Fortalt det på jobb

Nei, du kan dessverre ikke vite det.. Jeg var i skikkelig bra form med første, null stress. Med nr 2 kastet jeg opp alt i 30 uker, og med nr 3 var kroppen rett og slett utslitt (er slitsomt med 2 storesøsken på 2 og 5;))
Var litt sykemeldt med nr 2, mye mer med nr 3. Ingen kritiserte eller "feilbehandlet" meg på jobb, og jeg jobbet derfor det jeg orket. Og jeg gleder meg faktisk til å jobbe der igjen etter permisjonen. Så; drit i dem! Sykemeld deg og prøv å nyt svangerskapet uten dårlig samvittighet! Er jo helt fantastisk å gå gravid (!), og det skal du ikke gjøre mer enn noen ganger i løpet av livet, og da skal du i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet;)

Takk <3 blir nok å gjøre det så fremst ikke helsa plutselig blir veldig bra. Men det er ikke akkurat fristende å tenke på å komme tilbake til dem slik det er nå..

Takk <3 blir nok å gjøre det så fremst ikke helsa plutselig blir veldig bra. Men det er ikke akkurat fristende å tenke på å komme tilbake til dem slik det er nå..
Det skjønner jeg godt.. Gjør det som er best for deg og den i magen! Du gror jo faktisk barn;) ❤️

Sniker litt fra April 2016.
Sykemeld deg og gå aldri tilbake! Jeg er selv leder og HR-sjef, i tillegg til å nå ha 3 barn. Slike dårlige ledere fortjener ikke gode ansatte så drit i han!
Legger til at jeg jobber i en liten bedrift og var drit nervøs for å fortelle at jeg var gravid - igjen. (Helt uplanlagt gravid.) Men det var kun gratulasjoner og blide miner, og full forståelse for delvis sykemelding etter hvert.
Utrolig kjipt å lese at sånt forekommer! Merker at jeg ble veldig feminist her nå:p ;)
Er selv feminist jeg! Men det har vel ingenting med feminisme å gjøre, det at en som gravid krever å bli behandlet på lik linje med andre på jobben vel? Rett skal være rett! ;)

Er selv feminist jeg! Men det har vel ingenting med feminisme å gjøre, det at en som gravid krever å bli behandlet på lik linje med andre på jobben vel? Rett skal være rett! ;)
Helt klart ikke, men merket at det der irriterte meg så veldig at det var et par andre kamper å ta også;) Antok dessverre at blir det forskjell fordi en får baby i magen, er det sikkert ikke enkelt å være kvinne der i utgangspunktet.. Bare jeg som hisset meg opp litt... :p

Jeg fortalte det til sjefen i går (14+4) :) vurderte egentlig å vente til etter ferien, men fant ut at det kanskje ble litt sent i uke 19 :p Uteno er det noen andre på jobb som vet det da jeg er sykepleier og må unngå pasienter som har fått cellegift.

Jeg jobber i en organisasjon med masse folk, men få ansatte. Først var jeg vikar for en i barselsperm, og nå har jeg fått fast jobb der og er selv gravid, fortalte det i uke 12. Alle er veldig hyggelige angående graviditeten, men jeg er så drittlei av å høre at "alle" i min stilling blir gravide. Hvis det er SÅ ille så får man la vær å ansette kvinner under 40. Neste gang noen sier det på jobb, klikker jeg! ;-)

Jeg jobber i en organisasjon med masse folk, men få ansatte. Først var jeg vikar for en i barselsperm, og nå har jeg fått fast jobb der og er selv gravid, fortalte det i uke 12. Alle er veldig hyggelige angående graviditeten, men jeg er så drittlei av å høre at "alle" i min stilling blir gravide. Hvis det er SÅ ille så får man la vær å ansette kvinner under 40. Neste gang noen sier det på jobb, klikker jeg! ;-)

Jeg var egentlig heldig sånn sett. Da jeg fortalte det til en av mine tre sjefer fikk jeg bare et stort glis i retur og "jammen, det har jeg jo egentlig venta på!", og en stor klem :happy:

Helt klart ikke, men merket at det der irriterte meg så veldig at det var et par andre kamper å ta også;) Antok dessverre at blir det forskjell fordi en får baby i magen, er det sikkert ikke enkelt å være kvinne der i utgangspunktet.. Bare jeg som hisset meg opp litt... :p
Og det med all grunn tenker jeg!! :) Man må bare bite ifra seg når man blir forskjellsbehandlet på slike måter. Er utrolig trist at det er såpass "vanlig" at jenter diskrimineres når de blir gravide, og blir fort førstevalget når det gjelder kandidat ved permitteringer/oppsigelser innad i bedriften.. Hadde vi ikke født barn hadde verden stoppet opp, og dette er "takken"..

Back
Topp