Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så jeg er ikke alene her i verden?Liker å spise nughatti med skje nr ingen ser meg
Jeg har drukket et stort glass med oboy hver dag den siste uken Halvparten melk, halvparten oboypulverJeg har drukket 2 glass med oboy fordi det er det eneste som fristet
Såbra at jeg er ikke den enesteJeg har drukket et stort glass med oboy hver dag den siste uken Halvparten melk, halvparten oboypulver
Jeg drikker oboy hver dag på ordre fra ernæringsfysiologen minJeg har drukket 2 glass med oboy fordi det er det eneste som fristet
What?! Kult Hvorfor? Hva er oboy godt for (annet enn at det smaker godt )?Jeg drikker oboy hver dag på ordre fra ernæringsfysiologen min
For å få i meg nok melk (havremelk i mitt tilfelle pga allergi). Oboyen i seg selv er ikke godt for noe, men den er heller ikke skadelig så lenge det ikke tar plassen til annen næring. Og nytten kroppen har av å få i seg ett glass med melk veier opp for at oboyen er litt usunn. Siden jeg ikke klarer å drikke havremelken uten oboy, og ikke får i meg melkeprodukter som ost, prim, yoghurt o.l pga allergi.What?! Kult Hvorfor? Hva er oboy godt for (annet enn at det smaker godt )?
Forrige svangerskap fikk jeg beskjed om å drikke cola av legenfor å få opp energinivået fordi jeg slet like mye med kvalme som nå..Jeg drikker oboy hver dag på ordre fra ernæringsfysiologen min
Ja, næring er viktig, og alt er relativt - som ernæringsfysiologen sa til meg. Næring er faktisk viktig. Hun poengterte også at råd som blir gitt på generell basis i samfunnet retter seg mot at overvekt og usunt kosthold er ett reelt problem. Men disse rådene gjelder ikke alle, og mange kan ende opp underernært eller feilernært pga dette. F.eks som at jeg har gått med alt for lavt inntak av jod og kalsium hele livet, fordi mamma var livredd for å gi meg oboy fordi oboy var jo så usunt. Og nå, i en alder av 28, fikk jeg endelig time hos ernæringsfysiolog på sykehuset pga allergien og beskjed om å drikke oboy hver dag.Forrige svangerskap fikk jeg beskjed om å drikke cola av legenfor å få opp energinivået fordi jeg slet like mye med kvalme som nå..