Fortalt det på jobb

Steinbukken'90

Forelsket i forumet
Da har jeg fortalt det til lederen min på jobb! Og nå kan jeg puste ut litt igjen... :p kjente jeg ble mer og mer stressa etterhvert som tiden har gått, selv om jeg ikke har noen grunn til det.. Er 9+0 i dag, men har kontroll allerede i neste uke, så tenkte det var greit å bare få det ut først som sist ;) en liten kabal som skal gå opp med tanke på rådgivere osv, så greit at de får varsel i god tid :D nå er det bare å vente på å fortelle det til foreldrene våre og resten av verden!

Så godt å få det unnagjort.
Jeg fortalte det til min sjef allerede uke 5, siden jeg var bekymret for at de måtte finne en ny rimelig kjapt. Heldigvis stressa han ikke så veldig.
Men fra og med i dag er jeg blitt 50% sykemeldt i 2 uker, så nå får resten av kollegaene mine også vite det
10+2 i dag

Omvendt her. Vi har sakt det til "alle"men ingen på min jobb. Foreløbig er jeg inlagt med hypermesis og har vært inn ut de 2 siste ukene. Så min unskllning er at jeg ikke orker å forholde meg til det før jeg må...jobben altså....

Fortalte det til ledelsen forgje onsdag siden eg er sykemeldt pågrunn av ekstrem svangerskapskvalme. Resten av jobb får nok vite det i løpet av de nærmeste ukene. 11+0 i dag :-)

Så deilig å ha fortalt det, da! Jeg informerte øverste leder om det i helgen, og skal fortelle det til de nærmeste kollegaene/nærmeste leder på onsdag. Da er jeg 11+3.

Familie og øvrige kollegaer får vite det etter st.hans :)

Så deilig å ha det overstått:happy:

Kjenner jeg gruer meg litt til å fortelle til både leder og kollegaer. Har vært ganske kaos det siste året med mye utskifting av personale og nå hadde ting nettopp begynt å falle på plass igjen, så fortalte en kollega at hun er gravid for et par uker siden og da begynte folk å stresse igjen....også skal jeg komme med samme nyheten:smiley-ashamed008 jaja, tenker å si det om ikke så lenge i hvert fall så de har tid til å få inn en god vikar:)

Fortalte det tidlig til sjefen, da vi jobber i en veldig liten bedrift. Angrer desverre på at jeg oppga grunnen til sykemeldingen (altså at jeg venter barn)

Fortalte det i uke 7 til leder, men resten fikk vite det denne uka. Bare et par stykk som gratulerte å syntes det var gøy, ellers ingen reaksjon Dritkjedelig

Så godt å få fortalt det:) jeg jobber i en liten bedrift, fortalte det i uke 5 siden jeg var sykmeldt store deler av forrige svangerskap, så var han forberedt. Tok det veldig fint, jeg ble letta og han syntes det var koselig. Ble sykmeldt noen uker etter, på hans anbefaling siden jeg var så dårlig at jeg ikke fikk gjort noe. Han mente det var bedre å lytte til kroppen så det kanskje ble bedre! Og det hjalp! Kunne starte å jobbe igjen etter 4 uker:) tenker at de fleste har en god innstilling! Man får jo ikke barn hele livet, det er bare snakk om perioder!:) lykke til med å fortelle når dere er klare, det går nok helt fint<3

Jeg jobber også i en liten bedrift, gruer meg veldig til å fortelle det til sjefen :/
Hvorfor angrer du?
Jeg har fått kjenne en del på at jeg føler sjefen bruker at jeg er gravid mot meg faktisk. Det kan være så mye forskjellig. I tillegg tror jeg ikke sjefen har holdt tett til mine andre kollegaer.

Jeg fortalte det i går, var godt å bli ferdig med det selvom jeg egentlig hadde tenkt å vente noen uker til :p

Ånei:( det er jo skikkelig ekkelt! Snakk med legen din eller jordmor om det, kanskje de kan gjøre noe med det? Kan jo ikke ha det sånn i mange mnd:( skikkelig trist at det finnes sånne sjefer!! De ødelegger mye for noe som er så fint!!

Jeg har fått kjenne en del på at jeg føler sjefen bruker at jeg er gravid mot meg faktisk. Det kan være så mye forskjellig. I tillegg tror jeg ikke sjefen har holdt tett til mine andre kollegaer.
Ånei:( det er jo skikkelig ekkelt! Snakk med legen din eller jordmor om det, kanskje de kan gjøre noe med det? Kan jo ikke ha det sånn i mange mnd:( skikkelig trist at det finnes sånne sjefer!! De ødelegger mye for noe som er så fint!!

Åh, trist at du skal ha det sånn :(
Jeg frykter at sjefen min gjør akkurat det samme. Vil helst vente med å fortelle han det til jeg har fortalt det til hele familien. Vil helst at familien skal få høre det fra meg og ikke sjefen :/

Sniker litt fra April 2016.
Sykemeld deg og gå aldri tilbake! Jeg er selv leder og HR-sjef, i tillegg til å nå ha 3 barn. Slike dårlige ledere fortjener ikke gode ansatte så drit i han!
Legger til at jeg jobber i en liten bedrift og var drit nervøs for å fortelle at jeg var gravid - igjen. (Helt uplanlagt gravid.) Men det var kun gratulasjoner og blide miner, og full forståelse for delvis sykemelding etter hvert.
Utrolig kjipt å lese at sånt forekommer! Merker at jeg ble veldig feminist her nå:p ;)

:) kjenner følelsen
Fortalte selv til rektor på skolen da jeg var i uke 9. For det ville være dumt å komme på jobb i august med gravid mage. Jobber som lærer og skal overta ny klasse :D

Sniker litt fra April 2016.
Sykemeld deg og gå aldri tilbake! Jeg er selv leder og HR-sjef, i tillegg til å nå ha 3 barn. Slike dårlige ledere fortjener ikke gode ansatte så drit i han!
Legger til at jeg jobber i en liten bedrift og var drit nervøs for å fortelle at jeg var gravid - igjen. (Helt uplanlagt gravid.) Men det var kun gratulasjoner og blide miner, og full forståelse for delvis sykemelding etter hvert.
Utrolig kjipt å lese at sånt forekommer! Merker at jeg ble veldig feminist her nå:p ;)

Huff.. takk for støtten <3 helt siden jeg merket at det begynte å bli et problem har jeg gått å irritert meg. Jeg kan vel ikke vite om kvalmen gir seg nøyaktig i uke 12 og at jeg er tilbake på jobb da..
Ny legetime til uka - er kvalm og slapp hele dagen, så ny sykemelding blir vel realiteten.

Huff.. takk for støtten <3 helt siden jeg merket at det begynte å bli et problem har jeg gått å irritert meg. Jeg kan vel ikke vite om kvalmen gir seg nøyaktig i uke 12 og at jeg er tilbake på jobb da..
Ny legetime til uka - er kvalm og slapp hele dagen, så ny sykemelding blir vel realiteten.
Nei, du kan dessverre ikke vite det.. Jeg var i skikkelig bra form med første, null stress. Med nr 2 kastet jeg opp alt i 30 uker, og med nr 3 var kroppen rett og slett utslitt (er slitsomt med 2 storesøsken på 2 og 5;))
Var litt sykemeldt med nr 2, mye mer med nr 3. Ingen kritiserte eller "feilbehandlet" meg på jobb, og jeg jobbet derfor det jeg orket. Og jeg gleder meg faktisk til å jobbe der igjen etter permisjonen. Så; drit i dem! Sykemeld deg og prøv å nyt svangerskapet uten dårlig samvittighet! Er jo helt fantastisk å gå gravid (!), og det skal du ikke gjøre mer enn noen ganger i løpet av livet, og da skal du i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet;)

Back
Topp