Forsvinner melka?

Celices

Betatt av forumet
Hjelp, de siste dagene nå så har brystene blitt mindre og mindre, og "slappere". OG det er merkbart adskillig mindre melk der, noe som også frustrer lillemann voldsomt. Han blir jo ikke ordentelig mett alltid. Igår kveld toppet det seg da han nesten ikke fikk ut noen ting. Han gråt og gråt til jeg kom på at jeg hadde et par bokser i reserve fra tidligere pumpinger i fryseren. Han fikk disse og sovnet, heldigvis, blid og fornøyd.
Tidligere har han spist seg god og mett på en pupp og han er en stor og god liten "stubbe", så slike problemer har vi ikke opplevd før, men nå kjenner jeg at jeg blir litt engstelig. Han blir jo ikke mett på to en gang og det er lite han får ut i det hele tatt (det kjenner jeg jo selv også). Kan melka bare forsvinne selv om man ammer jevn og trutt? Har fullammet hele tiden (hver 2-3. time). Og i tilfelle, er det noen som har hatt erfaring med at den kommer tilbake igjen til samme "mengder"?
Uansett trenger jeg tips til hvordan man eventuelt kan stimulere melkeprod. nå. Litt frustrert og stresset av dette altså. Hjelp?

Har du prøvd å kontakte ammehjelpen? De har veldig god kunnskap om alt som måtte gjelde amming. På www.ammehjelpen.no finner du oversikt over ammehjelper i ditt nærområde som du kan ringe. Kan desverre ikke gi deg noen andre råd. Håper det ordner seg for deg.

Kan være han nå krever mer mat og hadde en form for økedøgn..
Ellers så må du passe på å spise godt og drikke MYE vann!

Jeg drikker ammete for å holde oppe produksjonen min.

Da jeg opplevde å ha lite melk en periode(delammet og måtte gi mme ved hvert måltid) så pumpa jeg meg etter snuppa hadde spist.
Sakte men sikkert så ble vi kvitt flaskene og snuppa er nå 100% puppenaby;) så det er mulig å få tilbake melken [:D]

han har nok bare økedøgn, så ikke bekymre deg... drikk minst to liter vann om dagen i tillegg til andre væsker...legg han til så ofte han ber om det, så skal du nok se at det går seg til:)

Back
Topp