gikk så lenge på sprøyter, og det kan jo ha vært at jeg ikke var helt nedregulert - usikker her. Men ellers så kan det være at jeg reagerer sjapt på el-sprøyta, da har jeg vel et lite problem - men så ble det en forsinkelse i Porsgrunn også, det var en av damene som forsov seg, ble litt irritert over dette da - for hun ødelegger jo for de som skal etter, tenk om det var grunnen da, for dersom jeg hadde vært inne til tida så hadde det gått greit, for folliklene kollapsa idet jeg kom inn.
Ellers så hvet jeg fra før at jeg startet el før jeg tok el-sprøyta ved min eneste inseminasjon også, for jeg tok den på kvelden og hadde el dagen etterpå, da var jeg allerede igang til å starte med eggløsning på egenhånd den dagen jeg var på ul på dag 10, inseminasjon dag 11 og 12 i syklusen, og det var en noe stressa gynkolog på Tønsberg sykehus. Da brukte jeg bare pregnyl fra dag 5-9, og det er mer vanlig at man ikke får el på egenhånd så tidlig da, defor el sprøyte og de regner med at de har full kontrol. 

JEg fikk ut 11 egg og kjente kun et av dem. Ellers så kjente jeg absolutt ingenting! JEg husker jeg gruet meg veldig veldig mye før første uttaket, men ble veldig positivt overraska! [:D]

Jøsses! JEg hører til porsgrunn og har aldri opplevd det! Ikke hørt noen andre fra porsgrunn nevne heller... merkeligste jeg har hørt! De gjorde aldri noe sånn da jeg var der!!

ORIGINAL: Jornlinn

Jøsses! JEg hører til porsgrunn og har aldri opplevd det! Ikke hørt noen andre fra porsgrunn nevne heller... merkeligste jeg har hørt! De gjorde aldri noe sånn da jeg var der!!

de gjør det nå, både Vugge og Prøveline fikk et klyp i tappen også under vaskingen, det var ikke behagelig, men gikk fort over da.

hva er den derre vaskingen for noe???? hadde ikke noe sånt eg....[8|]

Vaskinegen av ytre kjønnslepper og inni (og med klyping av tappen som de bare gjør i Porsgrunn); dette blir gjort for at det skal bli sterilt og hindre at det kan bli infeksjon.

Tror det ble brukt en slags børste eller et eller annet så ikke så mye fra min posisjon.

Jeg husker ikke alt...

Men, kom inn, og fikk seng og lekker sykehus-skjorte, og vann. Tror vi fikk paracet, men det husker jeg ikke igjen... Låg å døste litt, og fikk et stikk i rumpa, husker ikke hva det het, men ble ganske sløv av det... Sykepleier fortalte om hva som skulle skje, og om bruk av crinonen, men det gjorde hun etter første stikk, så er ikke alt jeg fikk med meg...
Så fikk jeg ett stikk til, og hvilte litt til, før sykepleier hentet meg så jeg fikk gå på do. Så Var det inn i stolen, det var litt morsomt, men husker ikke hva som var morsomt. Fikk ikke ut noe når jeg var på do, så de tømte blæra mi.
Sambo var med, og var kjempefacinert av alt.
Så kom vaskingen, kjente ingenting, og så tok legen ut 14 egg, kjente ingenting[:D] Så gikk jeg inn igjen i senga, og sløvde litt, før jeg fikk dra hjem[:D]
Kjente ikke noe særlig når dopet gikk ut heller, var bare trøtt den dagen. Fikk kjempe vondt i magen dagen etter innsett, og var kjemperedd for overstimulerings-syndromet, siden de sa jeg måtte kjenne etter symptomer... Turde ikke ringe haukeland, siden jeg tisset, så gikk til legen etter 3-4 dager, og hadde kraftig urinveisinfeksjon... Det var visst ganske vanlig, fordi blæra ikke blir tømt skikkelig når en er overstimulert som jeg var...

Men, jeg hadde ikke vondt under uttak, og heller ikke etterpå[:D]

ORIGINAL: ElinR

så rart d er såå forskjell da [:-]
'

Jeg har hatt to vidt forskjellige opplevelser med egguttak. Etter første gangen trodde jeg at de fleste hadde overdrevet smertemessig, for det var mest ubehag, og lite smerte. Det andre uttaket mitt var derimot helt jævlig... For å si det mildt! Men da skjedde det endel under selve uttaket som komliserte ting da!

Det jeg synes var det værste med det hele var kvalmen. Ble superkvalm da de begynde og plukke eggene fra venstre eggstokk (der gjorde det forresten veldig vondt og). Men på høyre siden som de begynte med kjente jeg nesten ikke noe.

Men det var ikke verre enn at jeg skal gjøre det igjen [:)]

Back
Topp