Fortalt til arbeidsgiver?

Taima

Andre møte med forumet
Er det noen som har fortalt nyheten til arbeidsgiver enda? :)

Jeg har 2 arbeidsgivere og pr. idag er jeg 100% permittert fra begge steder. Jeg har ikke fortalt noen av arbeidsgiverne om graviditeten.
Jeg trives ikke så godt i den ene jobben, men har sagt ja til å ta på meg noen ekstravakter på en annen avdeling. Her kan det forekomme tunge løft og matlukt kan være et problem. Jeg er litt kvalm om dagen og det er ikke bare bare å stikke i fra oppgavene på den jobben for å løpe på do.
I og med at jeg til vanlig ikke jobber på den avdelingen og jeg er permittert så er jeg ikke nødt til å si ja. Men da føler jeg at jeg skylder arbeidsgiver en forklaring på hvorfor.
I tillegg kan det hende jeg blir kalt inn til den andre jobben med kort varsel. Det vil igjen si at jeg kanskje jobber over det som er tillatt for å få utbetalt dagpenger.

Jeg tenker vel egentlig at jeg bare burde si det som det er og takke nei til ekstravakter.

Jeg fortalte det til arbeidsgiver for et par uker siden pga at jeg fikk hyperemesis og skjønte at jeg kom til å være sykmeldt lenge! Hun tok det veldig fint :)

Jeg har fortalt det fordi jeg er 100% sykemeldt

Jeg fortalte det til arbeidsgiver da jeg var 4+6. Det var flere årsaker til det. Jeg har vært delvis sykmeldt lenge av psykiske årsaker, og tviler på at jeg kommer til å takle å ev miste spesielt bra. Sannsynligvis blir jeg i så fall fullt sykmeldt en tid.

Samtidig er arbeidsplassen i en situasjon hvor fravær er sårbart. Jeg jobber på skole, og vi startet opp i forrige uke. Hvis jeg skulle bli borte pga svangerskapsrelaterte plager eller at jeg mister syns jeg det er greit å ha vært litt forutsigbar på det.

Når det er sagt har jeg valgt å være åpen med min sjef om fraværet mitt, det er ikke noe man må være. :)

Er 100% sykmeldt, men ikke sagt noe til sjefen.
Tenker om alt er bra denne og neste uke så forteller jeg det 18-19 mai, foe å kunne tilrettelegge slik at jeg kan jobbe litt hvert fall!
Savner kollegaene mine:happy:

Nei, ikke enda. Får se når det passer å si noe. Venter på å få søke på fast stilling, som blir utlyst i morgen :smiley-ashamed004

Sist sa eg ikke noe på jobben før uke 16. Men tenker d var kanskje litt sent pga tilrettelegging og søking av ekstra personer. Får se denne gangen.men blir ihvertfall ikke før eg har vært på tul i uke 12.:D

Jeg har ikke fortalt det enda, men sjefen min vet om prosessen, og at vi hadde et fryseforsøk i mars. Kan hende hun «vet» det allerede :p

Så fint med tilbakemeldinger :)
Vanskelig dette :happy090 Føles rart å fortelle det til sjefen før vi har fortalt det til foreldrene våre :wacky:
Jeg tror jeg bare må fortelle det uansett, blir så mye enklere å forholde seg til ting da :)

Jeg har akkurat fått ny jobb med oppstart i august. Har ikke fortalt noe enda, og venter til ting er litt mer «sikkert» :happy:

Jeg skal fortelle det om et par uker etter UL i uke 12 tenkte jeg. Ikke fordi jeg måå men syns det er greit at de vet

Har ikke fortalt det enda, men må gjøre det ganske snart.. Har en risikofylt jobb, så blir nok permittert ved 12 uker:nailbiting:

Sykemeldt på grunn av kvalme, så jeg fortalte det i uke 6. Mest fordi jeg ikke kan jobbe etter uke 12 på grunn av farlig arbeidsplass. Tenkte sjefen skulle få noen uker på seg til å bestemme seg for om han skal erstatte meg og sende meg ut med svangerskapspenger eller om de flytter meg et annet sted i kommunen

Jeg har 2 arbeidsgivere, (kobber 100% i bhg og 20% på et avlastningssenter) og kommer til å fortelle om graviditeten neste gang jeg skal på jobb 2 (er sa ca 12 uker). Større risiko for utagering bland brukere og sannsynligheten for sm er større dette svangerskapet en forrige. Kjenner det tar på å være småbarnsmamma og ha ekstrajobb i utgangspunktet, å det blir kanskje ikke mindre slitsomt ettervært :p

På hovedjobben forteller jeg når resten sv kollegane finner det ut, som selvfølgelig noen har allerede :hilarious: Men de holler tett enn så lenge!

Jeg fortalte arbeisgiver i uke 6+0. Fordi jeg ville forbrede leder og vi er noen sykepleiere, så jeg ville gi henne muligheter dor å planlegge videre.

Jeg jobber 100% fast stilling på en arbeidsplass. Er ikke sykemeldt eller redusert i stilling.

Jeg har ikke fortalt noe, og kommer til å skjule det så lenge jeg kan. Er sykepleier, og det har vært en ganske heftig periode nå med turnusendrinnger og avdelingsskifting. Orker ikke å forholde meg til at det helt sikkert ikke passer ideelt at jeg skal i permisjon helt enda :hilarious:

Jeg har fortalt det til min arbeidsgiver. Jobber med autistiske unge med utageringsproblematikk, så var nødvendig i forhold til hvem jeg skal jobbe med. Også er jeg en del kvalm, så er litt greit at hun skjønner hvorfor jeg er litt sløv, dårlig og trøtt for tiden:rolleyes::joyful:

Fortalte det i går da jeg har blitt sykemeldt 100% fra den siste delen av foreldrepermisjonen min som gubben måtte ta over :) er så kvalm at jeg knapt klarer å stå opp av sofaen. Sjefen tok det heldigvis veldig bra :)

Back
Topp