FORT! Vask av voksipose

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
LIllegutt har kasta opp masse på voksiposen, og han har selvfølgelig drekki blåbærsaft...

Kan jeg vaske alt sammen i maskin, med dyna og trekket og alt sammen?

Tenkte jeg skulle vaske dem hver for seg, men trådene er jo sydd fast i både trekket og dyna...

Finner ikke noe vaskelapp heller jeg...

ORIGINAL: lille_trille_mai09

står at selve dyna kun kan renses(vi ltro det er pga dunet), men treekket kan vaskes på 60 grader.

Men fader da, det går jo ikke å ta av trekket...
Hmmm, prøver igjen da,
Takk for svar[:)]

Trekket farger av, så det bør vaskes alene. Det skal gå an å ta av trekket, dra snorene ut av hullene i trekket.
Man skal egentlig rense ullposen, men jeg vasket den på ullvask med milo, funket fint det :-)

Det er vel en original pose ja, tror jeg[8|]
Fant vaskelapp på dyna nå står at den bør renses, emn det får jeg ikke gjort nå så tror jeg bare får prøve på 30 graders ullvask altså.

fikk av trekket, måtte bare knyte knutene litt mindre[:)]

Takk fro svar så fort altså jenter!!

ORIGINAL: Solaa

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

Det er vel en original pose ja, tror jeg[8|]
Fant vaskelapp på dyna nå står at den bør renses, emn det får jeg ikke gjort nå så tror jeg bare får prøve på 30 graders ullvask altså.

fikk av trekket, måtte bare knyte knutene litt mindre[:)]

Takk fro svar så fort altså jenter!!

OM du har ullposen så tåler den IKKE 30 graders vask i alle maskiner!! Posen krymper og blir litt "gummistrikk-aktig"... Ville evt. kjørt den UTEN såpe på kaldt

Er visst ullpose ja...
Burde kanskje la være da. Vaska den i dusjen med lunket vann og har lagt den flatt på gulvet her nå, så ser jeg åssen den lukter når den har tørket...

Eventuelt så prøver jeg som du sier, kaldt vann og uten såpe.
Takk skal du ha[:)]

ORIGINAL: lille_trille_mai09

står at selve dyna kun kan renses(vi ltro det er pga dunet), men treekket kan vaskes på 60 grader.

Det er ikke dun i voksi classic, den er helt i ull, og nei, den kan ikke vaskes i maskin. Stroppene skal ikke være sydd fast i trekket.Trekket skal jo kunne vaskes.

Back
Topp