fort spørsmål!

MNJ

Elsker forumet
Hvor lenge lar dere et møbel stå å tørke/malingen herde?
Malte ferdig senga til datteren min i går ettermiddag. Hvor lenge bør den stå før jeg kan ta den i bruk?[8|]

Ja, har malt den ute, så den står ute nå... Blir så ivrig bare!!! Vil ta den inn NÅÅÅÅÅÅÅ!!![:D]
Men er sikkert lurt å la den stå ute over helga.[:)]

Står ikke det utenpå malingsboksen? Når den er overmalbar bør den vel være klar for bruk.....? [8|]

har et bord som jeg malte med oljemaling..bordet burde tørke 14 dager å herde iallefall...malingen tørker på utsiden først..(derfor den er fortere overmalbar)..ville latt den stå en stund jeg da..

skuvsenga til gutten vår malte jeg med vanntynnbar maling... sto ute å tørket i 2 dager før jeg vasket over den og tokk den i bruk[:)]

ORIGINAL: krølle..

har et bord som jeg malte med oljemaling..bordet burde tørke 14 dager å herde iallefall...malingen tørker på utsiden først..(derfor den er fortere overmalbar)..ville latt den stå en stund jeg da..

Jeg har malt med oljebasert maling, og det sto faktisk ingenting på boksen, annet enn at den skulle være tørr etter 10 timer. Men 14 dager....!!!!? Oioioi....det var lenge! Men sikkert lurt å la den stå en stund.[:)]

jeg malte en kommode og en bokhylle til barnerommet. Det sto ute i varmt sommervær i 3 uker
før jeg tok det inn. og enda lukta det litt syns jeg.
Men jeg hadde lyst til å ta det inn med en gang jeg, var 3 laaaaange uker [8D]
jeg fikk beskjed av han malefyren jeg kjøpte malinga av, at når det ikke lukter lengre, er det
ok å ta det inn. Men herdinga tar kortere tid jo høyere temperatur det er! Så sett den inn på et lukket rom og skru opp termperaturen til 25-30 grader!

Back
Topp