fortale sjefen i dag....

Jippi

kommende tobarnsmor :)
At han burde tenke på å gi vikaren min en forlenget vikariat fordi jeg satser på at jeg er gravid før jeg er tilbake på jobb igjen 5 august..

:)
 
Lykke til :)
Jeg tør ikke fortelle sjefen min at jeg prøver engang. Kommer først til å fortelle ham når jeg er gravid.

Hvis det klaffer denne pp havner jeg nok i januar og ikke februar da men... var bare her inne i "februar" og snoker ;) Satser du på å få baby i februar? :)
 
Lykke til :)
Jeg tør ikke fortelle sjefen min at jeg prøver engang. Kommer først til å fortelle ham når jeg er gravid.

Hvis det klaffer denne pp havner jeg nok i januar og ikke februar da men... var bare her inne i "februar" og snoker ;) Satser du på å få baby i februar? :)
satser vel egenlig på en mars baby :)
 
satser vel egenlig på en mars baby :)

Ups!! Hehe, rota meg helt inn til mars ja :) Sorry, litt forvirra jeg ;)

Lykke til med mars-baby! Det er jo en fin mnd :) Jeg regner ikke med at det klaffer sånn med en gang for meg egentlig, så kanskje jeg havner her jeg og :)
 
Ups!! Hehe, rota meg helt inn til mars ja :) Sorry, litt forvirra jeg ;)

Lykke til med mars-baby! Det er jo en fin mnd :) Jeg regner ikke med at det klaffer sånn med en gang for meg egentlig, så kanskje jeg havner her jeg og :)
det hadde vært koselig om du havner her.. med meg :) forhåpentligvis
 
det hadde vært koselig om du havner her.. med meg :) forhåpentligvis

Ja det ville vært koslig :) Vi får se hva kroppen min bestemmer seg for de neste par månedene. Den er ikke til å bli klok på :/
 
Jeg har ikke begynt å jobbe igjen enda etter forrige permisjon (har ei lita jente født i februar -12). Vi flyttet i permisjonstiden, og jeg må derfor søke ny jobb. Planen er at jeg skal begynne å jobbe når vi får barnehageplass til høsten. Men syns det er litt ekkelt å måtte fortelle sjefen at jeg er gravid med en gang jeg begynner:/ Ville dere fortalt det med en gang, altså på et evt jobbintervju? De kan vel ikke si at de ikke vil ansette meg fordi jeg er gravid? Nå er det jo ikke sikkert det klaffer på første forsøk da, men håper jo på et marsbarn:)
 
Jeg har ikke begynt å jobbe igjen enda etter forrige permisjon (har ei lita jente født i februar -12). Vi flyttet i permisjonstiden, og jeg må derfor søke ny jobb. Planen er at jeg skal begynne å jobbe når vi får barnehageplass til høsten. Men syns det er litt ekkelt å måtte fortelle sjefen at jeg er gravid med en gang jeg begynner:/ Ville dere fortalt det med en gang, altså på et evt jobbintervju? De kan vel ikke si at de ikke vil ansette meg fordi jeg er gravid? Nå er det jo ikke sikkert det klaffer på første forsøk da, men håper jo på et marsbarn:)

Ja... Det er jo valgets kval... Det er jo slik at de ikke skal kunne velge deg bort fra stillingen pga graviditet... MEN det er få sjefer tror jeg som velger en gravid kvinne over en ikke-gravid kvinne eller en mann på jobb intervju....

De kan jo bruke 100 andre undskyldninger på å ikke ansette deg om de vet du er gravid, så jeg troooor jeg ville holdt det hemmelig en liten stund. På den annen siden så får man jo veldig dårlig samvittighet når man ikke er helt ærlig :(

Valgets kval som sagt....
 
Jeg har ikke begynt å jobbe igjen enda etter forrige permisjon (har ei lita jente født i februar -12). Vi flyttet i permisjonstiden, og jeg må derfor søke ny jobb. Planen er at jeg skal begynne å jobbe når vi får barnehageplass til høsten. Men syns det er litt ekkelt å måtte fortelle sjefen at jeg er gravid med en gang jeg begynner:/ Ville dere fortalt det med en gang, altså på et evt jobbintervju? De kan vel ikke si at de ikke vil ansette meg fordi jeg er gravid? Nå er det jo ikke sikkert det klaffer på første forsøk da, men håper jo på et marsbarn:)

Jeg hadde ikke turt å si det på jobbintervjuet, du kan aldri få bevist at det er derfor de ikke ansetter deg, men det er jo dessverre stor sannsynlighet for at de vil la være hvis de har fått vite det. Lykke til med jobbsøking!
 
Jeg har ikke begynt å jobbe igjen enda etter forrige permisjon (har ei lita jente født i februar -12). Vi flyttet i permisjonstiden, og jeg må derfor søke ny jobb. Planen er at jeg skal begynne å jobbe når vi får barnehageplass til høsten. Men syns det er litt ekkelt å måtte fortelle sjefen at jeg er gravid med en gang jeg begynner:/ Ville dere fortalt det med en gang, altså på et evt jobbintervju? De kan vel ikke si at de ikke vil ansette meg fordi jeg er gravid? Nå er det jo ikke sikkert det klaffer på første forsøk da, men håper jo på et marsbarn:)
hmm.. jeg hadde vel sett det ann.. vanskelig å si..
 
Jeg har ikke begynt å jobbe igjen enda etter forrige permisjon (har ei lita jente født i februar -12). Vi flyttet i permisjonstiden, og jeg må derfor søke ny jobb. Planen er at jeg skal begynne å jobbe når vi får barnehageplass til høsten. Men syns det er litt ekkelt å måtte fortelle sjefen at jeg er gravid med en gang jeg begynner:/ Ville dere fortalt det med en gang, altså på et evt jobbintervju? De kan vel ikke si at de ikke vil ansette meg fordi jeg er gravid? Nå er det jo ikke sikkert det klaffer på første forsøk da, men håper jo på et marsbarn:)
Er i akkurat samme situasjon som deg. Kommer ikke til å fortelle min kommende sjef (om jeg snart får meg ny jobb) at jeg har planer om å bli gravid :p
 
Er i akkurat samme situasjon som deg. Kommer ikke til å fortelle min kommende sjef (om jeg snart får meg ny jobb) at jeg har planer om å bli gravid :p

"Problemet" mitt er at jeg må si i fra tidlig pga at det er en del ting jeg ikke kan gjøre på jobb når jeg er gravid (er sykepleier :) )
 
Skjønner. Men er det lett å sette inn vikar? Jeg bar tungt hele svangerskapet..
 
Skjønner. Men er det lett å sette inn vikar? Jeg bar tungt hele svangerskapet..

Ja, det bruker ikke å være noe problem å få tak i vikarer. Men syns det er litt kjedelig at de må få tak i vikarer så fort jeg begynner i jobben=/ Jeg hadde også et veldig tungt svangerskap sist, fikk kraftig bekkenløsning fra uke 12. Og på slutten var jeg så og si sengeliggende. Så er redd jeg kommer til å slite med det denne gangen også:(
 
Ja, det bruker ikke å være noe problem å få tak i vikarer. Men syns det er litt kjedelig at de må få tak i vikarer så fort jeg begynner i jobben=/ Jeg hadde også et veldig tungt svangerskap sist, fikk kraftig bekkenløsning fra uke 12. Og på slutten var jeg så og si sengeliggende. Så er redd jeg kommer til å slite med det denne gangen også:(
Jeg jobbet 130% fram til 6mnd. Da hadde jeg gått opp 6kg. Ble sykemeldt 100. Da slutta jeg heldigvis å kaste opp. De tilrette alt men det funka bare ikke mer..
 
Jeg jobbet 130% fram til 6mnd. Da hadde jeg gått opp 6kg. Ble sykemeldt 100. Da slutta jeg heldigvis å kaste opp. De tilrette alt men det funka bare ikke mer..

Uff, det er så tungt når det blir sånn!:( Jeg ble 100% sykemeldt når jeg var 7mnd på vei, men skulle absolutt gjort det tidligere. Jeg presset meg selv litt for mye (dro på jobb, men ble som regel sendt hjem igjen fordi jeg ikke klarte å gå. Så hadde vel egentlig ikke så mye der å gjøre :p ) De var heller ikke så flinke til å tilrettelegge for meg på den gamle arbeidsplassen min. Håper vi begge får det litt letter neste gang! :D
 
Back
Topp