Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
hvordan føles det å har rier/veer??? Er det slik at dere ofte må på do og har kjempe vondt rundt bekken/ livmora..? Terminen min er nær og jeg er veldig nervøs, så vær sååååå sniiiiiiiiill å gi meg et raskt svar!!!
beste og eneste forklaringen min er på hva rier er at d strammer seg i magen med smerter....noen har d nederst andre har d øverst og noen har d på hele magen samtidig.
håper d kunne hjelpelitt,for bedre forklaring kan jeg ikke...
Riene er at livmora trekker seg sammen i forbesredelse på at den skal drive ut ungen...
Magen blir ofte stein hard og det kan på noen verke nedover låret eller også i ryggen...De varer fra 30-60sekunder ca... Når de begynner å komme regelmassig er det rier og når de kommer innimellom er det kynnere, som forbereder kroppen på hva som skal skje...
Det er ofte at man føler at man må tisse når disse kynnerene/riene kommer og det er fordi at livmora presser ungen og magen nedover...