Fortalt sjefen...

Hoppetihopp

Elsker forumet
Mailykke 2018
Og jeg gruet meg skikkelig. [emoji15]
Gikk inn i ny lederstilling i august i en avdeling som sårt trenger ledelse og masse jobb. Var virkelig klar for å gi jernet! Sjefen var klar over at vi ønsket oss flere barn, men i og med første tok så mange år forespeilet jeg ingen graviditet med det første (helt oppriktig).
Og så ble jeg jo (mot alle odds) spontant gravid... i august... største lykken for oss, men med full forståelse for at det blir en stooor utfordring for arb.plassen.
Litt tidlig enda (uke 8) men følte på behovet for å fortelle slik at vi kan være i god tid med det praktiske som må løses, som da er en god del.
Og han tok det altså SÅ fint og proft! Synd å si det, men jeg ble faktisk veldig overrasket. Han var oppriktig glad på våre vegne og veldig løsningsorientert. Puh! Godt å ha den biten overstått! [emoji4]
Flere som har fortalt sjefen allerede?

Fortalte sjefen forrige uke, er i uke 11. Var vel ikke helt uventet, fikk bare gratulasjoner, alt fint :)

Fortalte sist uke. Ville si det før hun begynte å spekulere, for skjedde noe som gjorde at jeg mistenker hun kom til å skjønne det.

Jeg gruer meg altså Så til å fortelle det til sjefen, føler veldig på at det blir vanskelig for arb.plassen å finne erstatter osv... samtidig som at jeg trenger sykemld pga elendig form. Så historien fra deg som starta tråden hjalp!! Det er håp[emoji4] Bare å hoppe i det...

Jeg gruer meg altså Så til å fortelle det til sjefen, føler veldig på at det blir vanskelig for arb.plassen å finne erstatter osv... samtidig som at jeg trenger sykemld pga elendig form. Så historien fra deg som starta tråden hjalp!! Det er håp[emoji4] Bare å hoppe i det...

Så bra at det hjalp! [emoji846] Håper sjefen din er like proff (for det er jo egentlig det det handler om). Sjefen min er IKKE alltid like proff, men nå viste han altså en god side.
Må jo legge til at jeg hadde akkurat samme erfaring med forrige sjef før og i forrige sv.skap, han overrasket også positivt. [emoji846] (Kan jo høres ut som det er jeg som tror det værste om de, da) [emoji85]

Fortalte i forrige uke og sjokkert over hvor greit hun tok det. Nå gjenstår det bare å se hvordan det går i praksis...

Har nettopp fortalt det. Gruet meg enormt, da jeg jobber i en nyoppstartet bedrift, som ikke går helt på skinner akkurat. Var ikke helt planlagt fra min side med en graviditet og permisjon nå for å si det slik. Men det gikk over all forventning bra, gratulasjoner og smil fra sjefen [emoji4]

Eg tenker å fortelle det på torsdag. Har høstferie og ligger strak ut heime.. så neste veke blir det nok sjukemelding, og da kan det vere greit å fortelle det face to face før ho får ei sjukemelding på disken sin [emoji28] men gruer meg ein smule... klare ikkje heilt å berre legge det vekk... for eg veit kor dei slite med å få tak i nok folk [emoji85]

Jeg fortalte det denne uken her (7+4 i dag). Greide ikke gå nattevaktene mine pga oppkast, så følte jeg måtte komme med en forklaring.. Gruet meg veldig, fordi jeg begynte i ny jobb i august, men det gikk overraskende greit[emoji4]

Og jeg gruet meg skikkelig. [emoji15]
Gikk inn i ny lederstilling i august i en avdeling som sårt trenger ledelse og masse jobb. Var virkelig klar for å gi jernet! Sjefen var klar over at vi ønsket oss flere barn, men i og med første tok så mange år forespeilet jeg ingen graviditet med det første (helt oppriktig).
Og så ble jeg jo (mot alle odds) spontant gravid... i august... største lykken for oss, men med full forståelse for at det blir en stooor utfordring for arb.plassen.
Litt tidlig enda (uke 8) men følte på behovet for å fortelle slik at vi kan være i god tid med det praktiske som må løses, som da er en god del.
Og han tok det altså SÅ fint og proft! Synd å si det, men jeg ble faktisk veldig overrasket. Han var oppriktig glad på våre vegne og veldig løsningsorientert. Puh! Godt å ha den biten overstått! [emoji4]
Flere som har fortalt sjefen allerede?

Så godt å bli forstått :Heartpink

Her måtte jeg fortelle det tidlig grunnet formen min på jobb og vi jobber ganske tett kan man si.. Så det var umulig og skjule. Jeg har jo hele vegne hatt problemstillingen om å beholde eller ikke og han har vært veldig engasjert og omtenksom hele veien :Heartpink Jeg har også verdens beste sjef:Heartpink

Fortalte det tidlig, pga historikken med forrige svangerskap der jeg var veldig dårlig og mista. Ble jo også sykmeldt denne ganga, hun ble glad og litt overrasket tror jeg, var ingen som hadde regna med at det gikk så fort. Gruer meg til å fortelle at jeg nok ikke kommer til å få jobba så mye dette svangerskapet, men tar det litt og litt. Hun er heldigvis forståelsesfull, men vi har også et arbeidsmiljø med mye trøkk og det er mange arbeidsoppgaver som blir liggende når jeg er borte.

Planen min var å reise ut i morgen og fortelle det til henne da, men etter ei intens natt med mykje kvalme og merkelige drømmer om jobben, tok eg ein tlf i dag i stede og forklarte situasjonen. Og ho vart glad og overraska, og gratulerte meg i tlf. Så det var godt å få det overstått [emoji28] kan slappe litt meir av no og det er godt [emoji254]

Back
Topp