forstoppet..

Duskregn

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Er det noe klyster eller noe som er trygt å ta?

Jeg har slitt MYE med akkurat det denne gangen. Har funnet ut at det hjelper å spise masse frukt, og drikke masse vann. Fiber gjør ting myyye verre for min del, går bare å fiser rundt.

OK takker for tips :)

Sent from my iPad using BV Forum

Cafe au chocholat gjere susen for meg :p
Drikke ikkje kaffi t vanlig, så må stort sett alltid på toalettet ette ein sånn ein :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Drikke kaffe , før alt annet! Funker på meg :)

Sent from my IPhone 5C :)

Som insania sier... Her gjør det skikkelig susen med frukt hvertfall :)

Microlax er trygt, også laxoberaldråper!

Lactulose 10 ml pr dag. Det var mitt tips fra fastlegen. Funker som bare det! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

prøv å unngå både laxoberaldråper, lactulose og klyx dersom det er mulig. Det beste er å finne en måte der kroppen din greier det selv :) Er såklart ikke stress om det bare er av og til, men unngå ofte bruk. Ellers er mye vann, aktivitet, fiberrik kost, havregrøt ++ bra :) Cola og kaffe bruker også å virke med meg. Også ser jeg de skryter av yoghurten activia. Har ikke prøvd selv, men man må vel kanskje spise mer enn bare en for at det virker :P

Jeg bruker 25ml lactulose til hvert måltid hver dag. Råd fra fastlegen da mine tarmer jobber veldig tregt fra før av og nå går det så tregt at alt stopper opp og magen fylles med luft så det kjennes ut som jeg skal sprenge. Har blitt bedre. Legen min sier at det er helt ufarlig da det går rett igjennom tarmen, ingenting som blir tatt opp i kroppen.

2-3 epler, ett par bananer i løpet av dagen. Kiwi har veldig god effekt på meg av en eller merkelig grunn. Da spiser jeg som regel 2 i slengen.

Jeg slet noe enormt med dette, og det som hjalp var lactulose. Men da må du huske å drikke mye vann til, ellers kan det gjøre det verre :)

Har du forsøkt med svisker? 5 - 10 stykker om dagen burde gjøre susen :) Vær forsiktig med klyster... Det tror jeg skal gjøres på sykehus i så fall - ihvertfall mot slutten av svangerskapet - for det kan sette igang fødsel.

Ei jeg ble kjent med på nyfødtintensiven da jeg fikk datteren min, var inne og fikk det hver måned gjennom svangerskapet fordi hun var så plaget med magen, og den ene gangen satte det igang fødsel og hun fødte 8 uker før termin.

Har du forsøkt med svisker? 5 - 10 stykker om dagen burde gjøre susen :) Vær forsiktig med klyster... Det tror jeg skal gjøres på sykehus i så fall - ihvertfall mot slutten av svangerskapet - for det kan sette igang fødsel.

Ei jeg ble kjent med på nyfødtintensiven da jeg fikk datteren min, var inne og fikk det hver måned gjennom svangerskapet fordi hun var så plaget med magen, og den ene gangen satte det igang fødsel og hun fødte 8 uker før termin.
svisker får jeg ikke til.. prøvd det 1 gang i dette svangerskapet å det kom rett opp igjen..

svisker får jeg ikke til.. prøvd det 1 gang i dette svangerskapet å det kom rett opp igjen..
Nei, det er ikke godt :-( Men jeg har vent meg til det. Stapper det ned før noe annet godt :-p

Back
Topp