Fortell meg om yrket ditt..

*Kula*

Elsker forumet
Jeg skal igjennom Nav på atbeidsutprøving. Nå har Nav bedt meg om og finne ut hvilken type jobb jeg vil prøve meg i.

Så kan du fortelle meg om din jobb ? Positive og negative sider

melke bonde.. masse jobb men mye kos og kjærligheten.. trenger du mer utdypning?

Uff.. Min jobb! Jeg har dessverre ingen utdanning. Men jeg har jobbet som butikkansatt i ca 1,5 år etter det jobbet jeg som butikksjef i 5,5 år. Og det siste tror jeg ikke er til å anbefale med små barn. De butikkene jeg jobbet i ville krevd for mye. Da har man som regel fastlønn evt/m tillegg. Og til sist er det du som må på jobb om ingen andre kan, om de ansatte har blitt syke. Utrolig mye "deadliner" som må overholdes, og man kan jo ikke akkurat ta med seg jobben hjem :P

Bhgkan være en utrolig bra jobb. Fine unger og ingen like dager. Dessverre kan det også være veldig slitsomt. Mange barn og få voksne noen ganger.
Ville aldri byttet ;)

Jeg utdanner meg til å bli lærer.
Positivt er jo relasjonen til elevene og at man kan hjelpe elevene videre, det er det som er gøy. Det kan man jo også få til som assistent. Det er også supre arbeidstider som mamma, i og med at man har fri i alle ferier og helger og sånt.

Bakdelen er jo at det er en del arbeid utenfor det man gjør på skolen.

Bhgkan være en utrolig bra jobb. Fine unger og ingen like dager. Dessverre kan det også være veldig slitsomt. Mange barn og få voksne noen ganger.
Ville aldri byttet ;)
samme her :)

Hvorfor skal du på arbeidsutprøving via NAV? Spør fordi mange sendes til min jobb men pga årsaken til at de er under NAV gjør at det ikke er rett jobb for dem...

Hvorfor skal du på arbeidsutprøving via NAV? Spør fordi mange sendes til min jobb men pga årsaken til at de er under NAV gjør at det ikke er rett jobb for dem...

Fordi jeg har div plager med rygg, mage og andre ting. Har ikke jobbet på lenge, eller jeg jobba litt i 2011 og 2012 men ellers ingenting de siste 6 årene. Nav vil ha meg på utprøving for å se hvilket yrke jeg kan satse på å som passer kroppen min. I håp om at jeg faktisk kan begynne å jobbe litt, å ikke bli uføre. Så derfor skal jeg det.

Fordi jeg har div plager med rygg, mage og andre ting. Har ikke jobbet på lenge, eller jeg jobba litt i 2011 og 2012 men ellers ingenting de siste 6 årene. Nav vil ha meg på utprøving for å se hvilket yrke jeg kan satse på å som passer kroppen min. I håp om at jeg faktisk kan begynne å jobbe litt, å ikke bli uføre. Så derfor skal jeg det.

Har du testa ut litt hvordan kroppen din fungerer iløpet av dagen? Tenker da på hvordan det går å stå/gå mye, om det er bedre med en stillesittende jobb eller best å kunne røre på seg? :) Skal du være i en barnehage så må du jo være istand til å røre mye på deg, løfte tunge barn osv, men om du jobber i butikk så kan du ha kassa som hovedområde og sitte mye i ro :) Mye å tenke på :)

Har du testa ut litt hvordan kroppen din fungerer iløpet av dagen? Tenker da på hvordan det går å stå/gå mye, om det er bedre med en stillesittende jobb eller best å kunne røre på seg? :) Skal du være i en barnehage så må du jo være istand til å røre mye på deg, løfte tunge barn osv, men om du jobber i butikk så kan du ha kassa som hovedområde og sitte mye i ro :) Mye å tenke på :)

Kan ikke løfte for tungt, ikke stå for lenge og ikke sitte for lenge. Må kunne bevege meg og sette meg ned innimellom.

Jeg er sykepleier, men det passer kanskje ikke for deg om du ikke kan løfte + har dårlig rygg:/
Er et veldig spennende og kjekt yrke, men det tar jo på fysisk (og psykisk også for den del - mye ansvar og triste skjebner).

barnehage.

men da må man ha god rygg/nakke /skuldre ol. travel, aktiv jobb.
som regel mange barn, lite voksne, og man sitter ikke mye i ro..

Barnevernkonsulent i barneverntjenesten. Høyt tempo, stort arbeidspress og mange tøffe samtaler. Men veldig spennende!!

Er assistent/miljøarbeider på en barneskole.
Er veldig kjekt å få følge en klasse, hjelpe til i timene og delta i aktiviteter. Mye fin kontakt med elvene, spesielt de jeg er en til en med.

Det kan være tøffe episoder, rent fysisk tøft kan det bli også, dessverre. Jeg for min del må hjelpe en del til med påkledning og avkledning, men kommer også i kamper med utagerende elever en og annen gang.

Det er hektisk, men også veldig rolige og fine øyeblikk. Mye latter og glede i arbeid med barn :)

Jeg jobber også i sfo. Det går mye i det samme. Eneste er at der har jeg mer ansvar for flere barn. Jeg må også ta tak i situasjoner som skjer, og ta kontakt med foreldre. Det er ikke alltid like hyggelig temaer man skal ta opp.

Sfo/skole er nok lettere for ryggen enn barnehage. Men gjerne mer krevende for hodet siden barna er eldre.
Man må være både rolig, barnlig, og hyggelig, men også bestemt og myndig. Man må sette seg i respekt ved å vise at man mener det man sier, enten det er hyggelige beskjeder, eller de mer irretesettende.

Jeg stortrives! Har en fantastisk kjekk jobb. Men som de fleste andre plasser, er man avhengig av flotte kolleger også. Lett å være på jobb i solskinnsdager, men man trenger støtte når det herjer som verst ;)

Sykepleier - men anbefaler det ikke til en som skal omskolere seg pga dårlig rygg osv. Det er tungt!

Jeg jobber som hjelpepleier på en klinikk som driver med informasjon og behandling av smittsomme sexuelle sykdommer, veldig variert og allsidig men også mye pirk i blant

Jobber også på sykehjem 3.hver helg trives veldig godt men er tidvis tungt i fht stell og pleie :)

Ok da vil jeg ikke anbefale min arbeidsplass: barnehage

Back
Topp