Fortalt det til sjefen?

Frk Fryd

Flørter med forumet
Har dere fortalt at dere er gravide til sjefen? Jeg er 14+0 i dag og har så langt vært frisk som en fisk og ikke hatt noen plager som kan ha avslørt meg :-) Tenker at det nå er på tide å fortelle det slik at arbeidsgiver får vite det av meg og ikke hører det "på bygda". Ønsker også å gi dem tid til å finne en erstatter. Føler meg litt som en sviker siden jeg startet i ny jobb 1 aug og dermed bare har vært der 6 uker. Tror nok arbeidsgiver blir glad på våre vegne, men gruer meg litt likevel. Hva tror dere hoppe i det og spre det glade budskap?

jeg fortalte i uke 10.. pga bekkenproblemer.. :) Men hadde håpet vente lengre, men men..

Jeg fortalte det i ule 8 eller noe. Måtte ordne med noen nattevakter :)

Det går sikkert helt fint. Jeg måtte fortelle det to uker før jeg begynte i ny jobb. Har bare fått jobbet opplæringsvaktene da jeg fikk jobbforbud pga hyperemesis. Lykke til:)

Fortalte i uke 10, fordi jeg var så kvalm og trøtt at jeg slet med å konsentrere meg særlig.

Skjønner at det kan være litt verre når man akkurat har begynt i ny jobb, men er du en ansatt de vil satse på i mange år, har det jo ingenting å si når i løpet av de årene du får barn og tar permisjon. :)

Jeg måtte si det i uke 11 da jeg var i så dårlig form at jeg ikke kunne jobbe fullt. Men hadde nok ventet lenger om formen var bedre :)

Uke 18 i morgen her. Sjefen vet ikke at jeg er gravid, men skal få vite det neste uke etter oul :)

Fortalte det i uke 4. Gikk rett ut i 50% sykemeldng da, så følte at det var best de fikk forklaring på hvorfor. Noe som har vært veldig greit i etterkant, da jeg gikk over til 100% sykemelding i uke 6. Sykemeldt pga alvorlige blødninger...

Må fortelle det nå, kulen er ganske synlig og det er på tide å tenke på vikar. Er 14+2. Men har slitt meg igjennom de første tre mnd... Heldigvis er formen bedre nå.

Jeg fortalte det i uke 9.. syns sånt er greit å få sagt fortest mulig (men ikke heeeelt i starten) :)

Jeg fortalte det i uke 8 pga 50% sykemeldt... Kvalme som fortsatt ikke er bedre nå i uke 12!
Samme som meg :) Kvalmen er litt bedre, men utmattelsen og hodepinen er dessverre ikke det :p

Kjipt å si det så tidlig, men bedre enn å ikke si no når man blir sykemeldt. Da vil de jo bare få rundt å lure! Utrolig slitsomt denne kvalmen. Hvilken uke er du i?
Nå er jeg uke 15 vel. Sykemeldt ut september og går ikke helt smertefritt. Sjefen vil helst at alle skal jobbe 150% uten å få noe ekstra for det, og er ikke spesielt fornøyd selv om jeg har jobbet 60% og er 50% sykemeldt :p Vurderer å gå inn 100% igjen i oktober bare for å slippe alt maset, selv om jeg vet at jeg ikke kommer til å klare å levere noe spesielt mye mer (bare sitte der, ukonsentrert - har prøvd). Sykemeldingen var jo like mye for at arbeidsgiver skulle slippe å betale meg fullt når jeg ikke orker å levere like mye, men det er så mye syting fra hans side at jeg orker ikke mer snart.

Fortalte sjefen det i uken som var på grunn av bekkenplager

Jeg fortalte det i går (14+4), siden det blir en del legetimer o.l. fremover. Vet ikke hvorfor, men jeg hadde gruet meg lenge til å fortelle det til han. Ikke fordi jeg var redd for reaksjonen hans, men av en eller annen merkelig grunn synes jeg det er litt "pinlig" å fortelle noe så personlig til noen jeg ikke har et nært forhold til. Nå som nærmeste familie og venner er informert ville jeg bare få det overstått så han ikke får greie på det av andre, så fikk endelig sagt det til sjefen i går.
Synes stort sett han er en dust (unnskyld uttrykket:-)), men han ble kjempeglad på mine vegne da jeg fortalte det, og gjentok flere ganger at dette var hyggelig, så da synes jeg plutselig han ikke var så ille likevel. Varer sikkert til jeg er tilbake på jobb mandag:-)

Fortalte det når jeg var 16 uker på vei. Da hadde jeg prøvd å si det lenge, men sjefen er ikke så lett å prate med. Men det gikk såå mye bedre enn jeg håpte på :) er så glad han vet det nå :)

Nå er jeg uke 15 vel. Sykemeldt ut september og går ikke helt smertefritt. Sjefen vil helst at alle skal jobbe 150% uten å få noe ekstra for det, og er ikke spesielt fornøyd selv om jeg har jobbet 60% og er 50% sykemeldt :p Vurderer å gå inn 100% igjen i oktober bare for å slippe alt maset, selv om jeg vet at jeg ikke kommer til å klare å levere noe spesielt mye mer (bare sitte der, ukonsentrert - har prøvd). Sykemeldingen var jo like mye for at arbeidsgiver skulle slippe å betale meg fullt når jeg ikke orker å levere like mye, men det er så mye syting fra hans side at jeg orker ikke mer snart.
Han høres ut som en dårlig sjef! Da er det nesten best å ta 100%! Han har ikke lov til å forvente at du skal jobbe mer når du er sykemeldt! Da kan du faktisk gå til sak mot han og firmaet! Bare husk på det! Dine rettigheter er sterke her i Norge! Han burde passe seg!!! Du kan også si dette til legen din, at sjefen ikke respekterer at du er sykemeldt! Du kan for eksempel be sjefen ringe legen din hvis han er i tvil om din helsetilstand!!! Husk på det!

Back
Topp