Forstoppet[emoji31][emoji85]

Hjertemor

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Mailykke 2018
Sommerfuglene
Februarbarna 2020
Er det normalt å være forstoppet når man er gravid? Flere som er det og har noen gode råd?
 
Det er nok ganske normalt ja, sliter selv en del med det til vanlig og laxoberal dråper syns jeg er veldig greit :)

Takk for tips, og de dråpene er greit å bruke når man er gravid? Fås kjøpt på apoteket?
 
Sniker fra April. Er 14 uker i dag og har slitt med forstoppelse de siste par ukene. Går bare sikkelig på do ca en gang i uken :-/ Kjører på med tips jeg har finnet som biola, omega 3, kiwi, svisker og dadler.. og drikker mye vann.. men likevel går det ekstremt treigt.. Sykt kjipt. For må også passe på å ikke presse for mye, da kan man få hemorider har jeg hørt[emoji33]
 
Ja har fått tips av min mor å prøve cultura, linfrø som har liggi i vann en time og omega 3. Så skal prøve det først. Men ja er redd for de hemoroidene jeg også[emoji85]
 
Det tror jeg ja, legen sa ikke noe på det forrige svangerskap heller :) de siste ti årene har jeg bare gådd på do ordentlig en gang i uka ca, det går helt greit, men noen ganger trenger det litt ekstra hjelp eller hvis jeg ikke ønsker å føle meg så voldsomt oppblåst, da tar jeg bare 5-10 dråper kvelden før også ordner det seg dagen etterpå:p men man bør nok prøve naturlige ting først ja:happy:
 
Jeg vil anbefale duphalac/lactulose fremfor laxoberaldråper som førsteskritt.
Obstipasjon i svangerskapet er kjempevanlig, fordøyelsen går tregere. Rikelig drikke, en lett gåtur, frukt som inneholder fiber
 
Jeg vil anbefale duphalac/lactulose fremfor laxoberaldråper som førsteskritt.
Obstipasjon i svangerskapet er kjempevanlig, fordøyelsen går tregere. Rikelig drikke, en lett gåtur, frukt som inneholder fiber

Takk så mye[emoji1305]
 
Sliter med det samme her.. Har gjort det de andre gangene også..
 
Jeg vil anbefale duphalac/lactulose fremfor laxoberaldråper som førsteskritt.
Obstipasjon i svangerskapet er kjempevanlig, fordøyelsen går tregere. Rikelig drikke, en lett gåtur, frukt som inneholder fiber

Kan jeg spørre hvorfor? Hva er forskjellen? Har aldri prøvd noe annet enn laxoberal, da dette var hva legen anbefalte og det har fungert greit. Kanskje jeg skulle prøvd noe annet :)
 
Kjøp magnesium kapsler, Er bra for musklene og man slipper unna kramper i leggene. Bivirkningen på den er at man blir løsere magen:) tok forrige svangerskap også da jeg hadde prøvd alle tips i boka mot forstoppelse. Var apoteket som anbefalte for kramper i leggene(sleit med det og) å sa jeg kunne få litt løs avføring. Etter 2 dager ble avføringen faktisk normal:) så satte igang denne gangen også da det var påen igjen. Funker supert;)
 
Jeg tar 15-20 ml med Lakserolje hver morgen. Det hjelper:) skyller med 1 glass vann etterpå for å hjelpe det nedover i tarmen. Ikke forstoppet lenger. Glemmer jeg det stopper det opp igjen.
 
Hos meg fungerer linfrø veldig bra:D Bare passpå og la de ligge litt i væske først. Jeg har masse i brød jeg baker, pannekaker, vafler osv om jeg sliter med magen. Eller i yoghurten:D Bare passpå og drikk rikelig med vann også om du spiser mye fiberrik mat, ellers kan det ha motsatt effekt..:)
 
Fordelen med at det går tregere i tarmene er at kroppen tar opp masse næring, som igjen er velsig bra for den lille i magen :)

Så godt å vite[emoji92][emoji3] dette var ny info og nyttig og vite, takk[emoji173]️[emoji1305]
 
Duphalac gir økt volum på avføringen og binder vann i den slik at den blir mykere. Dette er helt ufarlig for tarmen og det blir ingen vane for den til tross for langvarig bruk. Tarmen blir lat om den får lov.

Laxoberaldråper er et avføringsmiddel i dråpeform. Det er ikke farlig å bruke men er mer et supplement som skal brukes innimellom fremfor noe som skal brukes fast.
 
Svisker, og sviskeyoghurt her! Og blir det altfor gale så har jeg Laktulose i skapet.

Det var laktulose legen også anbefalte hvis ikke svisker/cultura/linfrø funket. [emoji1305][emoji94]
 
Back
Topp