Fort stort med 90x200 seng?

hissigproppen

Forumet er livet
Snuppa skal flytte ut av sprinkelsenga før sommeren, for hennes søskenbarn skal få overta den.

Så har vi sett litt på en seng på ikea, 70x160 cm, men da må vi jo (selv om det er lenge til) kjøpe en seng til.

Så kikket jeg enda litt mer, og fant en 90x200 cm seng med skuffer under, skikkelig nydelig og varig.
Men så er jeg usikker på om det blir for stort å begynne med, men vi kan jo bare stappe fotenden full av bamser (for det har hun jo nok av [:-]).

Siste alternativ er jo vokseseng, men jeg vet ikke helt...

Tror dere 90x200 cm blir for stort?

Eldstemann gikk over til en 90*200 seng,minstejenten fikk en 160*70 seng når hun fikk ny seng[:)] Rommet hennes er litt mindre enn hans[;)]

he he he vi fikk faktisk en dobbeltseng for mye, så Yrja ligger i en 180x200 seng
Men vi har en sånn rund lang pute fra ikea som vi legger på midten av senga under laknet for å avgrense plassen. Funker som bare søren. Hun har enda ikke prøvd å gå ut av senga uten at vi er der.

Vi hadde nok uansett ikke kjøpt vokseseng. Synte det er unødvenig

Stappe full i bamser ja eller legge en stor pute der kanskje?
Noen i familien som er litt handy og kan lage en sengehest som går på tvers av sengen, så den blir delt i to og ikke så lang? Evt knyte fast sprinkelsengbeskyttelse på tvers?

Sov selv i 90*200 fra jeg var 2. Da slapp foreldrene mine kjøpe ny seng senere, og de hadde mulighet for å la gjester låne sengene mens vi ungene fikk madrass på gulvet hos hverandre.

Snuppa gikk rett over i 90x200 seng. Vurderte å kjøpe juniorseng, men endte opp med vanlig størrelse. Da trenger vi ihvertfall ikke å bytte seng på leeeenge. [:D]

Frida fikk en 90x200 seng da hun var litt over 2 år. Helt perfekt for henne.

Jeg synes 70*160 holdt mer enn nok til guttungen her i huset. Han var ca 90 cm når vi flytta han over.
Jeg synes det er stas å gjøre forandringer, derfor er det greit å kjøpe en ny seng om noen år igjen...

Heller mot en fin 90x200 altså.

Vi har nettopp kjøpt 90x200 køyeseng til vår 2,5 åring.
Hun ligger på madrass nede foreløbig. Men det er ikke for stort. Hun kryper opp i hjørnet, og det er god plass til mamma eller pappa som sovner under lesing[8D]

vi valgte juniorseng, superfornøyd med det. da kunne vi kjøpe en skikkelig barneseng, også kan han velge selv neste gang når denne blir liten.

også var det mye for å gi mest mulig gulvplass på rommet hans.

Her har vi nettopp bytta seng til en som er 90x200. Ikke noe problem! Snuppa er 20 mnd:)

ORIGINAL: Skravlemor

vi valgte juniorseng, superfornøyd med det. da kunne vi kjøpe en skikkelig barneseng, også kan han velge selv neste gang når denne blir liten.

også var det mye for å gi mest mulig gulvplass på rommet hans.

Samme tenkte jeg... Synes det er greit å ha en "barnslig" seng når de er så små[:)] Er jo ikke sikkert den senga dere kjøper nå er god nok når ho er tenåring liksom[;)]

Om dere har plass til det så syns jeg det bare er å kjøpe storseng.
Veldig deilig å ha 90 cm å breie seg på også da, jeg fikk 90-seng da jeg var kanskje 10 år.
Og litt før det fikk jeg lang dyne, på 220 (jeg har bestandig vært lang), og husker det var dødsgodt med en laang dyne som jeg bretta godt inn under beina. [:D]

Gjør jo ingenting at senga er for stor i alle fall, hun får det jo like fint i senga. [:)]

Back
Topp